Gönderen Konu: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor  (Okunma sayısı 170884 defa)

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #420 : 08 Şubat 2011, 20:06:26 »
Sistemiziniz motronik değil aksine mk2 lerdeki KE-Jetronik sistem. Ateşleme beynine ek birde yakıt ve hava ölçüm beyniniz bulunmakta.  Bu sisteme LPG takan usta sayısı gerçekten çok az. Ve Jetronik sistemdede LPG kullanmak istiyorsanız Benzin kullanımından performansı ve yakıt ekonomisini unutup direk LPG ile yolunuza devam etmeniz gerek.
Sürekli LPG demek motorun vadesini en kısa zamanda doldurması emek  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Logged

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #421 : 08 Şubat 2011, 21:56:06 »
Banada birçok usta demişti zaten. Bu sistem bozulunca ya tüp takıyolar ya karbüratör yada dizel yapıyolar.

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı ronsard

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #422 : 09 Şubat 2011, 14:11:29 »
Sistemiziniz motronik değil aksine mk2 lerdeki KE-Jetronik sistem. Ateşleme beynine ek birde yakıt ve hava ölçüm beyniniz bulunmakta.  Bu sisteme LPG takan usta sayısı gerçekten çok az. Ve Jetronik sistemdede LPG kullanmak istiyorsanız Benzin kullanımından performansı ve yakıt ekonomisini unutup direk LPG ile yolunuza devam etmeniz gerek.

Merhaba Erşan Bey,bilgi ve yorumlarınız için teşekkür ederim. Ben de aracımda tıpkı tam elektronik enjeksiyon sistemindeki gibi bir ECU görünce (torpido gözünün orada bir bölmede) sistemi Motronic'e benzetip LPG için biraz umutlanmıştım... Sanırım farkında olmadan epey sıkıntılı bir siteme bulaşmışım...
Gerçi ben arabamı LPG takarım diye almamıştım - hatta hiç LPG görmemiş olması da çok hoşuma gitmişti - ama benzin fiyatları fırlayınca LPG fikri doğdu. Tabii imkansızsa yapacak birşey yok, o zaman farklı çözüm yolları arayacağım... İşin özü; ya bu deveyi güdeceğiz ya bu diyardan gideceğiz gibi görünüyor :)

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #423 : 09 Şubat 2011, 16:22:05 »
 LPG sistemini tek nokta sistem olarak takıyorlar bunuda en iyi BMW e30 ve e36 kasalara takan ustaları bulmanız lazım.. Sistem ilk startı benzinle başlatıp devir i 3000rpm e gelince LPG ye geçirecek. Aracın ilk startı benzinle yapmasının sebebi soğuk makinanın ilk zengin karışım ile yağlama yapmasını sağlamak ve zamanla benzin sistemin tıkanmaması için gerekli.  Takılmayacak diye bir kaide yok ama takacak usta bulmak sorun.. 

 
 K-Jetronik ve KE-Jetronik sistemlerde benzin püskürtmesi mekanik olduğu için sıralı LPG takılmıyor. Bu sistemdeki ECU nun amacı genelde Benzin ve hava akışını denetlemek ve avans kontrolü sağlamak. Yani şimdiki ECU ların atası ama benzin püskürtme teknolojisi yok..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #424 : 09 Şubat 2011, 17:28:43 »
Merhaba sizin araçınızdaki sistemi sahip Lpgli golf mk2 GTi KR(139hp gördüm)..Kendiside forumda mevcut sanırım aktif değil..Araçını kullandım inceledim..Sizi bu konuda bi nebzi yardımcı olabilirim..Hiç bir sorun yoktu özellikle geçişlerde (Benzin>Lpg,Lpg>benzin)..Rölantide düzgün atıyodu..Öncellikle bu sisteme lpg olmaz düşünesinde sıyrılın..Bu sistemi lpg takmak için ayrı bi ustalık gerekmiyor..Sadece püf noktalarını bilmek gerekiyor..Bundanda çok bahsettik..Sistemi inceleme şansım oldu Ke-jet sisteminede sadece gaz kelebeğin önündeki boğazın oraya emişi azaltmak amacıyla plastik bir malzemeyle beslemişler..Sonuç olarak güzel..Sanırım eğer lpg taktırçaksanız ke-jette ilk marşta kullanıcaksınız..Bu şekilde..Size yakın en güzel çözüm yolu bu..Ayrıca başka bir mk2 KR Gtide yakıt hattinde fazlaydı.Lifterlerini değiştirdik ve sorun ortada kalktı..Bahseetiğim boğaz bu sondanın çalışmasını mani olmıcak şekilde monte edilmeli..

