Gönderen Konu: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor  (Okunma sayısı 170865 defa)

Çevrimdışı ronsard

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #434 : 11 Şubat 2011, 14:14:46 »
Volkan ve Erşan Bey, yanıtlarınıza çok teşekkür ederim. Konu şimdi biraz daha kafamda netleşti.

Buradan çok yüksek ihtimalle warm up regulatörümün arızalı olduğu ve motorum sıcakken de ekstra benzin püskürttüğü, bunun sonucunda da sıcak motorda rölantimin yüksek kaldığı sonucuna varıyorum.

Peki bana uygun bu parça nerede bulunur? Ebay ve Ebay Almanya dahil epey araştırdım ama benim model ve motora (benim motor 2.0 16V "ACE" koduyla geçiyor) uygununu göremedim. Bu konuda fikriniz var mı acaba?

Bir de bu parça ve sökülüp takılması konusunda İstanbul'da gidebileceğim ehil bir yer biliyor musunuz? Benim mengeni toplayan ustaya güvenim var ve iyi niyetinden zerre şüphem yok çünkü sağolsun k-jet sistemimin şu an böyle çalışmasını ve arabanın yürümesini ona borçluyum.  :tamamdir
Ancak o rölanti yüksekliği arızasının ECU'dan ileri geldiği konusunda ısrarcı ve benim önerilerime de pek kulak asmıyor; ben ne gerekiyorsa herşeyi Bosch sistemle kontrol ettim, K-jet'in hiçbir yerinde hata görünmüyor, sıkıntı ECU'da diyor...
O nedenle bu warmup işini gösterecek başka bir güvenilir yer lazım bana... Bende zaten sökecek beceri ve zaman yok maalesef :(

Logged

Çevrimdışı jackal323

  • İleti: 8
  • cedric
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #435 : 11 Şubat 2011, 19:24:31 »
erşan abi çok teşekkür ederim cevabınız için.bize söylenen gtilerin kronik sorunu dediler enjeksiyn problemi ondan çevirdik .peki enjeksiyonlu performansını yakalamak için ne yapabilirm

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #436 : 12 Şubat 2011, 10:00:16 »
2 adet 40 lık Weber :)
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #437 : 12 Şubat 2011, 10:30:35 »
2 adet 40 lık Weber :)
x2 yakıt tüketimi :D

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı ronsard

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #438 : 12 Şubat 2011, 15:55:27 »
Dostlar merhaba, galiba benim mesaj kaynadı GTI konusu açılınca :) Ama bu yakıt sorununa acil çözüm bulmam lazım warm up işini çözerek...

Volkan ve Erşan Bey, yanıtlarınıza öncelikle çok teşekkür ederim. Konu şimdi biraz daha kafamda netleşti.

Buradan çok yüksek ihtimalle warm up regulatörümün arızalı olduğu ve motorum sıcakken de ekstra benzin püskürttüğü, bunun sonucunda da sıcak motorda rölantimin yüksek kaldığı sonucuna varıyorum.

Peki sizce bana uygun bu parça nerede bulunur? Ebay ve Ebay Almanya dahil epey araştırdım ama benim model ve motora (benim Audi motor 2.0 16V "ACE" koduyla geçiyor) uygununu göremedim. Bu konuda fikriniz var mı acaba?

Bir de bu parça ve sökülüp takılması konusunda İstanbul'da gidebileceğim ehil bir yer biliyor musunuz? Benim mengeni toplayan ustaya güvenim var ve iyi niyetinden zerre şüphem yok çünkü sağolsun k-jet sistemimin şu an böyle çalışmasını ve arabanın yürümesini ona borçluyum.  :tamamdir
Ancak o rölanti yüksekliği arızasının ECU'dan ileri geldiği konusunda ısrarcı ve benim önerilerime de pek kulak asmıyor; ben ne gerekiyorsa herşeyi Bosch sistemle kontrol ettim, K-jet'in hiçbir yerinde hata görünmüyor, sıkıntı ECU'da diyor...
O nedenle bu warmup işini gösterecek başka bir güvenilir yer lazım bana... Bende zaten sökecek beceri ve zaman yok maalesef Sad

Çevrimdışı jackal323

  • İleti: 8
  • cedric
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #439 : 12 Şubat 2011, 20:16:33 »
weber ney usta nekadra çıkar araç bilgin varmı

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #440 : 13 Şubat 2011, 01:53:07 »
İstanbulda elbet vardır usta ama bulması problem. Sen motor soğukken ve ısındıktan sonra kaçbin devirde olduğunu yazar mısın?

weber ney usta nekadra çıkar araç bilgin varmı


weber, karbüratörün markası. 40dcoe yatık karbüratör modeli, googleden, youtubeden yazarsan görürsün. 1000tlden aşaı zor bulursun galiba.

