Gönderen Konu: İlk Çalıştırma  (Okunma sayısı 11516 defa)

Çevrimdışı crybox

  • İleti: 53
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk Çalıştırma
« Yanıtla #14 : 09 Ekim 2010, 17:40:09 »
aynı sorun bende de var bıraz once aracla 5 km lık bır yere gıttım benzınde gıderken sorun yok ama lpg de ıse arac, yavasladıgımda kavsakları donmeye calıstıgımda ıster vıstemez rolantı 1 e ınıyor sonra gaza basınca arac stop edıyor.onceden boyle sorun yoktu hava soguyunce boyle oldu. bı de beyaz duman cıkıyor aractan
crybox

Logged

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk Çalıştırma
« Yanıtla #15 : 09 Ekim 2010, 18:27:11 »
" lpg de neden olabilir teşekkürler  "

yazmış arkadaş bende ona binaen yazdım.

Ayrıca bacanağımın tavsiyesi bana ben hep uyarım. Arabayı haraket ettirmeden önce özelllikle ilk çalıştırıyorsam en az 30 sn hava soğuksa 1 dakika rölantide çalıştırmadan hareket etmem. Motorun yağlanması için gerekli. (Tabi uymak isterseniz. )
Bir otomobil dergisinin teknik danışmanı, aracı çalıştırınca hemen hareket edin, ısıtmak için beklemek motoru daha fazla aşınmaya maruz bırakır, ama hemen hareket ederseniz yolda daha çabuk ısınır ve daha az yıpranır diye yazmıştı..

Çevrimdışı ozkan_misirli

  • İleti: 288
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk Çalıştırma
« Yanıtla #16 : 10 Ekim 2010, 00:23:49 »
Araba beklediği zaman hepimizin bildiği üzere motor yağı üst kısımlardan süzülerek kartere toplanır. Beklemeden hareket etmek motorun yağsız çalışmasına neden olacağı için aşınma daha fazla olacaktır.

o uzmanın dediği bana hiç mantıklı ve inandırıcı gelmedi. Belki tatminkar ve açıklayıcı bi açıklama olursa düşünürüm. Sonuçta yeniliğe kapalı değilim.

Zaten araba geceden beklediyse yada iki üçgün hareket etmediyse  bekleyerek hareket ediyorum. Gün içindeki hareketlerde beklemiyorum. yoksa o işin sonu mu gelir :)
Ya yol ol, ya yol ver ya da yoldan çekil

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk Çalıştırma
« Yanıtla #17 : 10 Ekim 2010, 00:55:15 »
aracı ısındırmadan harekete geçin araç hareket halinde ısınırsa daha az aşınma olur diyen usta bence herşeyden önce kendiyle çelişir. çünkü araç hareket edince motora arabanın yükü biniyor yani her türlü aşınma daha fazla olur.
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı acarkan

  • İleti: 190
  • Efsaneler Bitmez Sadece Şekil Değiştirir
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk Çalıştırma
« Yanıtla #18 : 11 Ekim 2010, 09:41:03 »
cumartesi günü servise gittim. Boğaz kelebeği olabilir temizleteyim diye hava filitresi ile boğaz kelebeği arasındaki siyah hortum kırılmış iki yerden nasıl olduysa ondan kaynaklanıyormuş.

Çevrimdışı golf2001

  • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk Çalıştırma
« Yanıtla #19 : 12 Ekim 2010, 00:58:32 »
selam arkadaşlar.
REKTEFE usta sı arkadaşım derki.
 Yazın çalıştırma süresi önemli değil 5 -10 saniye rolantida çalışsın yeter.hatta çokta önemli değil çalıştırıp kalıkış yapabilirsin dedi
 Ama KIŞ ın kesinlikle 2 veya 3 dakka (acil işin yok ise) rolantide çalıştır ve devam et der.nedeni (kışın bazı araçlarda mazot daği donar değilmi ) evet donar. akşam kontağı kapattık sabah çalıştıracağız.motor içindeki yağ dibe çöker yağ  10 kat sertleşir bir nevi gres yağı gibi olur.yağın kendine gelmesi en az 2 dakka rolantide çalıştırmak der.(kışın castrol edge tam sentetik 5-30 yağ tavsiye etti.) bana bu tavsiye mantıklı geldi ve uyguluyorum (çok acil bir işin yoksa tabi) umarım doğru tavsiyedir. selam

