1.6 atmosferik dizel motor ile 1.9 turbo dizel motorun yapıları bildiğim kadarıyla farklı. Burada benim eski ustam kendi 1.6 D T2'sini turbolamıştı ama çok kısa bir süre sonra motor rektefiyelik olmuştu. Ben yaptığında kendisine sormuştum o basınca dayanır mı diye, sıkıntı olmaz demişti. Şimdi ise bu motorda fıskiye yok o yüzden böyle oldu biraz da ben fazla sıkıştırdım ondan dedi.
Aslında benim bildiğim her iki motorda da fıskiye olmalı, sonuçta silindir duvarlarında honlama çizgilerinde bir yağlama sistemi her motorda yok mu? Birinci sebep olarak fıskiye sisteminin olmamasından dolayı motor turbo sonucu rektefiyelik oldu dersek.
İkinci bir ihtimal de, benim aklıma gelen şey, sıkıştırma oranı. Atmosferik motorda daha fazla güç elde etmek için sıkıştırma yükseltilir, bu motora turbo yükleme yapıldıktan sonra verimli yanma sonucu artan basınçtan dolayı internallere aşırı yük bindi ve motor turbo sonucu rektefiyelik oldu.
Son ihtimal de; LDA olmayan pompa'dan dolayı yakıt-hava karışım oranı dengesizleştiğinden internaller detonasyona uğradı ve motor yine turbo sonucu rektefiyelik oldu. Benim aklıma gelen nedenler bunlar. Tabi 1.6 TD motorlarda LDA pompa var mı onu da merak etmiyor değilim.
Ama bence uygun donanıma sahip atmosferik dizellerde sıkıştırma oranının biraz düşürülmesi ile düşük basınçlı turbo uygulamasına tabi tutulabilir diye düşünüyorum.