Çevrimdışı ronsard

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #425 : 10 Şubat 2011, 09:24:13 »
Bu LPG işine hiç bulaşmadan arabaya az ama düzgün binmek daha iyi galiba.

Ben zaten daha benzindeki rölanti sorunumu çözebilmiş değilim, bir de LPG yapsam kimbilir ne kadar başım ağırır...

Erşan Bey bu arada siz hazır foruma uğrarken fikrinizi almak isterim; bu ısınınca rölantini çıkması neden olur acaba? Her yer test edildi ve en son ECU değişimi önerildi... Ama ben nedense görülmesi zor fakat basit birşeyden kaynaklandığını düşünüyorum. Rölanti valfim değişti, sorun çözülmedi.

Sorunu özetlersem; araba ilk marşta süper, hemen çalışıyor ve bir süre sonra 850 rpm'ye iniyor rölanti. Ancak ısınınca rölanti 1100-1200'e takılı kalıyor.
Bu arada dur-kalk yapmazsam sorun hemen hemen hiç olmuyor ya da %90 oranından daha az sayıda görülüyor. Yani diyelim soğukken çalıştı ve otobana girip durmadan gittim, ya da trafik tıkanmadı, ilk kırmızıda durduğumda rölantinin doğru olduğunu görüyorum. Ancak birkaç dur-kalkın ardından rölanti hemen yükseliyor ve stop edip yeniden çalıştırmadan da doğru devrine inmiyor. Ama stop edip çalıştırsam da, 1-2 dk sonra hemen yine yükseğe çıkartıyor. Tüm sensörler, okuyucular test edildi sorun görünmüyor. Kısacası sorun iyice gizemli bir hale geldi...
« Son Düzenleme: 10 Şubat 2011, 09:27:18 Gönderen: ronsard »

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #426 : 10 Şubat 2011, 13:27:22 »
Valla ilk etapta hava alımı var gibi duruyor. Sistemi çok iyi gözden geçirin eğer hava alan bir kısım yoksa 3 parçanın sorunlu olma ihtimali var.

1. si Benzin regulatörü bu parça sorunlu olduğu zamanda motor sıcakken rolenti dengesizliği yaptırır. Motor bloğunda diktörkenimsi bir parça ve buna giren bir 12v soketi ile mengenteilerdan 2 benzim borusu gelir. Bu parçanın arıza tespitide baştan bir voltmetre ile kontağı açarak 12v alıp almadığına bakın. Eğer alıyorsa işin ehli bir ustanın içini açıp içindeki bimetal ve diyaframı kontrol etmesi gerek.

2. parçada benzin pompasının orda bir basınç regulatörü vardır. bu parçada sorunlu olabilir.

3. en basitinden benzin pompasıda sorunlu olabilir yeterrli basıncı sağlayamassa rolenti düzgün çalışmayabilir..
« Son Düzenleme: 10 Şubat 2011, 13:27:43 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı ronsard

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #427 : 10 Şubat 2011, 15:50:50 »
Valla ilk etapta hava alımı var gibi duruyor. Sistemi çok iyi gözden geçirin eğer hava alan bir kısım yoksa 3 parçanın sorunlu olma ihtimali var.

1. si Benzin regulatörü bu parça sorunlu olduğu zamanda motor sıcakken rolenti dengesizliği yaptırır. Motor bloğunda diktörkenimsi bir parça ve buna giren bir 12v soketi ile mengenteilerdan 2 benzim borusu gelir. Bu parçanın arıza tespitide baştan bir voltmetre ile kontağı açarak 12v alıp almadığına bakın. Eğer alıyorsa işin ehli bir ustanın içini açıp içindeki bimetal ve diyaframı kontrol etmesi gerek.

2. parçada benzin pompasının orda bir basınç regulatörü vardır. bu parçada sorunlu olabilir.

