Valla ilk etapta hava alımı var gibi duruyor. Sistemi çok iyi gözden geçirin eğer hava alan bir kısım yoksa 3 parçanın sorunlu olma ihtimali var.
1. si Benzin regulatörü bu parça sorunlu olduğu zamanda motor sıcakken rolenti dengesizliği yaptırır. Motor bloğunda diktörkenimsi bir parça ve buna giren bir 12v soketi ile mengenteilerdan 2 benzim borusu gelir. Bu parçanın arıza tespitide baştan bir voltmetre ile kontağı açarak 12v alıp almadığına bakın. Eğer alıyorsa işin ehli bir ustanın içini açıp içindeki bimetal ve diyaframı kontrol etmesi gerek.
2. parçada benzin pompasının orda bir basınç regulatörü vardır. bu parçada sorunlu olabilir.
3. en basitinden benzin pompasıda sorunlu olabilir yeterrli basıncı sağlayamassa rolenti düzgün çalışmayabilir..
Yanıtlarınız için teşekkür ederim Erşan Bey, vaktinizi alıyorum.
Aslında hava alma olayı aklıma gelmişti ancak mengenteilerimi toplayan ustaya göre hava alımı yokmuş. Bununla birlikte milimetrik de olsa rölantimde yukarı aşağı dalgalanmalar var (hem soğukken hem sıcakken). Peki nerelerden olabilir bu hava alma olayı? Gördüğüm/bildiğim kadarıyla hava filtre muhafazamda filan bir yırtık-çatlak yok... Sadece manifolda giren bir bükülebilir sanki kağııtan gibi bir boru var onda küçük bir yırtık var sanırım...
Bu benzin regulatörü dediğiniz parçanın bir resmi var mıdır acaba? Ben araba/motorlara yabancı değilim ancak bu mekanik püskürtme sistemine tamamen Fransız gibiyim
Aslında mengene yandan yapışık ve üzerine elektrik soket girişi olan, üzerinde Bosch yazan dikdörtgen bir parça var bende; usta onun içini açmıştı ve benzin filan akmıştı açınca, ancak sanırım bahsettiğiniz parça o değil...
Bir de yine mengenin yakınında sarımtrak renkli, tüpe benzeyen metalden bir parça var, sanırım o da regülatör olarak geçiyor?
Benzin pompasından kast ettiğiniz depodaki uzun, elektrikli olan parça mı? Eğer oysa zaten sökülüp bakılmıştı ve normal çalışıyor denmişti.
Son olarak acaba rölanti valfimin (auxilary air valve) fişini çekerek arabamı öyle kullansam sizce bir yarar görür müyüm? Bir de ısınınca yapması hararet müşürümde de bir arızayı akla getirmez mi (gerçi o da kontrolden geçmişti...).
Bu sorun galiba bana epeyce boşa benzin de harcatıyor... Son çare olarak acaba ustanın dediği gibi ECU'yu değiştirsem mi? Onu da e-bayde buldum ama nerden baksam 300 TL'ye malolacak, denemeye değer mi bilemiyorum. Ustaya göre sorun ECU arızası, değişmekten başka da çözüm yolu yokmuş, ama bana daha basit birşey gibi geliyor...
Bu rölanti durumuna karşın 2.0 motor 140 hp Quattro aracım için 100 km'de çoğunluğu şehiriçi kullanımda 12-13 litre 95 oktan benzin tüketimime yorumunuz nedir? Eğer ki bana çok tasarruf olarak dönüşü olmayacaksa bu rölanti düzeltme sevdasından da vazgeçebilirim esasında. Çünkü yakıt yaktırma dışında bana fazla bir rahatsızlığı yok; haa bir de araba epey homurtulu çalışıyor tabi trafikte dururken
bir de gazı bıraksam da devir geç aşağı iniyor...