golf5
Güven veriyor
Yeni Golf sunduğu kalite ve başarılı motoruyla sınıfının zirvesindemücadele ediyor. Bir önceki jenerasyonunun sorunlu yol tutuş performansıortadan kaldırılmış. Virajlarda yana yatma eğilimi artık yok. AyrıcaESP sisteminin de etkisiyle önden kayma problemi engellenmiş. BöyleceGolf yol tutuş konusunda Opel Astra ve Ford Focus'a rakip olacakdüzeye gelmiş. Test ettiğimiz Golf'ün gözümüze çarpan herhangi birdezavantajı bulunmuyor. Otomobilin ABS ve EBD destekli frenleribaşarılı bir performans gösteriyor. 100 km/s hızdan durma konumunagelmek için ihtiyaç duyulan mesafe 37.
golf6 TSi
Yola çıkıp gaza bastığınızda ilk an çok bir şey anlamıyorsunuz ama ilk viraja geldiğinizde herkesin neden söze Golf ile başladığını idrak ediyorsunuz. Yeni Golf’te yeni bir ESP sistemi kullanılıyor, ‘peki ihtiyaç oluyor mu?’ diye soracak olursanız cevap çoğu zaman hayır. Arda arda girilen virajlarda üst limitlere bile çıkılsa Golf’ün yoldan çıkmaya pek niyeti olmuyor, ESP ise ancak acil durumlar için var. Golf’ün raylar üzerindeymişçesine yol almasını sağlayan en önemli unsur elbette dozu iyi ayarlanmış çok bağlantılı arka süspansiyon sistemi. Başarılı elektro-mekanik hidrolik direksiyon sistemi sayesinde ani tepkileri bile çok doğru bir şekilde algılayabilen Golf’ün bu hassasiyeti sürüş keyfini üst düzeye çıkarıyor. EuroNCAP’tan beş yıldız alan Golf’ün güvenlik donanımı da oldukça geniş. Test aracımızda 7 hava yastığı, ABS, ESP, EDL, EBD, ASR, MSR, Hill Hold gibi bir çok elektronik güvenlik yardımcısı sistem bulunuyor. Golf’ün fren sistemi ise hala rakiplerinden bir kaç adım önde...
ASTRA HB
Başarılıyol tutuşuyla ünlü Astra ailesi üçüncü jenerasyonuyla da bugeleneğini bozmamış. Sertliği iyi ayarlanan süspansiyonlaryoldan çıkmayı önlüyor. Çok zorlandığındaysa ESP Plus sistemihızla devreye girerek otomobili çizgisine döndürüyor. ESPPlus sisteminin en büyük özelliği arkadan kaymaların yanısıra önden kaymaları da algılayıp müdahele etmesi.
Yeni Focus
Yeni Focus selefi gibi yol tutuş konusunda sınıfına referansolacağa benziyor. Sert yapıdaki süspansiyonlar elektronik sistemlerefazla iş bırakmıyor. Amatörce yapılan hatalar dışında ESP sisteminidevreye sokmak güç. Sert süspansiyonlar konfordan ödün vermiyor.Darbe emiş performansını başarılı bulduk. Otomobilin ABS desteklifrenleri başarılı bir performans gösterdi.. Yaptığımız testte 100km/s hızdan durma konumuna 38 metrede geldik.