3. en basitinden benzin pompasıda sorunlu olabilir yeterrli basıncı sağlayamassa rolenti düzgün çalışmayabilir..
Yanıtlarınız için teşekkür ederim Erşan Bey, vaktinizi alıyorum.

Aslında hava alma olayı aklıma gelmişti ancak mengenteilerimi toplayan ustaya göre hava alımı yokmuş. Bununla birlikte milimetrik de olsa rölantimde yukarı aşağı dalgalanmalar var (hem soğukken hem sıcakken). Peki nerelerden olabilir bu hava alma olayı? Gördüğüm/bildiğim kadarıyla hava filtre muhafazamda filan bir yırtık-çatlak yok... Sadece manifolda giren bir bükülebilir sanki kağııtan gibi bir boru var onda küçük bir yırtık var sanırım...

Bu benzin regulatörü dediğiniz parçanın bir resmi var mıdır acaba? Ben araba/motorlara yabancı değilim ancak bu mekanik püskürtme sistemine tamamen Fransız gibiyim :) Aslında mengene yandan yapışık ve üzerine elektrik soket girişi olan, üzerinde Bosch yazan dikdörtgen bir parça var bende; usta onun içini açmıştı ve benzin filan akmıştı açınca, ancak sanırım bahsettiğiniz parça o değil...

Bir de yine mengenin yakınında sarımtrak renkli, tüpe benzeyen metalden bir parça var, sanırım o da regülatör olarak geçiyor?

Benzin pompasından kast ettiğiniz depodaki uzun, elektrikli olan parça mı? Eğer oysa zaten sökülüp bakılmıştı ve normal çalışıyor denmişti.

Son olarak acaba rölanti valfimin (auxilary air valve) fişini çekerek arabamı öyle kullansam sizce bir yarar görür müyüm? Bir de ısınınca yapması hararet müşürümde de bir arızayı akla getirmez mi (gerçi o da kontrolden geçmişti...).

Bu sorun galiba bana epeyce boşa benzin de harcatıyor... Son çare olarak acaba ustanın dediği gibi ECU'yu değiştirsem mi? Onu da e-bayde buldum ama nerden baksam 300 TL'ye malolacak, denemeye değer mi bilemiyorum. Ustaya göre sorun ECU arızası, değişmekten başka da çözüm yolu yokmuş, ama bana daha basit birşey gibi geliyor...

Bu rölanti durumuna karşın 2.0 motor 140 hp Quattro aracım için 100 km'de çoğunluğu şehiriçi kullanımda 12-13 litre 95 oktan benzin tüketimime yorumunuz nedir? Eğer ki bana çok tasarruf olarak dönüşü olmayacaksa bu rölanti düzeltme sevdasından da vazgeçebilirim esasında. Çünkü yakıt yaktırma dışında bana fazla bir rahatsızlığı yok; haa bir de araba epey homurtulu çalışıyor tabi trafikte dururken :) bir de gazı bıraksam da devir geç aşağı iniyor...

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #428 : 10 Şubat 2011, 16:41:14 »
Yakıt fazlalığı ilk etapta benzin regulatörünüzünün sorunlu olduğunu açıklıyor.

resimdeki 5 nolu parçadır. Kendisi namı değer ek benzin regulatörüdür ve k-jet sistemde ençok sorun çıkartan parçadır. Bu parçanın sıfırı hakikaten dudak uçuklatır sormaya korkarsınız ama çıkmasını 100-150tl gibi bulabilirsiniz.

"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı ronsard

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #429 : 10 Şubat 2011, 18:42:35 »
Erşan Bey çok teşekkür ederim açıklamalarınıza. Sanırım parçanın İngilizce ismi "warm up regulator" olmalı, değil mi? Aslında şemadan benim arabadaki yerini tam çıkaramadım, bu mesajın altına eklediğimi resimde 2 adet kırmızı  bölge işaretledim. Birincisi mengenin hemen orada, üzerinde Bosch yazan ve ustamın açtığı, açınca benzin akan parça; sanırım konumuz o değil.

