Gönderen Konu: ABS , lastik ilişkisi  (Okunma sayısı 7625 defa)

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
ABS , lastik ilişkisi
« : 18 Nisan 2010, 17:22:01 »
Arkadaşlar Merhaba,

Ön tekerleklerin diş derinliği oldukça azaldı ama muayeneden geçmeyecek kadar değil arkalar ise önlere göre daha derin dişli frenlemede abs devreye çabuk giriyor ve fren mesafesi uzuyor.Ön arka değişim yapsam abs nin daha uygun şekilde devreye girmesini sağlayabilir miyim? Ön arka yapılırsa rot balans gerekir mi?
Şimdiden teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: 18 Nisan 2010, 17:23:13 Gönderen: maverick »
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Logged

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABS , lastik ilişkisi
« Yanıtla #1 : 18 Nisan 2010, 17:34:27 »
Arkadaşlar Merhaba,

Ön tekerleklerin diş derinliği oldukça azaldı ama muayeneden geçmeyecek kadar değil arkalar ise önlere göre daha derin dişli frenlemede abs devreye çabuk giriyor ve fren mesafesi uzuyor.Ön arka değişim yapsam abs nin daha uygun şekilde devreye girmesini sağlayabilir miyim? Ön arka yapılırsa rot balans gerekir mi?
Şimdiden teşekkür ederim.

ön-arka çapraz değişim yapabilirsiniz. bu şekilde kızaklamanız daha güçleşir ve abs daha az devreye girer. rot balans yaptırmanız güvenliğiniz ve rahatınız lehine olacaktır. lastikleri değiştirirken sol arkayı sağ öne, sağ arkayı sol öne takacağınızı hatırlatmaya gerek yok sanırım ;)

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABS , lastik ilişkisi
« Yanıtla #2 : 18 Nisan 2010, 17:44:42 »
teşekkür ederim
önleride arkaya çıkan yelere o zaman sağ ön sol arkaya sol ön sağ arkaya doğru mudur?yoksa önleri aynı tarafa arkaya mı?
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABS , lastik ilişkisi
« Yanıtla #3 : 18 Nisan 2010, 18:08:51 »
teşekkür ederim
önleride arkaya çıkan yelere o zaman sağ ön sol arkaya sol ön sağ arkaya doğru mudur?yoksa önleri aynı tarafa arkaya mı?

evet çapraz şekilde. sol önden çıkan sağ arkaya takılacak, sağ önden çıkar sol arkaya takılacak. bu arada lastiklerin yönlerini de ters takmayın (lastiğin üzerinde rotation yazıp okla gösterir)

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABS , lastik ilişkisi
« Yanıtla #4 : 19 Nisan 2010, 07:17:23 »
saolasın teşekkür ederim tekrardan
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı ahmet51

  • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABS , lastik ilişkisi
« Yanıtla #5 : 26 Mayıs 2010, 19:49:04 »
Ben ön arka değişimi yaptırdım aynen senin gibi olmuştu tekerler. Bizim tanıdık bir lastikçiydi yapan. Rotun mutlaka olması gerekir dedi bende yap dedim. Demekki bir bildiği var ki öyle dedi.

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABS , lastik ilişkisi
« Yanıtla #6 : 27 Mayıs 2010, 07:47:19 »
Ben ön arka değişimi yaptırdım aynen senin gibi olmuştu tekerler. Bizim tanıdık bir lastikçiydi yapan. Rotun mutlaka olması gerekir dedi bende yap dedim. Demekki bir bildiği var ki öyle dedi.

bende ön arka yaptım baktı usta gerek yok dedi
rot ayarı balans ayarı önemli
usta  ön 2 lastiği olduğu gibi arkaya taktı yönlü lastik bunlar çapraz değişmez dedi acaba janttan da çıkarıp  mı değiştirmesi gerekiyordu? sende de önler olduğu gibi arkaya mı takıldı?
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı yakuposman

