Gönderen Konu: Yardım  (Okunma sayısı 7726 defa)

Çevrimdışı virus

  • İleti: 13
  • ... virus ...
    • Profili Görüntüle
Yardım
« : 22 Ekim 2010, 14:03:29 »
Arkadaşlar selamlar benim bir kaç sorum olcak bilen arkadaşlar cevaplar ise çok sevinirim.
Ha bu arada aracım 2006 Polo 1.4 benzinli modeli.
El yapımı son susturucu
Simota marka karbon kutulu performans hava filitresi

Aracıma biraz performans kazandırmak için bir iki oynama yapmak istiyorum bunlardan biricisi
Elektrikli supercharger yaklaşık 30000 devirle dönen bir salyangoza bağlı 12V elektrik motoru, ben bunu bağlarken bir tane mink
intercooler (50cm ye 13cm ) alayım diyorum bu emdiğim havayı ondan geçireyim diyorum tabi önünde açık hava filitresi ile.




ikincisi ise motor yağı soğutucusu yani oil cooler o da bir intercooler.



Üçüncüsü ise voltage stabilizer yani voltaj sabitleyici o da bi işe yararmı bilmiyorum ancak modifiye dünyasında adı geçiyor diye düşünüyorum.



Evet kısacası bu modifiler benim aracıma ne kazandırı ve yapılacak işlemler özellikle birinci sıradaki işlem uygulanabilirmi yada
bu işlemleri deneyen, kullanan var ise deneyimlerini paylaşırlarsa sevinirim.
 
Şimdiden tüm cevap veren arkadaşlara teşekkürler...

 
BİR ÇIĞLIK BULSAM HİÇ SUSMAYAN,
YADA BİR CÜMLE, BENİ ANLATAN...

Logged

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yardım
« Yanıtla #1 : 22 Ekim 2010, 15:22:19 »
peki bu parçaların maliyeti nedir ?

egzantirik ve chip daha uygun gelir  gibi
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı virus

  • İleti: 13
  • ... virus ...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yardım
« Yanıtla #2 : 22 Ekim 2010, 16:00:38 »
Egzantirik ve chip in maliyetini bilmiyorum ancak;
Elektrikli supercharger - 90TL civarı
intercooler - 200TL civarı
oil cooler -  100TL civarı
voltage stabilizer - 80TL civarı
toplamda 470TL civarı gibi bir fiyatı var...
değer mi bu paraya? bilmiyorum...
BİR ÇIĞLIK BULSAM HİÇ SUSMAYAN,
YADA BİR CÜMLE, BENİ ANLATAN...

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yardım
« Yanıtla #3 : 22 Ekim 2010, 16:27:40 »
o kadar kolay olsa burada çok kişi yapardı emekler saatler vermezdi başka parçalar için motora inmedikten sonra fasarya olabilir bu işler
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yardım
« Yanıtla #4 : 22 Ekim 2010, 16:32:09 »
valla bu dediklerinin birini bile kullananı duymadım, ama bu kadar ucuz maliyetli olan ürünlerden fazla bi hp alabileceğini sanmıyorum alsan da sağlıklı olacağını dusunmyorum, belki de bilmediğim için böyle geliyor, kaldıki elektrikli supercharger ilk defa görüyorum, bir headers parasına arabaya aşırı besleme yapabilmeyi mantığım almadı doğrusu

Çevrimdışı virus

  • İleti: 13
  • ... virus ...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yardım
« Yanıtla #5 : 22 Ekim 2010, 16:44:00 »
Bende pek bilmiyorum sadece araştırıyorum. olur mu acaba diye...
BİR ÇIĞLIK BULSAM HİÇ SUSMAYAN,
YADA BİR CÜMLE, BENİ ANLATAN...

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yardım
« Yanıtla #6 : 22 Ekim 2010, 16:46:22 »
hele voltaj sabitleyicisini hiç çözemedim, hangi voltajı niye sabitliyorki acep?

Çevrimdışı virus

  • İleti: 13
  • ... virus ...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yardım
« Yanıtla #7 : 22 Ekim 2010, 16:54:16 »
voltage stabilizer hakkında;
bu ekipmanların kalitelileri yarış araçlarında dahi kullanılıyor. normalde araç beyninin ve enjektör açma kapama , ateşleme vs... gibi bilgilerin gitmesi 12V olarak belirlenir (binek araçlarda) eğer 12V'dan fazlası gelirse aracın beyninde , elektronik aksamında , müzik sisteminde çeşitli arızalar meydana gelebilmekte. Aracı çalıştırdığınız an voltaj 12V'dan 13-14.80'lere yükselir. sistem yeni dahi olsa bu bu voltaj değişimini tölere edebilmesi harici bir parça olmaksızın imkansızdır. voltaj dengesizliği nedeni ile devreler üzerindeki koruyucu vernik benzeri koruyucu / izole edici malzeme zaman içerisinde özelliğini kaybeder. ilerleyen yıllarda yakıt artması , ECU hassasiyetinin kaybolması vs... gibi durumlar söz konusudur. Milisaniyeler ile ayarlanan enjektör açma kapama zamanın şaşırması pamuk ipliğine bağlıdır , bu da size yaklaşık olarak 100km'de 300ml - 1000ml gibi bir benzin sarfiyatı şeklinde geri döner. özellikle müzik tesisatı bulunan araçlarda elektrik dengesizliği çok daha fazladır...
BİR ÇIĞLIK BULSAM HİÇ SUSMAYAN,
YADA BİR CÜMLE, BENİ ANLATAN...

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Yardım
« Yanıtla #8 : 31 Ekim 2010, 00:48:57 »
yazılımla 75 lik makinen 80-85arasını bulabilir Cemal arslan var bu forumda yapan ama ankarada. Allracing chip i öneriyorlardı. İyi yaılım yapan bir yerde 500-1000tl arası halledersin. Geçmişte 6n2 75hpyi sizinki ile aynı motordur ufak farklılıklar var 2000-2500tl lik maliyetle 90-95Hp yapanları görmüştüm. Onun yerine satıp 101hp almak daha mantıklı olduğundan vaz geçmiştim. Atmosferik motordan ufak paralarla performansa yönelik güç almak zor. Ancak daha esnek ve keyifli bir kullanım elde edebilirsin.

5-10hp + 10-15Nm tork fark yartacaktır ama tatmin eder mi bilmem. Güç istiyorsan Turbolu araç al oynadığın her parça bol bol güç olarak döner. 1.8T ler meşhurdur yazılım+büyük turbo hava filtresi filan 250-300hpleri çok daha az maliyetle görür.Tsi Twinturbolar yeni gözdeler 1.8T lerden daha da çabuk güç veriyorlar ama hacim 1.4 çok yukarı çıkamzsın herhalde.
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2010, 00:52:05 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di