Merhaba arkadaslar.Baska bir forumda bu paylasimi yapmistim burayada tasimak istedim.Merak edenler ve araci arastirip alma surecinde olan kisiler icin yararli olur dusuncesindeyim.
Dayimin sahip oldugu bu araca 14 ay gibi bir suredir biniyoruz.Ara ara bende kullaniyorum ve arac su anda 30 bin km nin uzerine cikti.Bu sure zarfinda izlenimlerim-eksik buldugum-guzel buldugum noktalari sizlerle paylasmak istiyorum.
Arac 2006 model passat 2.0 tdi dsg-tiptronik highline modelidir...
Tasarim:Bildiginiz gibi bu arac 2005 in ikinci yarisinda ulkemize geldi.Eski kasaya oranla cok sey degisti.Ozellikle aracin on gorunumu herkesin donup donup bakmasina sebeb olan bir yapida.Gerci simdi her taraf passat kayniyor ki ayda ortalama 1500 tane satan su an icin yanilmiyorsam d segmentinde en fazla satan bir arac.Aracta epey kromaj ve nikelaj kullanilmis.Ozellikle koyu renkli passatlara ayri bir hava katiyor.tabi ki zevk meselesidir sahsen on dizayni cok hosuma gidiyor.Arka dizaynda ise biraz radikal bir cizgi izlenmis ve eski kasaya alistiktan sonra alismak epey zor geldi.halen daha tam olarak begendigim soylenemez.Aracin bagaj hacmi de artmis yanilmiyorsam 500 litrelik bir bagaj hacmine sahip.Ayni sekilde aracin bagajini acmak icin anahtarin uzerindeki tusa basmak yeterli.Highline modeli oldugu icin on izgaranin icinde de koramj kullanilmis ki comfortline ile dis tasarimdan ayiran nokta budur.bir de sunroof olmasidir.
Ic Mekan ve Kullanislilik:Aracin kapisini actiginizda sizi ilk olarak alcantra koltuklar kucakliyor.Yanal-sirt ve baldir destegi cok iyi tasarlanmis rahat koltuklari var.Buna ek olarak 12 yone hareket eden ve 3 hafizaya sahip bir de isitma sistemi bulunuyor...Aracin en sevdigim yani koltuklari.
Kokpite bakilinca golfV den esintiler goruyoruz.GolfV de kullanilan 6 li cd calarin bir benzerini ve alt taraftada klima butonlarini goruyoruz.Su ana kadar kullanimda herhangi bir zorluk goremedim.Fakat klimanin bir cok ayari var 30 bin km oldu yaklasik 14 ayda daha halen klimanin ayarlarini tam olarak cozmus degilim.Kitapcigi incelemek gerekiyor.
Ic mekanda kullanilan plastik kalitesinde bazi eksiklikler goruluyor.kokpitin ortasindan baslayip havalandirmadan cama on cama kadar uzanan plastikte gayet guzel.eski kasadaki gibi.fakat kokpitin ortasindan baslayip torpidonun alt taraflarina kadar uzanan ve kapi iclerinin de alt taraflarinda kullanilan plastik malzeme 5 para etmez.cizilmeye elverisli ve sert bir yapida bulunmasi da sizi rahatsiz ediyor.(ornegin on yolcu koltugunda otururken dizinizi konsola dayarsaniz biraz sert oldugu icin konforu bozuyor.)
Aracin ic mekani epey genis.Ozellikle arkasi eski kasaya gore daha genislemis.bir de eski kasanin arka koltuklari biraz yuksekte tasarlanmis bu aracta ise bu sorun cozulmus.Ben aracin arkasinda daha rahat ediyorum.
Isiklandirma sistemi bilindik vw klasigi.koyu mavi ve kirmizi isiklari uyumu mukemmel.Sadece bunun icin yine vw alirdim(biraz fanatik bir yaklasim oldu )
Kadran da ise yine farkli bir uygulama yapilmis.Gostergeler biraz daha ic tarafa yerlestirilmis.sofor icin herhangi bir sorun yok ama eger arkada oturuyorsaniz kac km hizla gittiginizi merak ettiginizde on tarafa dogru egilip bakmaniz gerekiyor.