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk Çalıştırma
« Yanıtla #20 : 12 Ekim 2010, 15:00:28 »
Bu forum bilmeyenlerin bilinmeyenleri öğrenmesi için arkadaşlar, ben okuduğum birşeyi paylaştım sadece, yazdıklarınız gayet mantıklı açıklamalar, ısıtarak hareket etmek daha doğru gibi görünüyo.. :)

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: İlk Çalıştırma
« Yanıtla #21 : 12 Ekim 2010, 16:12:53 »
enjeksiyonlu araçların bazılarının kitabında yazardı. Çalıştırıp yola çıkın "düşük devirde" ısıtın diye.
Rolantide ısıtmak bencede daha iyi.

İlk çalıştımada çalışıyor sonra zor çalışıyor:
NORMAL DURUM. ENJEKSİYONLU ARAÇ GAZ PEDALINA BASMADAN ÇALIŞIYOR. ŞOFÖR KAPISI AÇILIR AÇILMAZ ANJEKSİYON BAŞLIYOR. KONTAĞI ÇEVİRİNCEDE DEVAM EDİYOR. İÇERİDE BOL MİKTARDA BENZİN BİRİKİYOR MARŞ ANINDA HEMEN ATEŞLİYOR VE ÇALIŞIYOR(VW ÇOK HASSAS AYARLIYOR PEDALA BASILMIYOR,-35 DE ENJEKSİYON SÜRESİ BEKLENİNCE TIK DİYE ALIYOR,DENEDİM. ELEKTRONİK AYAR BİZİMKİNDEN İYİ EMİN OLN MÜDAHELE ETMEYİN).
EĞER MARŞLA BERABER GAZA BASARSAN VEYA ENJEKSİYON BİTMEDEN MARŞ YAPARSAN. İÇERİDEKİ BENZİN ARTIYOR VE SIVILAŞIYOR ATEŞLEME GÜÇLEŞİYOR. YANİ BOĞULUYOR.

NE YAPILMALI?
*ENJEKSİN SESİ BİTİNCE KONTAK AÇILDIKTAN 4-5SN. SONRA YETERLİ SÜRE MARŞ YAPILMALI VE GAZ PEDALI İLE GAZ VERİLMEMELİ.
*ACELEM VARDI BOĞDUM ARACI (KARIŞIMIN DENGESİNİ BOZDUM) NE OLACAK?
   -GAZ PEDALINA SONUNA KADAR BASILIP MARŞ YAPILACAK, ÇALIŞANA ROLANTİ YÜKSELENE KADAR "GAZ PEDALINDAN AYK ÇEKİLMEMELİ".
  NASIL? GAZA BASINCA DAHA FAZLA BENZİN GÖNDERMEZ MİYİZ? ARAÇ DAHA DA BOĞULMAZ MI?
  -HAYIR. HAVA KELEBEĞİ TAM AÇIK HALE GELİR. GİREN HAVA PÜSKÜRTÜLEN BENZİNİ GEÇER İÇERİDEKİ FAZLA BENZİN SÜPÜRÜLEREK ATILIR.
*ARAÇ İLK ÇALIŞTIĞINDA BENZİN KOKUSU GELİYOR.
 -NORMAL, ZENGİN KARIŞIM DEMEK NORMALDEN FAZLA BENZİN TÜKETİMİ DEMEK.

SICAKKENDE ÇALIŞTIRMA GÜÇLÜĞÜ ÇEKİYORUM, ARAÇ PC DE ARIZA VERMİYOR: HARARET MÜŞİRİ DEĞİŞNCE GENELDE DÜZELİR. ÇÜNKÜ KARIŞIM BİLGİSİ ECU YA ORADAN ULAŞIYOR. ÇOĞU ZAMAN HARARET MÜŞİRİ ARIZA GÖSTERMİYOR
« Son Düzenleme: 12 Ekim 2010, 16:19:17 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di