voltage stabilizer hakkında;
bu ekipmanların kalitelileri yarış araçlarında dahi kullanılıyor. normalde araç beyninin ve enjektör açma kapama , ateşleme vs... gibi bilgilerin gitmesi 12V olarak belirlenir (binek araçlarda) eğer 12V'dan fazlası gelirse aracın beyninde , elektronik aksamında , müzik sisteminde çeşitli arızalar meydana gelebilmekte. Aracı çalıştırdığınız an voltaj 12V'dan 13-14.80'lere yükselir. sistem yeni dahi olsa bu bu voltaj değişimini tölere edebilmesi harici bir parça olmaksızın imkansızdır. voltaj dengesizliği nedeni ile devreler üzerindeki koruyucu vernik benzeri koruyucu / izole edici malzeme zaman içerisinde özelliğini kaybeder. ilerleyen yıllarda yakıt artması , ECU hassasiyetinin kaybolması vs... gibi durumlar söz konusudur. Milisaniyeler ile ayarlanan enjektör açma kapama zamanın şaşırması pamuk ipliğine bağlıdır , bu da size yaklaşık olarak 100km'de 300ml - 1000ml gibi bir benzin sarfiyatı şeklinde geri döner. özellikle müzik tesisatı bulunan araçlarda elektrik dengesizliği çok daha fazladır...