Konu ayrıntılı ama çok kısa anlatmaya çalışayım.
8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem.
4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf
16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem.
4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf
Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha optimum değerlere ulaşıyor. Ancak bazı otomobil fabrikaları halen "eski" sistem motorlar üretmeye devam ediyor çünkü bu motorları üretmek daha ucuz ve yüksek performans aramayana hitap ediyor, ancak her zaman daha az yaktığı da ifade edilemez.
16v motor 100 km de şehir içinde yaklaşık 1 litre, şehir dışında 0.5 litre daha az yakar. 4000 devirden sonra daha çabuk devirlenir ve daha seridir.
8v motor maksimum torkunu 3750 dd da verir ki bu da şehir içinde daha atiktir. daha sessiz çalışır ve hem daha sorunsuz hemde parçaları daha ucuzdur. ancak 2 motor arasında dağlar kadar bir fark yoktur. 2 morotrun bulunduğu 2 araçtan hangisi daha temizse onu alırım. bu arada benim aracımda 8v motor var. ev arkadaşım ve diğer samimi arkadaşıma da 2003 ve 2005 olmak üzere 2 tane 16 v bora almalarına vesile oldum. biri 60000, diğeri 50000 km de araçlar. yani temizler diye aldırdım motor tercih sebebi değildi. bu arada hepsini kullandım ve kullanıyorum. yakıt olarak 16v 100 km de 2 tl civarı karlı gibi ama 8v daha sessiz ve şehir içinde(alt devirlerde) daha canlı.