Gönderen Konu: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları  (Okunma sayısı 27547 defa)

Çevrimdışı d3n1s

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #56 : 06 Aralık 2010, 20:08:58 »
3 silindir dizelde 4 silindirli bir dizel motordan fazla vibrasyon olduğu doğrumu?

Karşılaştığım bütün test verilerinde VAG'ın 1.4 3 silindirli motorunun aynı ya da yakın hacimdeki dizellerden daha ekonomik ancak daha gürültülü ve sarsıntılı olduğunu okudum, ancak hiç tecrübe etmedim. Hatta bir test sürüşünde yeni Skoda Fabia'yı deneyen eleman arabanın çok ekonomik, çok seri, çok donanımlı vs vs vs olduğunu ancak içeriye gelen sesin bütün bu güzel şeyleri sildiğini yazmıştı.
« Son Düzenleme: 06 Aralık 2010, 20:10:37 Gönderen: d3n1s »

Logged

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #57 : 06 Aralık 2010, 20:32:04 »
 3 silindirin vibrasyonu çok orası doğru. ilk tecrübem FOX ta olmuştu süper bir makina turbolu bide o FOX resmen kanatlanıp gidiyordu. Turbolu ve çok seri bir motor ama işte burda bu hataya düşüp devamlı gaza abanılınca uzun ömürlü olmayan bir makina..

 Yurt dışında çok çabuk tükendiği konusunda araştırmalar var ama bu araştırmalarda şehir içi ve şehir dışı kullanım faktörü var. 3 silindir TDı motor şehir içinde hem daha ekonomik hem daha verimli ama uzun yolda istenilen başarıyı sağlamış değil.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #58 : 06 Aralık 2010, 20:34:56 »
kendi arabam ile 4 silindir Megane 1.5 DCI kullandım. rolantideve düşük hızda benim araçtaki titreşim ve ses hissedilir derece daha fazla.  ancak yüksek hızda , aralarında pek bir fark göremedim.
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı d3n1s

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #59 : 06 Aralık 2010, 21:02:45 »
kendi arabam ile 4 silindir Megane 1.5 DCI kullandım. rolantideve düşük hızda benim araçtaki titreşim ve ses hissedilir derece daha fazla.  ancak yüksek hızda , aralarında pek bir fark göremedim.

yüksek hızda zaten sürtünmeye (lastik gürültüsü ve titreşimi, rüzgar sesi, kaporta boşluklarına dolan havanın sesi gibi) bağlı ses ve titreşimler artacağı ve 80-90'dan itibaren baskın hale geleceği için dizel ile dizeli geçtim, dizel ile benzinli arasında bile ses ve titreşim olarak fark kalmıyor.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #60 : 06 Aralık 2010, 21:03:59 »
 Zaten rolentide ve düşük devirlerde bunu hissdiyosun yolda giderken çok fark yok. hatta 3 silindirin tam randımanlı devirinde ses daha bile az gelir içeri.  FOX ta öyleydi rolentide sarsıntı fazlaydı ama devir yükselip 2000-2500rpm lerde benzinli gibi oluyordu.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı d3n1s

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #61 : 06 Aralık 2010, 21:05:58 »
Zaten rolentide ve düşük devirlerde bunu hissdiyosun yolda giderken çok fark yok. hatta 3 silindirin tam randımanlı devirinde ses daha bile az gelir içeri.  FOX ta öyleydi rolentide sarsıntı fazlaydı ama devir yükselip 2000-2500rpm lerde benzinli gibi oluyordu.

evet tabi bu da var Erşan abi, bu bütün dizeller için böyle, PSA grubu 90 ve 110 hp'lik dizel tecrübem oldu, belli bir devirden sonra ses benzinli sesi gibi gelmeye başlıyor, kırkırkır dizel sesi pek gelmiyor.

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #62 : 06 Aralık 2010, 22:37:40 »
vibrasyon mu? bobinlerinizden biri yansın nasılsa öyle bir vibrasyon var rölantide  ;D

arkadaşlar hepinizin değerli yorumları için çok teşekkürler.

serhat hocam aynı motor seçeneğinde farklı hp ye sahip araçlar arasında eğer 2 araç da kasayı rahat kaldırabilecek motor seçeneğine sahipse yuksek beygire sahip olanlar sanırım daha çok yakıyor; tezinizi çürütmek amaçlı değil ama mesela 1.3 turbo dizel puntolar arasında 75 hpler 90 hp olanlardan daha az yakıyor kullanıcı yorumlarına göre.Kaldıki oğuzun ve mstklc ın değerlendirmeleri de destekler nitelikte.Ama şu var, onda katılıyorum, aynı kasada yuksek hacimli olan uzun yolda diğerinden az yakıyor, örnek olarak bmw 3.18 is, bmw 3.16, acaba karşılaştırdığınız 2 aracın motor sağlığı olarak farkı var mıydı?

