Gönderen Konu: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları  (Okunma sayısı 27536 defa)

Çevrimdışı d3n1s

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #42 : 06 Aralık 2010, 10:49:36 »
o motora o arac agir  beygir gucu 10 20 daha fazla olsa daha az yakacagina emin ol arkada$im...

evet araci alirken ucuz oluyor ee haliyle Turkiyede dizel kullanmak avantaj ve cok cazip geliyor ama ya$adigim yeri baz alirsam ben senin aracin hp uzerinden bizim burda PK uzerinden 100 beygir olsa daha az yakar  ve fazla yol alirdin.

kar lastigi zaten agir olan aracini hepte agirla$tirmi$ seninde dedigin gibi karde$im ama mecbursa mecburdur :)

ame diesel herturlu iyidir...gule gule kazasiz belasiz kullan

dizelden bahsediyoruz burda, Astra'lar 1.3 dizel, 90 hp ve 6 ileri, araba resmen şaha kalkıyor gaza asılınca, 80 hp'lik benzinli motordan bahsetsek dediğin doğru, ancak 80 hp'lik dizel motorun Seat Ibiza'yı çekememesi, ağır kalması mümkün değil

Logged

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #43 : 06 Aralık 2010, 11:09:40 »
bendeki arac 6 ileri 1.9 tdi bora trendline 136 pk hic ozenmiyorum dipgaz yapiyorum duble duble yani kalki$larim ilerleyi$im ve yava$lamalarimda hep vites du$urerektir 62 litredepo ile 800 km yol yapiyorum 100kmde 8 litre ortalama 7,9 vs hatta. otobanda 1100 tempomat ile.

bide benim arac cift kirmizili 'tdinin'di'si cift kirmizi ne anlama geliyorsa ?belki bi etkisi olabilir yakitta :/


neyse senin 80hp lik arac 1,4 motor kucuk hp digerlerinden yuksek ve fazla yakiyro diyorsun benimd ekafam karisiyor bazen.

bak bi ornek vericem...

ornegin 2,5 v6 audi diesel 150 hp yine ayni motor 2,5 audi 169 pk guce sahip olan araclardan 169luk olani daha az yakiyor... ama ayni motorlardan bahsediyorum. bu araclar yamulmuyorsam 1600 kilo dolaylarinda quattro olmayanlari. arac ayni motor ayni her$ey ayni ama beygir az dolayisiyla az olan cok yakacak ama 169luk o araca tam ideal ve rahat kalkiyor yol aliyor ama tam kafa kafaya olan bi hp 169luk olan 150ise eksik olan ama sinirda olan diyebilirim . 169luk olani atiyorum hicbir modifiyesiz sadece chip atilsa yada software ile 210 hp yukseltilmi$ olsa cok yakmaya ba$liyacak cunki fazla. oyuzden boyle iki versiyonda sunuyorlar vergiden dolayi ..ok vergiden kazaniyorsun diyebiliriz az HP ile ama yakitta cok harciyorsun .seneye vurursan vergiyi gecebilir yada canini ISKABILIR belkide :) bilemicem. ama  bu bahsini ettigim arac yanilmiyorsam 150hp lik 11 yakiyor 100kmde ve 169luk ise 9,5 vs... bunu aciklayabilirim ayni motor ayni dizayn arac ama ayni olmayan HP guç... bu basit.

ama 1,4 80 hp
1,9 70hp ile ayni olamaz kiyaslanamaz zaten ama net bilgiye her iki konudada sahip degilim esasinda tamamen mantiken ve duyumlar izlenimler hatta kendi aracimdanda deneyimim ile yazzdim buyuk motor ornegini.

ama duzmantik diyebiliirm yanli$sa duzeltilsin 1,4 80 pk 1200 kilo.. bu agirlik cok ona. motor zorlanir $anzuman iyidir gucludur ama yakita etkisi olur bunun...sen hizlanabilmek icin asiliyorsundur yada gitsin diye basarsin belkide ve yakiti arttirir. ama 1,9luk arac rahat cali$acaktir...

