Teknik özellikleri araştırırken şöyle bir yazı buldum. Benim araç hakkındaki görüşlerime kesinlikle uyuyor.
Genel Bilgiler
Golf müşterilerinin sıkışık şehir trafiğinde büyük rahatlık sağlayan otomatik vites konforunu yaşamak için fazladan para gözden çıkarmanın yanısıra daha düşük performansa ve daha yüksek yakıt tüketimine razı olmaları gerekiyor.
Avrupa´da 1997 Ağustosu´nda piyasaya çıkan ve 1998 ilkbaharından beri ülkemize de ithal edilen dördüncü nesil Golf, oldukça zengin motor ve donanım seçenekleri sunuyor. Golf IV´ün halen 1.6 litre 100 HP, 1.8 litre 125 HP, 1.8 litre turbo beslemeli 150 HP´lik benzinli ve 1.9 litre 90 HP´lik turbo dizel motorlu versiyonları ithal ediliyor. 1.6 litre motorlu versiyon otomatik şanzımanla da alınabiliyor.
Karoser, iç mekan
Üretilmeye başlandığı 1974 yılından bu yana her yeni nesilde boyutları büyüyen Golf´ün dördüncü ve son neslinin boyu 4149 mm´ye ulaştı. Silueti bir önceki versiyondan çok farklı olmayan Golf´ün sinyal ve sis farını da (bulunan versiyonlarda) içine alan eliptik farları ve tampondan içeride kalan bagaj kapağı dikkat çekiyor. Geniş bir iç mekan sunan Golf´ün kokpiti orta sınıftaki Passat´a çok benziyor. Sade hatlara sahip kokpit ergonomik açıdan başarılı. Vites kolunun yanısıra otomatik versiyonun manuel vitesli versiyondan diğer bir farkı da gösterge tablosundaki ince bir dijital ekrandan vites konumunun sürekli gösterilmesi. Bu sayede vites koluna bakmadan vites değiştirmek mümkün. Sürücü koltuğunun yanısıra ön yolcu koltuğunda da yükseklik ayarı bulunuyor. Sürücü kapısında yere paralel yerleştirilen elektrikli cam düğmeleri diğer kapılarda dik yerleştirildiği için kullanımı pratik değil. Golf´ün 330 litrelik bagaj hacmi rakiplerinden küçük. Bununla birlikte arka koltukları asimetrik katlandığı için hacim kademeli olarak 1184 litreye kadar artırılabiliyor. Golf, malzeme ve işçilik kalitesi konusunda kompakt sınıf kriterlerini yeniden belirliyor.
Motor, performans
Golf´ün 1.6 litrelik, çok noktadan enjeksiyonlu, 8 supaplı, üstten tek egsantrikli ve değişken geometrili emme manifoldlu motoru 16 supaplı rakiplerine meydan okuyabiliyor. 5600 d/d´de 100 HP güç üreten motorun maksimum torku 3800 d/d´de 145 Nm. Ağırbaşlı bir yapıya sahip motor özellikle orta devirlerde gaz pedalı emirlerine hemen yanıt verebiliyor. Golf 1.6 Otomatik´te 4 ileri vitesli bir otomatik şanzıman bulunuyor. DSP (Dynamic Shift Program) adı verilen bir programa sahip şanzıman kullanım şekline göre vites değişimlerini daha hızlı ya da konforlu yapıyor. Bu sistem aynı zamanda yakıt tüketimini de düşürmeye yönelik bir uygulama. Ancak şanzımanda kış, ekonomi ya da
sportif kullanım seçenekleri bulunmuyor. Şanzıman oranları uzun tutulurken son dişli oranı çok kısa tutularak ekonomi ve performans dengelenmeye çalışılmış. Yaptığımız hızlanma testlerinde Golf 0´dan 100 km/s hıza 13.3 sn´de ulaştı. Bu değer otomatik vitesli ve 100 HP´lik bir otomobil için yeterli. Esneklik testlerindeyse hızlı tepki veren otomatik şanzımanın da katkısıyla başarılı değerler elde ediliyor. 60 km/s´den 100 km/s hıza 8.7 sn´de ulaşan Golf, 90-120 km/s hızlanmasını da 8.8 sn´de tamamladı. Testlerimiz boyunca 100 km mesafede ortalama 9.6 litre yakıt tüketen Golf 1.6 Otomatik´in 55 litrelik deposuyla menzili 572 km´ye ulaşıyor.
Kullanım, konfor
Golf´ün konfor ağırlıklı süspansiyon sistemi hızlı sürüşler için yumuşak kalıyor. Virajlarda yana yatan Golf ani direksiyon hareketlerinden kaçınıldığı sürece kolay kolay izinden çıkmıyor. Ancak ani yön değiştirmelerde Golf arkasını kolayca bırakabiliyor. Bu durumda iyi çalışan ve hemen tepki veren direksiyon sistemi otomobilin doğru ize döndürülmesini sağlıyor. Geniş ve ferah bir iç mekan sunan Golf´ün sert dolgu malzemeli koltukları uzun yolculuklar için de ideal. Kullanımda çok kalın olan C sütunlarının arka görüşü biraz kısıtlaması dışında önemli bir sorun yaşatmayan Golf kendi sınıfı için sessiz sayılabilir ama yine de otomatik şanzımanda overdrive fonksiyonu olsaydı daha düşük gürültü düzeyi elde etmek mümkün olabilirdi. Otomatik şanzımanla ilgili en ilginç detaylardan biri vites kolunun kromla kaplı olması. Hoş ve elit bir görünüm sağlayan krom kaplama üzerine güneş ışığı vurduğunda sürücünün gözünü alıyor. Önemli bir teknolojik özelliği olmayan otomatik şanzıman ani hızlanma isteklerinde hızlı ve sarsıntısız vites değiştirebiliyor. Normal kullanımdaysa vites değişimleri biraz daha ağır gerçekleşiyor. Viteslerin biraz yavaş değiştirilmesi virajlarda sürücünün ani vites büyütmelerdeki stabilite bozulması problemine hazırlıklı olmasını sağlayabiliyor. Golf 1.6 Otomatik´le yaptığımız fren testlerinde duruş mesafesinin manuel şanzımanlı versiyon kadar iyi olmadığını gördük. Bu test otomobiline özgü bir sorun da olabilir; ancak 100 km/s hızda giderken yapılan frenlerde elde edilen 44 metrelik duruş mesafesi ABS ve EBD destekli, dört tekerlekte diskten oluşan fren sistemine sahip yeni bir otomobil için uzun.