Motor OzellikleriArac bildiginiz gibi 2.0 dizel 140 hp ve 320 n/m torka sahip kasayi kaldircak gucte gayet guzel performans sunabilen bir motora sahip.Bildiginiz uzere vw nin kullanmis oldugu dizel motorlarda comman rail teknolojisi olmadigi yani pompa meme teknolojisi ile calistigi icin epey gurultulu.ozellikle ilk calistirmada motor isinicaya kadar gurultu duyulabiliyor.fakat kabin icine 2500 devire kadar herhangi bir motor sesi gelmiyor.heleki muzigin sesi orta derecede aciksa 3200 devire kadar motor sesini duymuyorsunuz.
Performans degerleri olarak bir kac deneme yaptim.Duz bir yolda 0-100 km denemelerimde amator olarak elde ettigimiz veriler sirasiyla 9.4-9.3-9.6 gibi rakamlar cikti.yani ortalama olarak 9.5 saniye civarinda 100 km ye ulasabiliyor.tabi sonucta elektornik ortamda bir deneme yapmadik.yolda gozle gordugumu kadari ile duzdu.tabi 1 derecelik bir egimi de gozle goremeyiz ki bu da aracin performansina etki eder.
Son surat olarakta ilk zamanlar 220 km/h yi gecememistik.arac su anda kadranda son hiz olarak 230 km/h yi gosteriyor.fakat dedigim gibi kadrandaki gordugum rakam bu ne kadar dogru bilemem.belki de biraz da olsa sapma yasanabilir.
Aracin en onemli yeri DSG sanzimani bana gore.Mukemmel bir sanziman cok hizli vites degistirebiliyor.Gaza basmaniza gore sizin performansli yada sakin kullanacaginizi anlayip vites degisitiryo.eski nesil sanzimanlar gibi sabit vites degistirme devirleri yok.4200 devire kadar herhangi bir devirde vites degistirebiliyor.ornegin gaza fazla basarsaniz 1. viteste 30 km de de gidebiliyorsunuz 3. vitesde de 30 km ile gidebiliyorsunuz.
Aracin vites degistirdigini anlamak bile cok guc.cok hizli ve sarsintisiz vites degistiriyor.
Bir de dsg sanziman vites kuculturken eski nesiller gibi sirayla 6-5-4-3-2-1 yapmiyor.ornegin aracinizla sakin sekilde ilerlerken atiyorum 90 km ile ilerlerken vitesiniz 6 ya kadar cikabiliyor.birden hizlanmak istediginizde dip gaz yaptiginiz anda hemen 3. vitese dusebiliyor.eski nesil otomatikler gibi 5-4-3 yapmiyor.bu ozelligi de ara hizlanmalarda cok faydali oluyor.
Sport konumuna alirsaniz da 4200 de vites degistiriyor.yani redline ye girmeden once.fakat zaten sizin nasil gideceginizi anladigi icin
sport konumuna almaniza gerek kalmiyor.
Vites D konumunda iken vitesi saga dogru ittirip tiptronik sekilde kullanabiliyorsunuz.
dsg ile manuel arasinda 4 bin ytl kadar fark var ve bence bu farki vermeye kesinlikle deger...
Surus Ozellikleri:Eski kasaya nazaran surus ozelliklerinde cok fazla degisiklik olmus.ben su anda 2001 passat tdi kullaniyorum(bu aracta dayimlarin).Eski kasa zorlaninca onden kayma problemi yasiyorsunuz fakat bu araci her ne kadar zorladiysam da cizgisinden cikaramadim.tabi ki 100 ile girilecek viraja 200 ile girmedim.ama eski kasayla 100 ile stabil olarak aldigim viraji yeni kasayla 115 km gibi suratlerde alabiliyorum.