+

klimali ise aracin 1,4 olan makine ilede etki yapar diye du$unuyorum.

bide lastik ebatlarin geni$mi ?

bende 225/40/18 zr var buda etki eder ama depoda 50km vs eder yada etmez klimada eklenirse uygun olmayan yag mazot eklenirse hepsinin toplaminda 100km niye eksin olmasin ?

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #44 : 06 Aralık 2010, 11:12:21 »
dizelden bahsediyoruz burda, Astra'lar 1.3 dizel, 90 hp ve 6 ileri, araba resmen şaha kalkıyor gaza asılınca, 80 hp'lik benzinli motordan bahsetsek dediğin doğru, ancak 80 hp'lik dizel motorun Seat Ibiza'yı çekememesi, ağır kalması mümkün değil

okuyabiliyorum diesel oldugunu ve bende diesel kullaniyorum senelerdir.sen o araba bu araba dersen olay degi$ir. araci motor gotturmez arkada$im $anzimana bakmak lazim yeri geldiginde...ama buda motora linklidir. opelin $anzumani iyi ise  tabiki gidecektir.

inanmiyacaksin belki eskiden 92 model gtd td golf3 vardi diesel  90hp. i$iklarda 3kasa 5 kasa standart bi bmw beni gecemiyordu.bunun aciklamasi nedir ? ben yazdim.

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #45 : 06 Aralık 2010, 11:18:04 »
aga 1.4 tdi 80 lik olarak 1.4 70 likten çok yakıyorum, 1.9 70lik demedim ki  ::) kaldı ki 1.9 da 70 yokki  ::)

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #46 : 06 Aralık 2010, 11:30:50 »
hocam kusura bakma tdi veya duz diesel dikkat etmeden orada hata ettim ama genel yazima cok etki etmez bu..

ama onceki mesajda 1,9 diye cumle gecti oyuzden dahada kafam kari$ti sabah sabah :)))
ama diger arkada$ az once bir$ey yazmi$ alakayi haala kuramadim  :)



Çevrimdışı oguz oktay

  • İleti: 1680
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #47 : 06 Aralık 2010, 11:51:32 »
biz nerdeyiz siz neredesiniz yhaaa lasitlerden girdik konuya 2,5 v6 lardan cıktık :D

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #48 : 06 Aralık 2010, 11:55:40 »
arkada$im aynisi  1,4 ile denemi$ olsam  1,4den bahsederdim ne saygisizsin sen ? ben ya$adigim tecrubeden bahsediyorum pekji sen ? benim yazdigimdan alman gereken notlar var. ama almayi denemedin ukelalik ediyorsun.

diesel yakittan girdin ne yazdin ? ben neyazdim iyi oku tamamen teknik bilgi oldugunu iddiia etmeden tecrubeye ve duyumlara gozlemlerime gore gercek $eylerden bahsettim .

2,5 cc dedim evet  150 hp biri digeri 169 dedim ne anladin ? hicbir$ey degilmi ?  dedimki 169 hp olan ayni makina ayni marka arac daha az yakar dedim  , ne anladin ? yine sifir degilmi ?

sen yada ayn zihniyettekiler yazdigimi okusa  belki ufakta olsa dipnotlar cikarabilirdin.

hayirli i$ler sabah sabah.

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #49 : 06 Aralık 2010, 12:06:44 »
100kmde 11 yakan 2,5 motor audi a6 150 hp

100kmde 9,5 yakan 2,5 audi a6 169 hp

ve bu iki makinada diesel..


sen buradan neyi begenmedin arkada$im soylermisin engin tecrubenle ? evet lastikten hatta klimadan hatta motor hacminden ve tamamiyle bilgiye sahip olamadigim icin ba$ka araclardan yakit ile iki ayni motor ama farki HPlerdeki yakit sarfiyatina ornek vermek istedim..

seni ne rahatsiz etti ? bence sen bir$eyden anlamadigin icin yanli$ yerde zamanlama hatasi yaptin .

