Gönderen Konu: GOLF MK1 1.6cc GTI MOTOR SORUNU (ACİL YARDIM...!!!)  (Okunma sayısı 17420 defa)

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF MK1 1.6cc GTI MOTOR SORUNU (ACİL YARDIM...!!!)
« Yanıtla #14 : 05 Eylül 2009, 11:35:43 »
bu arada karbürator takozunu değiştirdim çatlamış :D arabanın kalkışlar vites uzunlukları fena oldu 2 de 100 ü gördüm demin ışıklar vardı durdum 5500 devirde
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin

Logged

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: GOLF MK1 1.6cc GTI MOTOR SORUNU (ACİL YARDIM...!!!)
« Yanıtla #15 : 05 Eylül 2009, 16:56:08 »
Peki carb. sistemdemi PS daha yüksek enj. sistemdemi  ???

 Bak şimdi gökhan bu sorduğun soruya cavap baya uzun olacak o yüzden senin anlıyacağın dilde bir açıklama yapayım...

 Diyelimki motorun 1,6cc EG ve bu motorun tam gücü 6200dk/d 110PS ve bu devire seri ve hızlı çıkabilmesi için silindir başına 10g yakıt 50cm2 hava gerekiyor diyelim ve üzerindeki k-jet sistemi bunu tam randımanı ile destekliyor ama sen kalkıp standart bir karburator koyarsan motorun istediği yakıt ve hava karışımını yeterli veremez ve motorda buna bağlı olarak güç düşüşü yaşar..   Sen diyeceksinki araçı kaldırırken taktığım karburator çok seri bi şekilde besliyor iste burdada yüksek devirlerde nekadar besleyebiliyor motoru ve nekadar yakıt hava karışımı yolluyor...

 Yani en basitinden Enjeksiyon sistemi iptal olmuş bir araç aynı yakıt ekonomisi için %30 güç kaybı yaşatır.. Büyük bir karburator takarsın ki buda çoklu karburator sistemi buda sana 7-10PS arttırım yapar ama buseferde %40 yakıt artışı demek...
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF MK1 1.6cc GTI MOTOR SORUNU (ACİL YARDIM...!!!)
« Yanıtla #16 : 05 Eylül 2009, 19:04:51 »
Bak şimdi gökhan bu sorduğun soruya cavap baya uzun olacak o yüzden senin anlıyacağın dilde bir açıklama yapayım...

 Diyelimki motorun 1,6cc EG ve bu motorun tam gücü 6200dk/d 110PS ve bu devire seri ve hızlı çıkabilmesi için silindir başına 10g yakıt 50cm2 hava gerekiyor diyelim ve üzerindeki k-jet sistemi bunu tam randımanı ile destekliyor ama sen kalkıp standart bir karburator koyarsan motorun istediği yakıt ve hava karışımını yeterli veremez ve motorda buna bağlı olarak güç düşüşü yaşar..   Sen diyeceksinki araçı kaldırırken taktığım karburator çok seri bi şekilde besliyor iste burdada yüksek devirlerde nekadar besleyebiliyor motoru ve nekadar yakıt hava karışımı yolluyor...

 Yani en basitinden Enjeksiyon sistemi iptal olmuş bir araç aynı yakıt ekonomisi için %30 güç kaybı yaşatır.. Büyük bir karburator takarsın ki buda çoklu karburator sistemi buda sana 7-10PS arttırım yapar ama buseferde %40 yakıt artışı demek...
Yine beni aydınlattın Erşan abim çok saol
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF MK1 1.6cc GTI MOTOR SORUNU (ACİL YARDIM...!!!)
« Yanıtla #17 : 05 Eylül 2009, 19:52:16 »
 :tamamdir
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin

Çevrimdışı cabrio63

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1930
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF MK1 1.6cc GTI MOTOR SORUNU (ACİL YARDIM...!!!)
« Yanıtla #18 : 05 Eylül 2009, 19:54:22 »
konunun tarihinin farkındamısınız  ;)

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: GOLF MK1 1.6cc GTI MOTOR SORUNU (ACİL YARDIM...!!!)
« Yanıtla #19 : 05 Eylül 2009, 19:55:33 »
selam arkadaşlar.benimde geçenlerde arabam düşük devirlerde teklemeye başladı ve kendini zor toparlar oldu.yüksek gaz verdiğimde araç devir ibresi çok geç düşüyor.araç boşta iken  gaza basmadığım halde ara ara 2000 devire çıkıyor bir süre bekliyor daha sonra düşüyor.manifoldun alt kısmındaki o hortumların ağız kısmı eridiği için conta kısmına tamda taksalar hava yapıyormuş.600 lira dediler parçasına.beyler buna çözüm arıyorum çıkma parçasını 150 liraya bulursun dediler.işin garip yanı lpg li araçlarda(arabam bora) gizli hararet olayı olduğundan bu olaylarla sık sık karşılaşabilirsin dediler.yardımlarınızı bekliyorum.ankarada bu çıkma parçayı ucuz maliyete nerden alabilirim.saygılar.