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #63 : 06 Aralık 2010, 22:54:31 »
uzun yol ve şehir içi farklı olabilir. uzun yolda kasası ağır araba şehir içindekine göre daha az yakabiliyor, çünkü fiziksel olarak momentumu artıyor, belki rüzgardan da az etkileniyordur. şehir içi küçük hacimli motor daha avantajlı. trafikte dur-kalk yaparken, 1600 cc bir motora giren yakıt miktarı ile, 1200 cc motora giren yakıt miktarı aynı olmaz.

sonuç olarak lpg ye gelen zamlar ve yılbaşında motorine gelecek zamları da hesaba katarsak Türkiye gibi bir ülkede aşağıdaki gibi bir araça binmek vacip hatta farz oldu.  varsın hız yapmasın, varsın kırmızı ışıkta yanındaki araçtan önce kalkmasın. ama az yaksın bilader az yaksın  ;D 500 cc olsun hatta 250 cc olsun   :D





bir reklam vardı. OTOMOBİL HER ZAMAN KEYİF VERMELİ diyor.  Otomobil bizde keyif vermez.   :tamamdir
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #64 : 06 Aralık 2010, 23:09:17 »


 Bu araca bineceğime hiç binmem daha iyi ben bunu bisikletle geçerim :D :D Allah muhafaza 50 ile giderken takla atarız bunla :D
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #65 : 06 Aralık 2010, 23:25:02 »
bence hali vakti yerinde bir insanın 2 aracı olmalı. birincisi şehir içi kullanım işe gidip gelmek için buna benzer bir araç, ikincisi de uzun yolda keyif almak için 2000 cc bir araç. :D
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #66 : 07 Aralık 2010, 09:23:41 »

vibrasyon mu? bobinlerinizden biri yansın nasılsa öyle bir vibrasyon var rölantide  ;D

arkadaşlar hepinizin değerli yorumları için çok teşekkürler.

serhat hocam aynı motor seçeneğinde farklı hp ye sahip araçlar arasında eğer 2 araç da kasayı rahat kaldırabilecek motor seçeneğine sahipse yuksek beygire sahip olanlar sanırım daha çok yakıyor; tezinizi çürütmek amaçlı değil ama mesela 1.3 turbo dizel puntolar arasında 75 hpler 90 hp olanlardan daha az yakıyor kullanıcı yorumlarına göre.Kaldıki oğuzun ve mstklc ın değerlendirmeleri de destekler nitelikte.Ama şu var, onda katılıyorum, aynı kasada yuksek hacimli olan uzun yolda diğerinden az yakıyor, örnek olarak bmw 3.18 is, bmw 3.16, acaba karşılaştırdığınız 2 aracın motor sağlığı olarak farkı var mıydı?

iyi sabahlar,gunaydinlar herkese.

 sorun bana ise akada$im , dedigim gibi tamamen teknik bilgiye sahip degilim ama bu bahsettigimù araclari kullandim ve  ayni marka olmasada ayni motorun ba$ka markasini kullandim sadece vw veya audi degil bmwdede denedim..

uzun yolda du$uk hpde yuksek hpde kismen ayni yakar yakabilir bu cok muhim degil .ama $ehir icin trafiginde hic abartisiz 200 km fark yapiyor bu deidigim. kendi deneyimime ve gordugume gore arkada$larimdan (zira bizim buralarda cok buyuk motorlu arac kullanilir ama hata edilebilir HP hususunda.yani az olani yuksek olanindan  cok yakiyor fakat ozellikle $ehir icinde aslinda olay cok basit binince anlayabiliyorsunuz.

gaza bastiginiz an araba bagiriyor ama icraat yok 150hplikte, basitce diyebilirzki daha cok iciyor mazotu ? bunu ya$adigim icin diyorum ve dediigm gibi teknik bilgiye sahip degilim ama boyle. ve araclar sorunsuz surekli servis bakimli hic cakma aynsanayi bilmemne kullanilmami$ halde ki cok zor duurm bu zaten...

fakat ayni motor ayni kasa her$ey ayni koltuklarina ya$ina kadar ama yuksek HPli daha az yakiyor cunki  rahat kalkiyor ve sehir ici sorunu az hpliye gore daha az yakit ve sinir bozmayan bi kalki^$ "bagirmama durumu"  ben ve arkada$larim cekti bu eziyeti...

bmwlerde "d-ds- bilmemne serileri var 5kasalarda 3binlik veya2,5lerde bunlar arasinda belki o yazilara gore yakit degi$ebilir tabiki vwlerdede bu ayni ama ben ayni iki aractan örnek verdim ve bu boyle..

birde bu ba$liktami yazdim animsayamiyorum bakamicamda :) ama burada
ornegin 2500cc ne marka arac olursa olsun kw-pk olarak yani 2,5lik motorun 163 hp olani  mesela tamamen atiyorum a$$a yukari rakam ama linkinide vericem bakabilirisniz model ya$i 2002 olan bir arac 9 ya$inda sayilir  acili$ vergisi senelik yol vergisi dahil minimum 1250€ diyebilirim kesin degil... senede ise tahminen 700 800 euro odeyebilirsiniz...

demem oki yani ayni motorun 150hpligini almaya kalksaniz dogal olarak atiyorum1250€ degilde 800 odersiniz senede ise 500 dolaylarinda yol vergisi odersiniz..

