Gönderen Konu: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?  (Okunma sayısı 39935 defa)

Çevrimdışı taha_jetta80

  • İleti: 1499
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?
« Yanıtla #14 : 17 Kasım 2010, 16:20:45 »
düz dizel ile turbo dizel arasındaki farkı anlayabilmen için bnm aracımı turbosuzken ve turbolu iken test etmeni isterdim. ;)
turbolu araç turbosuz araca göre her zaman üstündür. Rampalarda vites küçültmek zorunda kalmazsınız, kalkışlarda gaza fazla yüklenmezsiniz, bunlar hep artı bir özelliktir. Yalnız şu da bir gerçek ki atmosferik mg2 ile turbolu mk2 arasında pek ahım şahım fark yok. Çünkü motor aynı donanıma sahip, yani bir TDI motor olsaydı arada bariz bir fark var diyebilirdik. Ama turbolu olan her zaman bir adım öndedir bu da bir gerçek.

Logged

Çevrimdışı cahitarsal

  • İleti: 1096
  • Her zaman soru sorki,cozum urete bilesin..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?
« Yanıtla #15 : 17 Kasım 2010, 16:51:23 »
Orjınal turbo mk1 bayılmaz 2-3 cok hızlıdır turbo dolunca arkandakı arabalr sadece senı ızle bırazda pompa ayarı yaptınmı ucarsın 210 kmlere kdr ulasabılırsın ben en son 180 yaptım cok rahat bır sekılde,

dezavantajı ersan abı demıs 10 tl ye 85 gıdemzsın ama 10 tl ye 60 garanti farkları bu
Kzu İbiza Stage 3 Upgrade Pd Engine..

Çevrimdışı trgy

  • İleti: 111
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?
« Yanıtla #16 : 17 Kasım 2010, 20:12:54 »
bilgiler için teşekkürler arkadaslar,istediğim arabayı hala bulamadım arac konusunda yardımlarını bekliyorum.
retro vwgolfmk2

Çevrimdışı mondiaynali

  • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?
« Yanıtla #17 : 19 Kasım 2010, 23:57:13 »
Peki yakıt açısından bir farkları var mı acaba ben bi golf buldum 1.9 turbo dizel yakıtı nasıl olur kullanan var mı acaba?

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?
« Yanıtla #18 : 28 Kasım 2010, 23:11:05 »
düz dizel ile turbo dizel arasındaki farkı anlayabilmen için bnm aracımı turbosuzken ve turbolu iken test etmeni isterdim. ;)

Taha bey, söylemek istediğiniz şeyi anlayamadım? Şu an yaklaşık 3 aydır 1.3 litre Palio Multijet araç kullanıyorum ve emin olun o düşük litreli hacimli motorla çok iyi performans sergiliyor. Atmosferik dizel'le turbo dizel arasında ki farkı çok iyi biliyorum. Anlayamadığım şey sizin aracı turbolu veya turbosuz test etsem ne olacak? Aracınız atmosferik dizel sanırım

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?
« Yanıtla #19 : 28 Kasım 2010, 23:12:24 »
Orjınal turbo mk1 bayılmaz 2-3 cok hızlıdır turbo dolunca arkandakı arabalr sadece senı ızle bırazda pompa ayarı yaptınmı ucarsın 210 kmlere kdr ulasabılırsın ben en son 180 yaptım cok rahat bır sekılde,

dezavantajı ersan abı demıs 10 tl ye 85 gıdemzsın ama 10 tl ye 60 garanti farkları bu

Arkadaşım ben 1.3 multijet motorlu Palio ile 210 km sürate ulaşamadım, sen nasıl ulaşıyorsun merak ettim?