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı ronsard

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #441 : 13 Şubat 2011, 22:01:01 »
İstanbulda elbet vardır usta ama bulması problem. Sen motor soğukken ve ısındıktan sonra kaçbin devirde olduğunu yazar mısın?

Merhaba Volkan, aslında bende durum biraz çeşitli. Şöyle özetleyeyim:

1- Genellikle, marş sabah ilk çalıştırmada çok kolay alıyor ve motor 800-900 devirde çalışmaya başlıyor. Ancak ısınınca küt diye 1100-1300 arasında değişen rakamlarda çakılı kalıyor ve stop edip yeniden çalıştır düzeliyor, 5-10 dakikaya kadar yine yüksekte takılıyor.

2- Bazen yine çok az marşla sabah 1100-1200 gibi ilk soğuk çalıştırma başlıyor, sonra biraz gidince 800-900 arasına iniyor ancak tam ısınınca ilk dur kalkta yine 1100-1300 arasına çakılı kalıyor; stop edip yeniden çalıştır düzeliyor, 5-10 dakikaya kadar yine yüksekte takılıyor.

3- Bazen de sabah ilk çalıştırma çok zor oluyor ve uzun uzun 2-3 kere marş çevirmek gerekiyor. Ama çalışınca 800-900 arasında çalışıyor, ısınınca yine yükseklik sorunu 1100-1300 rpm arasında görülüyor.

Hocam durumun özeti böyle... Mesela dün köprü trafiğindeydim belki 7-8 kez stop edip çaıştırdım  ;D Hiç değilse durduğumuz yerde yüksek rölanti çevirip benzin yakmayayım dedim ama bu sefer de 10 dakikada bir stop edip marş yapmak gerekiyor araba ve akü boşuna zorlanıyor...

Bu işi çözmem lazım bir şekilde  :-\

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #442 : 13 Şubat 2011, 23:16:46 »
Ya senin bu iş çok karışıkmış. K-jet olsa direk nokta atışı yapardık fakat ke-jet karışık bişeymiş. Warmup regülatör olsaydı 800-900de başlayıp 1200civarına çıkar diye biliyorum.
 Elbet bulunur problem. Ben arabayı benzinde çalıştırana kadar saçlarımın yarısı döküldü.

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #443 : 14 Şubat 2011, 11:06:17 »
Motor sıcak iken 80-90c gibi rolenti ayarı yapın sonra bırakın makina soğuğusun marş basın eğer devir 1100-1200rpm çalışmassa warmup regulatörü değiştirin.

 Not: ek hava valfinide kontrol edin makina ısınınca ek havayı kapatıyormu.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #444 : 14 Şubat 2011, 11:09:03 »
Motor sıcak iken 80-90c gibi rolenti ayarı yapın sonra bırakın makina soğuğusun marş basın eğer devir 1100-1200rpm çalışmassa warmup regulatörü değiştirin.

 Not: ek hava valfinide kontrol edin makina ısınınca ek havayı kapatıyormu.
Erşan abi inan bana bu K-Jet muhabbeti yüzünden kulaklarını çok çınlatıyoruz Bursa'da Erdek otobüsleri kaç paraydı br ara gleyimde uzun uzun konuşalım :)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #445 : 14 Şubat 2011, 11:09:51 »
Biga artık birazdaha uzaktayım.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #446 : 14 Şubat 2011, 11:18:22 »
Biga artık birazdaha uzaktayım.
Nabıyosun abi yaklaşıcağına uzaklaşıyosun İlker abiden mi kaçıyosun >:D
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #447 : 14 Şubat 2011, 12:31:14 »
Nabıyosun abi yaklaşıcağına uzaklaşıyosun İlker abiden mi kaçıyosun >:D

 ;D ;D ;D
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"