------------------------------------LÜTFEN OKUYUN------------------
Arkadaşlar ben lastik sektöründen gelen biri olarak sizi bilgilendirme lüzumu gördüm öncelikle
*Nitrojen gazının temelde azot gazı olduğunu biliyorsunuz doğrudur ama soğutucu özelliği olduğu yanlıştır şöyleki basit manada nemden arındırılmış kuru havadır azot yani oksijeni alınmış havadır oksijen lastik içindeki basınç ile birleşince nem yani su ortaya çıkar ve bu sac jantlı araçlarda oksitlemeye sebep olur lastiğinizin de uzun zaman içinde aşınasını sağlar ama lastikdeki etkisi jantınızda gösterdiği etkiden daha azdır ve yavaştır bu nedenle farketmezsiniz çelik jantı olanlarda zaten bu sorun sorun değildir
şimdi şu soğutma olayına gelirsek oksijensiz olduğu için refleksleri zayıflayan hava aniden yaz aylarında ısınmayarak kış aylarında da soğumayarak lastiğinizin daha az aşınmasını sağlar ve bu sayede yol tutuşunuza da katkısı olur ama aracın sessiz gitmesini sağlamaz bu tamamen aracınızın ses izalasyonu ve lastiğinizin deseni ve ayrıca hız kodu ile alakalıdır ama bu başka bir konu....Bu nedenlerden dolayı halk arasında soğutucu diye bilinir
yanlıştır kışında işe yarar ama bu sektörde de çok kasap olduğu için ısrarla olmaz abi diyen çıkacaktır o nedenle siz yaptıracaksanızda yazın muhakkak yaptırın kasabın dediği belki doğrudur diyeninizde kışın yaptırmasın ki aklında bişiy kalmasın
*yakıt tasarrfufuna gelince normal havadan daha hafif olması nedeniyle ve moleküler yapısının daha büyük olması ve bu sebeple dandirik çin malı siboplarımızdan daha zor kaçması sebebiylede yakıt tasarrufu sağladığı doğrudur şöyleki basıncı düşmüş bir lastiğin sürtünme oranı artacağındandır bu sebep...ancak siz aracınızın periyodik bakımlarını yapmaz gider nitrojen de bastırdım bu araç niye hala fazla yakıyor derseniz ona söylenecek sözüm yok zaten
*bütün lastiklerinize bastırıp yola çıktınız ama patlayan 1 lastiğinizin tamirinden sonra hava bastınız ne olur geciktirirseniz bu durumu az önce bahsettiğim sebeplerden dolayı hava basılan lastiğin hava kaçağı örneğin 15 gün sonra 3 birim iken diğer lastiklerde 1 birim olacaktır bu da düz yolda panik fren yaparsanız kaldırıma çıkabileceğiniz anlamına geliyor çünkü araç sürtünmenin en çok olduğu lastiğe doğru çekme yapacaktır ama bu sadece bir olasılık tabi :saygılar
Bu konularda yardımımı isteyen olursa ben Golf III bölümünde yazıyorum genelde arkadaşlarım orda ya pm atın yada oradan takip edin ki arkadaşlarıma da faydam olsun...teşekkürler....