enjeksiyonlu araçların bazılarının kitabında yazardı. Çalıştırıp yola çıkın "düşük devirde" ısıtın diye.
Rolantide ısıtmak bencede daha iyi.
İlk çalıştımada çalışıyor sonra zor çalışıyor:
NORMAL DURUM. ENJEKSİYONLU ARAÇ GAZ PEDALINA BASMADAN ÇALIŞIYOR. ŞOFÖR KAPISI AÇILIR AÇILMAZ ANJEKSİYON BAŞLIYOR. KONTAĞI ÇEVİRİNCEDE DEVAM EDİYOR. İÇERİDE BOL MİKTARDA BENZİN BİRİKİYOR MARŞ ANINDA HEMEN ATEŞLİYOR VE ÇALIŞIYOR(VW ÇOK HASSAS AYARLIYOR PEDALA BASILMIYOR,-35 DE ENJEKSİYON SÜRESİ BEKLENİNCE TIK DİYE ALIYOR,DENEDİM. ELEKTRONİK AYAR BİZİMKİNDEN İYİ EMİN OLN MÜDAHELE ETMEYİN).
EĞER MARŞLA BERABER GAZA BASARSAN VEYA ENJEKSİYON BİTMEDEN MARŞ YAPARSAN. İÇERİDEKİ BENZİN ARTIYOR VE SIVILAŞIYOR ATEŞLEME GÜÇLEŞİYOR. YANİ BOĞULUYOR.
NE YAPILMALI?
*ENJEKSİN SESİ BİTİNCE KONTAK AÇILDIKTAN 4-5SN. SONRA YETERLİ SÜRE MARŞ YAPILMALI VE GAZ PEDALI İLE GAZ VERİLMEMELİ.
*ACELEM VARDI BOĞDUM ARACI (KARIŞIMIN DENGESİNİ BOZDUM) NE OLACAK?
-GAZ PEDALINA SONUNA KADAR BASILIP MARŞ YAPILACAK, ÇALIŞANA ROLANTİ YÜKSELENE KADAR "GAZ PEDALINDAN AYK ÇEKİLMEMELİ".
NASIL? GAZA BASINCA DAHA FAZLA BENZİN GÖNDERMEZ MİYİZ? ARAÇ DAHA DA BOĞULMAZ MI?
-HAYIR. HAVA KELEBEĞİ TAM AÇIK HALE GELİR. GİREN HAVA PÜSKÜRTÜLEN BENZİNİ GEÇER İÇERİDEKİ FAZLA BENZİN SÜPÜRÜLEREK ATILIR.
*ARAÇ İLK ÇALIŞTIĞINDA BENZİN KOKUSU GELİYOR.
-NORMAL, ZENGİN KARIŞIM DEMEK NORMALDEN FAZLA BENZİN TÜKETİMİ DEMEK.
SICAKKENDE ÇALIŞTIRMA GÜÇLÜĞÜ ÇEKİYORUM, ARAÇ PC DE ARIZA VERMİYOR: HARARET MÜŞİRİ DEĞİŞNCE GENELDE DÜZELİR. ÇÜNKÜ KARIŞIM BİLGİSİ ECU YA ORADAN ULAŞIYOR. ÇOĞU ZAMAN HARARET MÜŞİRİ ARIZA GÖSTERMİYOR