Peki carb. sistemdemi PS daha yüksek enj. sistemdemi
Bak şimdi gökhan bu sorduğun soruya cavap baya uzun olacak o yüzden senin anlıyacağın dilde bir açıklama yapayım...
Diyelimki motorun 1,6cc EG ve bu motorun tam gücü 6200dk/d 110PS ve bu devire seri ve hızlı çıkabilmesi için silindir başına 10g yakıt 50cm2 hava gerekiyor diyelim ve üzerindeki k-jet sistemi bunu tam randımanı ile destekliyor ama sen kalkıp standart bir karburator koyarsan motorun istediği yakıt ve hava karışımını yeterli veremez ve motorda buna bağlı olarak güç düşüşü yaşar.. Sen diyeceksinki araçı kaldırırken taktığım karburator çok seri bi şekilde besliyor iste burdada yüksek devirlerde nekadar besleyebiliyor motoru ve nekadar yakıt hava karışımı yolluyor...
Yani en basitinden Enjeksiyon sistemi iptal olmuş bir araç aynı yakıt ekonomisi için %30 güç kaybı yaşatır.. Büyük bir karburator takarsın ki buda çoklu karburator sistemi buda sana 7-10PS arttırım yapar ama buseferde %40 yakıt artışı demek...