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #50 : 06 Aralık 2010, 18:41:31 »
 80 model Golf mk1 kasa, 87 model düz dizel motor ve şanzıman 54ps 100nm tork 5 ileri şanzıman şehir içi 100km de 4 litre uzun yolda 100 km de 3,5 litre yakıyom gel vatandaş gel dizelin kralı bizde :D :D  Bende GTI dan geçme biri olarak ilk zamanlar seri kullanıyordum aracı ama sonradan insan monotn kullanıma alışıyor ve vitese geçirme aralığım 1500-2000 devir gtı da alışkanlık 3000-3500 dü zor oldu biraz alışmak :D :D

 Ne barışıyonuz neyi çekemiyonuz anlatın güzelce kim nasıl nerde hangi araçla nekadar yakmış okuyan öğrensin.
« Son Düzenleme: 06 Aralık 2010, 18:42:35 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı oguz oktay

  • İleti: 1680
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #51 : 06 Aralık 2010, 19:14:27 »
bende bilmiomki
erşan abii bişi yazxdık yazmaz olaydım

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #52 : 06 Aralık 2010, 19:19:06 »
evet kar lastiği taktırdığımdan bu yana ilk ölçüm:

lamba yandı 100 TL mazot aldım. km yi sıfırladım.

Aşağı yukarı 350 km kadar uzunyolda gerisi Ankara trafiği ve Kaman 'da motor ısınmadan sabah işe git, akşam işe gel şeklinde kısa mesafe toplam 575 km yaptım. dinng lamba yandı.

100/ 575 = 0,173. yeni lastik hayırlı uğurlu olsun.  ;D
« Son Düzenleme: 06 Aralık 2010, 19:20:43 Gönderen: mustklc »
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #53 : 06 Aralık 2010, 19:29:33 »
 Kışın araçların fazla tüketmesi çok normal o yüzden kışlık bakımların yapılması şart.. Lastik deyip geçmek yanlış olur yüzeye nekadar çok tutunan taban okadar yakıta etki yapar özellikle şehir içi trafiğinde bu artış inanılmaz artacaktır.  Dizel araçta termostat ısı değerleri düşük tutulur motor çabuk ısınmasın diye buda dizelin hararete karşı pek affının olmamasından dolayı. O yüzden dizel araçlar kış şartlarında mutlaka yakıt konusunda artış yapacaktır.. Yüksek beygir dediğim gibi şehir içinde herzaman fazla yakıt tükettirir. Kısa mesafe için küçük motor düşük PS iyidir ama uzun yol yani dur kalkı olmayan bir yol için büyük hacim yüksek ps herzaman daha az yakar.
« Son Düzenleme: 06 Aralık 2010, 19:30:48 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı d3n1s

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #54 : 06 Aralık 2010, 19:48:00 »
okuyabiliyorum diesel oldugunu ve bende diesel kullaniyorum senelerdir.sen o araba bu araba dersen olay degi$ir. araci motor gotturmez arkada$im $anzimana bakmak lazim yeri geldiginde...ama buda motora linklidir. opelin $anzumani iyi ise  tabiki gidecektir.

inanmiyacaksin belki eskiden 92 model gtd td golf3 vardi diesel  90hp. i$iklarda 3kasa 5 kasa standart bi bmw beni gecemiyordu.bunun aciklamasi nedir ? ben yazdim.

hocam üslubum biraz sert olmuş sanırım kusura bakma, daha ağır bir arabayı daha küçük bir motorun rahat rahat taşıdığını belirtmek istedim hepsi bu.

Alper senin asıl soruna gelirsek, 1.4 TDi bir motorda bence olması gereken güç aralığı 60-80 hp aralığı, ki 70 hp bunun tam ortasında, 70 hp ile 80 hp arasında mekanik olarak ne gibi farklar var araştırmak lazım, mekanik fark yok sadece yazılımsal bir fark varsa senin araban 70 hp'lik versiyonun fabrikasyon çiplisi gibi düşünebiliriz. Ancak mekanik fark varsa -daha büyük turbo gibi- senin yakıt değerlerinin yakın veya düşük olması lazım. Tabi bir de kıyasladığın aracın şanzımanının oranları da önemli, şanzımanlarınız bire bir aynı mı?

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #55 : 06 Aralık 2010, 19:57:46 »
3 silindir dizelde 4 silindirli bir dizel motordan fazla vibrasyon olduğu doğrumu?
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