Aracin suspansiyonlarinda sertlik yasaniyor ne yazikki.bu da her ne kadar yol tutusu cok guclendirse de konfordan epey odun veriyor.Ben bu abt kit taktirip
spor yaylara gecenleri hic dusunemiyorum artik.arac zaten orjinalinde sert bir de yay taktirinca o aracin icinde olmak istemezdim.
Bozuk satihli yollarda cukur veya herhangi bir kasisten gecince aractan vuruntu sesi geliyor bu da hic hos degil.Passatin en begenemedigim ozelligi bu.Sirf bunun icin aractan soguyup satanlari taniyorum ki ben bile eski kasadan inip yeni kasaya binince yabancilik cekiyorum.
Aracin orjinal lastikleri bridgestone turanza er300.lastiklarinde konforda negatif etkileri var.Bir arkadasim lastiklerini contonental ile degistirdi ve havasini biraz indirdi konforda hemen fark ettigini yasadim...
Aracin herhangi bir iscilik hatasini goremedim.Ulasmak istediginiz hersey soforun altinda kullnisliligi cok yuksek bir arac.
Son olarakta frenlere deginmek istiyorum.Aracin frenleri sanki daha erken abs ye giriyor.eski kasada tam abs ye girecegi dozda yeni kasada frene bastigimda hemen kizaklamaya ve takur tukur abs sesiyle basbasa kaliyorum.frenler biraz daha sert sanki ya da bana oyle gelebilir.Sanki frene basacaginizda arac hemen abs ye girecekmis gibi geliyor.
Kaygan zeminli yollarda ise esp nin copk yararini gorduk.Gayet guzel sekilde devreye girip araci yolun cizgilerinde tutmayi basariyor.tabi ki fizik kuralalrini cok fazla asmamak kaydiyla...
Yakit tuketimi:Kullanima gore farklilik arz ediyor.
sehir icinde sakin kullanimda Vites D konumundayken 7 litre gibi bir rakamla karsi karsiya geliyoruz.(genel sehir ici ortalamasi)
Tabi ki daha sakin kullanip bu degerlerin altina inilebilir ayni sekilde ustune de cikilabilir.Istanbul trafiginde ise 7.5 litre gibi bir rakam sozkonusu.Bizim burasi epey kucuk sehir oldugu icin sadece sabahlari ve aksamlari trafik oluyor.onun disinda caddede sabit 35-40 km ile gitmek mumkun...
Sehir disinda ise 90-110 km araliginda sakin kullanimda ise arac 6 litreye kadar dusebiliyor.
Performansli ve suratli kullanimlarda tuketim 7-8 litre arasinda degisiyor.
Yakit tuketimi bence epey makul bir arac...
SONUC:
Artilar:+Yuksek yol tutus degerleri
+Dsg sanzimanin verdigi rahatlik-hiz ve dinamik
+Yakit tuketimi
+Ic mekan genisligi ve konforu
+Yeterli performansi
+Rahat bir surus keyfi sunmasi
Eksiler:-Yuksek fiyati(yanilmiyorsam 94 bin ytl)
-Suspansiyonlarin sert olmasi ve bozuk satihli yollarda konfordan odun vermesi
-Frenajda abs ye erken girmesi(bu biraz kisisel oldu ama eski kasayla karsilastirdigimda eski kasaya nazaran daha erken abs devreye giriyor)
-Kokpitin alt taraflarinda ve kapi iclerinin alt taraflarinda kullanilan malzeme kalitesi.
Sahsen her ne kadar vw sever birisi olsamda bu fiyat bu arac icin fazla.Bence bu aracin hakki 80-85 bin ytl araligi.
94 bin ytl bence gereksiz.Dusundugumuz takdirde 94 un uzerine 10 daha eklersek ayni motoru kullanan-Passat highline kadar donanim sunabilen ve bir ust segment olan
Audi A6 2.0 tdi daha cazip bana gore...
Hayirli gunler diliyorum...