2. kırmızı işaretli bölgeye bakarsanız, mengenden gelen 5. bir enjektör hattının bağlandığı, manifolt aparatının altında kaldığından gözle de tam göremediğim ama hava manifoldu hattına bağlı bir parça var (sanki bir 5. enjektör gibi). Yoksa oradan mı bahsediyoruz? Sanırım aracım 4 silindirliyken dağıtıcıdan motor bloğuna doğru çıkan 5. bir hattın nereye neden gittiğine ilişkin kendime bir süredir sorduğum soru da böylece yanıt bulmuş oluyor  :)
Bu arada, tabii eğer tam adı buysa, 5. enjektörün görevi de motora soğukken bir de hava manifoldundan ekstra benzin püskürtmek mi oluyor acaba? Yani k-jeti tasarlayanlar ecu'dan karışım zenginleştirme emri verme olayı olmadığından böyle bir yöntem mi bulmuş? O halde oksijen sensörüm niye var acaba? Neyse kafam karıştı galiba biraz, vaktinizi almak istemem. Cevaplarınıza ve sabrınıza şimdiden teşekkür ederim  :)

« Son Düzenleme: 10 Şubat 2011, 18:43:50 Gönderen: ronsard »

Çevrimdışı jackal323

  • İleti: 8
  • cedric
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #430 : 10 Şubat 2011, 21:24:56 »
abiler bende de bi gti var mk1 enjeksiyondan karbürötöre çevrildi aracım artık gti deilmi yani gtiliği kalmadımı

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #431 : 10 Şubat 2011, 22:54:31 »
abiler bende de bi gti var mk1 enjeksiyondan karbürötöre çevrildi aracım artık gti deilmi yani gtiliği kalmadımı
Ne yazıkki abi kalmadı sende bizim gibi yarım GT'cisin artık  :-[
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #432 : 11 Şubat 2011, 01:44:29 »
5. Enjektörünün görevini bende senin dediğin gibi sanıyodum. Motorun soğuk olduğu zamanlarda thermo-tıme switch denen müşür yardımıyla sadece marş sırasında püskürtme yapıyor. Benim gördüğüm kadarıyla enjektörler pompa basmasına rağmen rölantide yakıt püskürtmüyor, motor çalıştığında subapların emiş gücüyle benzini çekiyor. Benim 5. Enjektöre elektrik gelmiyo, motor soğukken 3. 4. marşta anca çalışıyo. Motor soğukken enjektörlere farklı yoldan ek benzin vererek 5-10dk fazla benzinle çalışmasını sağlayan alet warmup regülatörü. Buna paralel olarak ek hava sağlayan alette auxiliary air valve.

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #433 : 11 Şubat 2011, 12:39:16 »
Volkan gerekli bilgiyi vermiş.

 Senin motor uzunlamasına yerleşim olduğu için warmup gözükmüyor. Distiribitörün altında blok a 2 vida ile bağlıdır. üzerinde  bir giriş bir çıkış benzin hattı 1 12v (benzin pompa rolesinden) birde MFA için ECU ya giden boru olması lazım.

 Yazımdada belirttiğim gibi bu parça K-Jetronik in en sorun çıkartan parçasıdır. içinde incecik bir diyafram metal var bu yırtılma yaptığında ek benzini tam kesemiyor sistemden ve motor sıcakken ek benzin sisteme giriyor ve rolentide iken devir sallanıyor. Yüksek devirlerde sorun teşkil etmez ama yakıtı inanılmaz derecede arttırıyor bu parça çalışmassa. Şahsen ben bu parçaya gelmesiş gereken 12v un gelmediğini farkedene kadar 2 katı benzin tüketmiştim.  20km yolda 15tllik benzin yakıyordum durumu düzeltince benim GTI aynı mesafeyi 5-6TL ye gidip gelmeye başlamıştı. 

Mengen in ordaki parçan ECU ve MFA sistemi için gereken parça bunlar aslında genelde MFA için takılmış parçalar yani ana sistemle pek alakası yok.

abiler bende de bi gti var mk1 enjeksiyondan karbürötöre çevrildi aracım artık gti deilmi yani gtiliği kalmadımı

 G=Grand T=Turishmo I=injection  GTI ın son harfi kalbindeki Enjeksiyon sistemini belli eder. Sen karburatöre döndüysen artık o aracın hiçbir GTI lığı kalmıyor.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"