Çevrimdışı taha_jetta80

  • İleti: 1499
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?
« Yanıtla #20 : 28 Kasım 2010, 23:31:52 »
Taha bey, söylemek istediğiniz şeyi anlayamadım? Şu an yaklaşık 3 aydır 1.3 litre Palio Multijet araç kullanıyorum ve emin olun o düşük litreli hacimli motorla çok iyi performans sergiliyor. Atmosferik dizel'le turbo dizel arasında ki farkı çok iyi biliyorum. Anlayamadığım şey sizin aracı turbolu veya turbosuz test etsem ne olacak? Aracınız atmosferik dizel sanırım
benim kastetmek istediğim mesele bizim araçlarımızda düz dizel ile turbo dizel motora sahip iki aracın arasında farkı göstermek idi ;) bunu da bnm jettamda düz dizel iken ki hali ile şuanki GTD halini görmenizi istedim.

Diğer mesajınıza da birşey demek istiyorum. 1,3 Multijet palio nun kaputunu açıp hiç baktınızmı acaba. birde cahitin yada bnm aracın motoruna :)  birinde çay tabağı kadar turbo var  bizim turboların kafalarına bir bakın size o gücü nasıl ürettiğini onlar anlatır.

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?
« Yanıtla #21 : 04 Aralık 2010, 18:05:29 »
benim kastetmek istediğim mesele bizim araçlarımızda düz dizel ile turbo dizel motora sahip iki aracın arasında farkı göstermek idi ;) bunu da bnm jettamda düz dizel iken ki hali ile şuanki GTD halini görmenizi istedim.

Diğer mesajınıza da birşey demek istiyorum. 1,3 Multijet palio nun kaputunu açıp hiç baktınızmı acaba. birde cahitin yada bnm aracın motoruna :)  birinde çay tabağı kadar turbo var  bizim turboların kafalarına bir bakın size o gücü nasıl ürettiğini onlar anlatır.
benim kastetmek istediğim mesele bizim araçlarımızda düz dizel ile turbo dizel motora sahip iki aracın arasında farkı göstermek idi ;) bunu da bnm jettamda düz dizel iken ki hali ile şuanki GTD halini görmenizi istedim.

Diğer mesajınıza da birşey demek istiyorum. 1,3 Multijet palio nun kaputunu açıp hiç baktınızmı acaba. birde cahitin yada bnm aracın motoruna :)  birinde çay tabağı kadar turbo var  bizim turboların kafalarına bir bakın size o gücü nasıl ürettiğini onlar anlatır.
atmosferik dizel ile turbo dizel arasında elbette fark var ama 1.6 D ile 1.6 TD arasında ahım şahım bir fark yok diye biliyorum, aralarında 6-7 hp kadar fark var diye bilyiorum, yanlış da olabilirim. Tabi intercooler'lu avans ayarı yapılıp turbo basıncı arttırılmış bir araçta bu fark çok daha fazladır. Yalnız 210 km biraz iddialı olmamış mı?  Golf 2'nin turbosu ne kadar büyük olsa bile multijet de direkt enjeksiyon sistemiyle fark atıyor, bunun yanında tork olarakta daha güçlü

Çevrimdışı taha_jetta80

  • İleti: 1499
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?
« Yanıtla #22 : 04 Aralık 2010, 19:44:27 »
düz dizel 54 PS turbo dizeller 70 ps olanı da var 80 ps olanıda var.  bunlar hiç oynanmamış versiyonları bnm aracımda 70 ps lik blok var 1,7 T3 kapağı var. 155 bar enj var. He bide intercooler var tabi. standart motora göre ne kadar fark oluşturuyo net bi rakamla ifade edemem ama. daha dün gece punto ile denedik bi arkadaşla. dediğin gibi fark falan attığı olmadı bana. ki ben pompamı cahit in aracı kadar da açtırmadım aksine mac seviyede kıstırdım. Ben sanmıyorum ki bizim 1,6 Td motorun ulaşacağı sürete 1,3 multijet ulaşabilsin.