 Valla hortlatan arkadaş bu :)
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF MK1 1.6cc GTI MOTOR SORUNU (ACİL YARDIM...!!!)
« Yanıtla #20 : 05 Eylül 2009, 21:37:32 »
muhabbet edecek yer arıyoruz sanırım forumda hareket gördüğümüz yere hemen üşüşüyoruz şahsen ben :D
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin

Çevrimdışı scream_58

  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF MK1 1.6cc GTI MOTOR SORUNU (ACİL YARDIM...!!!)
« Yanıtla #21 : 10 Eylül 2009, 00:31:09 »
sadece yardım istedim o kadar.forumda amaç farklı sanırım.ama banada anlatın o farkı bende bileyim.bu sorun ilerde istemem ki başkalarınında başına gelebilir.saygılar.

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF MK1 1.6cc GTI MOTOR SORUNU (ACİL YARDIM...!!!)
« Yanıtla #22 : 10 Eylül 2009, 04:22:22 »
sadece yardım istedim o kadar.forumda amaç farklı sanırım.ama banada anlatın o farkı bende bileyim.bu sorun ilerde istemem ki başkalarınında başına gelebilir.saygılar.
kesinlikle hayır hem yardım etmek hemde birazda olsa arada espriler katmak işin zevkidir yanlış anlaşılmasın bende sorunumu ve çözümünü yazdım ki aynı sorun yaşayanlar baksın diye  çünki bende aratıp bakıyorum :D
SAYGILAR erci.
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin

Çevrimdışı TW1NSs

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF MK1 1.6cc GTI MOTOR SORUNU (ACİL YARDIM...!!!)
« Yanıtla #23 : 30 Aralık 2012, 13:52:33 »
slm arkadaşlar konunun tarihi bayaağııııı geçmiş ama aynı problemler benim de 81 model mk1 de de var öncelerdi 4-5 marşta anca çalışıyodu ve geçenlerde yine bi stop etmeyle başlayan sorunlar dizisi yakamı bırakmadı ya benim arabam 1.6cc benzinli fakat arabayı hiç çalıştıramıyorum yani vurdurmama rağmen çalışmıyor..bana benzinin geri kaçıyo olabileceğini söylüyolar fakat buna nasıl bi çözüm bulabileceğimi veya bunu nasıl anlayabileceğimi bilmiyorum..şimdi yine bi pazar günümü arabanın altına yatarak geçirmeye karar verdim bakalım ne olacak..

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: GOLF MK1 1.6cc GTI MOTOR SORUNU (ACİL YARDIM...!!!)
« Yanıtla #24 : 30 Aralık 2012, 16:54:24 »
Besleme nedir araçta. karb - Kjet.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: GOLF MK1 1.6cc GTI MOTOR SORUNU (ACİL YARDIM...!!!)
« Yanıtla #25 : 30 Aralık 2012, 20:33:04 »
slm arkadaşlar konunun tarihi bayaağııııı geçmiş ama aynı problemler benim de 81 model mk1 de de var öncelerdi 4-5 marşta anca çalışıyodu ve geçenlerde yine bi stop etmeyle başlayan sorunlar dizisi yakamı bırakmadı ya benim arabam 1.6cc benzinli fakat arabayı hiç çalıştıramıyorum yani vurdurmama rağmen çalışmıyor..bana benzinin geri kaçıyo olabileceğini söylüyolar fakat buna nasıl bi çözüm bulabileceğimi veya bunu nasıl anlayabileceğimi bilmiyorum..şimdi yine bi pazar günümü arabanın altına yatarak geçirmeye karar verdim bakalım ne olacak..

keşke geri kaçmasından olsa. aşması en kolay sorun o olur. yakıt hortumundaki çekvalf yoksa eklenebilir veya varsa işlevini yitirmiştir yenilenir.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.