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABS , lastik ilişkisi
« Yanıtla #7 : 29 Mayıs 2010, 17:53:17 »
kardeş abs olan arabalarda 4 lastigin aynı marka olması gerekiyor frenlerken aynı etkiyi göstermek zorun da yok sa muaineden geçmiyor

Çevrimdışı Yükselgfb

  • İleti: 828
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABS , lastik ilişkisi
« Yanıtla #8 : 30 Mayıs 2010, 19:23:39 »
Aynı durum bende de var abs çok çabuk devreye giriyor ve fren mesafesi uzuyor.bir de sol ön lastikten arada cik cik ses geliyodu.sesi sol ön diskten yaptığı söylendi diskin tornaya girmesi gerekiyor.bir de ön balataları adam yeni değiştrimiş ama çok kötü balata taktırmış bundan dolayı da abs çok çabuk devreye giriyor.
yani kısaca torna artı balatalar artı işçilik 100 tl   :D
« Son Düzenleme: 30 Mayıs 2010, 19:24:00 Gönderen: Yükselgfb »

Çevrimdışı ahmet51

  • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABS , lastik ilişkisi
« Yanıtla #9 : 31 Mayıs 2010, 00:34:44 »
bende ön arka yaptım baktı usta gerek yok dedi
rot ayarı balans ayarı önemli
usta  ön 2 lastiği olduğu gibi arkaya taktı yönlü lastik bunlar çapraz değişmez dedi acaba janttan da çıkarıp  mı değiştirmesi gerekiyordu? sende de önler olduğu gibi arkaya mı takıldı?

Evet üstat çapraz değiştirmedim. O esnada öyle bir şey aklıma gelmedi.Sadece Sağ ön - arka ve sol ön - arka değişimi yaptırdım.
« Son Düzenleme: 31 Mayıs 2010, 00:35:03 Gönderen: ahmet51 »

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABS , lastik ilişkisi
« Yanıtla #10 : 31 Mayıs 2010, 08:17:01 »
Evet üstat çapraz değiştirmedim. O esnada öyle bir şey aklıma gelmedi.Sadece Sağ ön - arka ve sol ön - arka değişimi yaptırdım.
saolasın

Aynı durum bende de var abs çok çabuk devreye giriyor ve fren mesafesi uzuyor.bir de sol ön lastikten arada cik cik ses geliyodu.sesi sol ön diskten yaptığı söylendi diskin tornaya girmesi gerekiyor.bir de ön balataları adam yeni değiştrimiş ama çok kötü balata taktırmış bundan dolayı da abs çok çabuk devreye giriyor.
yani kısaca torna artı balatalar artı işçilik 100 tl   :D



torna yaptırma neredeyse aynı paraya gelecek yeni bir disk almanı tavsiye ederim diskin incelmesi iyi değil balataları da değiştirirsin olur

kardeş abs olan arabalarda 4 lastigin aynı marka olması gerekiyor frenlerken aynı etkiyi göstermek zorun da yok sa muaineden geçmiyor

4 lastikte aynı marka ama diş derinlikleri aynı değil
« Son Düzenleme: 31 Mayıs 2010, 08:17:36 Gönderen: maverick »
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABS , lastik ilişkisi
« Yanıtla #11 : 06 Aralık 2010, 06:53:54 »
abs etkisinden bahsediyorsunuz  fren mesafesi uzuyor vs $eklinde...  arac muayene kontrolunde  kar$ilikli 2 lastik ayni olmak zorunda.yani çapraz teker degi$tirmek yanli$ olur. cunki desenler ters yone hareket etmi$ olucak cunki o desenler suyu tutu$u topragi yada asfalti kari vb on agore dizayn oluyor ve ayni ebat ve desenlerde olan lastiklerde ona e$it davranacagi icin abs ona gore sinyal alicak ama siz capraz  yapmaktan bahsediyorsunuz ? yinede sizin bileceginiz i$ :)

mesela  ön ikili  ayni marka ayni desen ama arka iki ayri marka ayrid esen ama ikili olarak ayni olabilir..yani 4ude ayni olmasi $art degil.

« Son Düzenleme: 06 Aralık 2010, 06:55:14 Gönderen: Serhat4Motion »