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?
« Yanıtla #23 : 07 Aralık 2010, 23:46:44 »
düz dizel 54 PS turbo dizeller 70 ps olanı da var 80 ps olanıda var.  bunlar hiç oynanmamış versiyonları bnm aracımda 70 ps lik blok var 1,7 T3 kapağı var. 155 bar enj var. He bide intercooler var tabi. standart motora göre ne kadar fark oluşturuyo net bi rakamla ifade edemem ama. daha dün gece punto ile denedik bi arkadaşla. dediğin gibi fark falan attığı olmadı bana. ki ben pompamı cahit in aracı kadar da açtırmadım aksine mac seviyede kıstırdım. Ben sanmıyorum ki bizim 1,6 Td motorun ulaşacağı sürete 1,3 multijet ulaşabilsin.

Ben Palio'yu met etmiyorum, şirkette iki tane var, birisi 1.2 16 valf benzinli diğeri 1.3 multijet.Kalite olarak VW'in yakınından bile geçemez ama multijet motor hakkını veriyor. Sürat olarak düz yol da 180'nin üstüne çıkmıyor,biraz eğimli yollarda 190'ı buluyor. Sizin motor daha eski teknoloji ile donatılmış, sonuçta endirekt enjeksiyon sistemi var. Tabi dediğiniz gibi uygulamalar varsa 1,3 multijetten daha performanslı olacaktır. AMa bende chip'siz Palio kullanıyorum, standart hali ile rampaları 4'le gülücüklerle çıkıyorum. Gerçekten rampa performansı mükemmel. Tek beğenmediğim tarafı turbo geç devreye giriyor. Arka süspansiyon bağımsız olmasada virajlarda iyi. Ama son hızı düz yol da 180'nin üstüne çıkmıyor, rampa da da 190'ı görüyor belki zorlasam 195'i bulur.

Çevrimdışı taha_jetta80

  • İleti: 1499
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?
« Yanıtla #24 : 08 Aralık 2010, 19:56:45 »
aramızda bi görüş ayrılığı olmadığını anlıyoruz zaten. Sadece benm söylemek istediğim olay son sürat konusundaki terreddütünüzün her mk1 1,6 GTd ler için geçerli olmadığını anlatabilmekti. cahitin gtd sini bilmem  :saskin: ama benim gtd m için hiç geçerli değil :sevgi:

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?
« Yanıtla #25 : 08 Aralık 2010, 22:19:28 »
Sonradan yapılan uygulamalarda elbette fark olabilir, yalınz 210 km sürat az bir sürat değil, chip tuning uygulaması ile bile son sürat 3-5 km oynuyor en fazla. Sizin motorda ki piston ve kollar standart mı? 1,6 motora 1,9 kapak uygulamasını duydum,  heralde üst silindir kapağı uyuyor, aynı bloğa daha büyük kapak takılıyor heralde?

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?
« Yanıtla #26 : 08 Aralık 2010, 22:23:02 »
benim kastetmek istediğim mesele bizim araçlarımızda düz dizel ile turbo dizel motora sahip iki aracın arasında farkı göstermek idi ;) bunu da bnm jettamda düz dizel iken ki hali ile şuanki GTD halini görmenizi istedim.

Diğer mesajınıza da birşey demek istiyorum. 1,3 Multijet palio nun kaputunu açıp hiç baktınızmı acaba. birde cahitin yada bnm aracın motoruna :)  birinde çay tabağı kadar turbo var  bizim turboların kafalarına bir bakın size o gücü nasıl ürettiğini onlar anlatır.

Unutmadan sizin araç normalde atmosferik dizeldi daha sonradan turbo dizele mi çevirdiniz? Ne gibi uygulamar yaptınız, burada T2 1.6 Atmosferik dizel aracı turbo'layan bir usta vardı, 15.000-20.000 km sonra motoru rektefiyelik olmuştu, heralde siz önleminizi aldınız?

Çevrimdışı taha_jetta80

  • İleti: 1499
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf Mk2 - Turbo Dizel mi, Turbosuz Dizel mi?
« Yanıtla #27 : 10 Aralık 2010, 17:44:58 »
benim motor bloğum turbo dizel bloktu düz olarak kullanıyordum. şimdi turbo dizel oldu bi sıkıntı yok yani. motorumda bi sıkıntı yok çok şükür. yağ eksiltme vardı oda üst mantar contadan mış yola devam yani.