$imdi sadede gelecek olursam, burada cok paracidir millet du$unurler ama cogu bilmeden yaa vergisi az der onu alalim der.tam aksi digerin ial ba$in agrimasin mazottanda cikaracagi hasardanda. zorlayan araba hep ariza verebilir icabinda heleki sakin bi $ofor degilseniz...sonra inanin bana guclu oldugunu hissediyor olmaniz konfora konfor katiyor daha emin kalki$lar ve ba$inizi sisirmeyen motor sesi.. bilmiyorum nekadar aciklayici olabildim ama $u vergi olayina degindim ister istemez cunki bunlar tamamen vergi vb sati$ politikasi devletin...

bir$ey dah adiyecegim mesela konudan uzakla$iyor gibi gorunsemde not edebilirsiniz her$eye ramen

ben biz bazen almanyaya gideriz araba almaya sadece birazdaha cok opsiyonlu araclar vardir orda ama guvenilir dgeildirler kazali arac cok almanyada her$eye ramen deneriz...

oradaki 530 bmw 211 hp belcikadaki bmw 193 hp ayni motor.. hicbir teknik farklilik yok araclarda her$ey ayni.. orada vergi yok denecek kadar az bizim burada coktur mesela. ee niye onu aliyoruz pekala? dediigim gibi orada araclar daha cok opsiyona sahip ful+ful cok arac var ve kismen daha ucuzlar..

eee alip getircez o araci bize pahaliya gelecek vergisi cunki hp yuksek ? o nedenle uzerimize gecirmeden evvel resmi olarak kw sini du$urtup dogrudan hpye vuruyor yanu du$uruyor sonra resmi evraklari alip uzerimize actiriyoruz...arac artik belcikali oluyor hpsi du$urulup biniliyor az vergi odeniyor. ama bu 193hp az bi rakam degil. yani yakiti dogrudan etkilemiyor cunki cok guclu zaten yetiyor.ama

dedigim gibi audideki 150 hp ve 169 luk secenegi tamamen ticari kaygi ile birlikte devletin vergi politikasina uyarlanmi$ sekilde tuketiciye yansiyor. 169luk cok vergi biz 150lik alalim nasilsa 2,5 motor yeter diyorsunuz 1 ay neguzel sonrasi zulüm!! :)

yanli$ anlma$ildiysamda affedin kimseyi kirmak degildi maksadim saygi ve sevgiyle.
« Son Düzenleme: 07 Aralık 2010, 09:52:13 Gönderen: Serhat4Motion »

Çevrimdışı barthez

  • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #67 : 07 Aralık 2010, 14:09:32 »
bence hali vakti yerinde bir insanın 2 aracı olmalı. birincisi şehir içi kullanım işe gidip gelmek için buna benzer bir araç, ikincisi de uzun yolda keyif almak için 2000 cc bir araç. :D
+1453
golf 4 1,8 Highline

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #68 : 07 Şubat 2011, 23:34:53 »
evet arkadaşlar güncel yakıt tüketimimi paylaşayım istedim.

4.9 litre/100 km şehirlerarası ortalama;
 4 kişi (300 kg), tavana kadar yük (tahmini 150-200kg), ortalama hız 108 km (5 saat 540 km), deniz seviyesinden ankara rakımına, kar lastikleri ile

6 litre/100 km şehir içi ortalama

yorumlarınızı karşılaştırmalarınızı alabilirmiyim?

« Son Düzenleme: 07 Şubat 2011, 23:36:32 Gönderen: boralp »

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları
« Yanıtla #69 : 08 Şubat 2011, 11:57:39 »
evet arkadaşlar güncel yakıt tüketimimi paylaşayım istedim.

4.9 litre/100 km şehirlerarası ortalama;
 4 kişi (300 kg), tavana kadar yük (tahmini 150-200kg), ortalama hız 108 km (5 saat 540 km), deniz seviyesinden ankara rakımına, kar lastikleri ile



süper

6 litre/100 km şehir içi ortalama

yorumlarınızı karşılaştırmalarınızı alabilirmiyim?


Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline