Gönderen Konu: arabamın performansı hakkında bir soru iyi mi kotu mu yoksa normali mi bu??  (Okunma sayısı 45490 defa)

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Onur ben roll yapmam adamım :D Uzunda oynarım arkamda kaç üç kırmızı transporter leşim var ben bile hatırlamıyorum :P
transpoter mi dedin 190 ı gördüm onla :D :D :D :D
MK-IV- Comfortline

Logged

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Başlığı resmen katlettik yaaaa.. Neyse ben iddiamdan vazgeçtim benden kaynaklı bir durumdan ötürü :) İnandım 210 a neden diye sormayın :P
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Benden ötürü
Senden ötürü
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Başlığı resmen katlettik yaaaa.. Neyse ben iddiamdan vazgeçtim benden kaynaklı bir durumdan ötürü :) İnandım 210 a neden diye sormayın :P
beni iyi güldürdün bugün hocam..
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Allah hep güldürsün arkadaşlar işin şakası testten vazgeçtim. Bu arada ben e5 yeni katılıp 80-90 la kapatıp giden transporterları yakalıyorum sölemesi ayıp :D
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Allah hep güldürsün arkadaşlar işin şakası testten vazgeçtim. Bu arada ben e5 yeni katılıp 80-90 la kapatıp giden transporterları yakalıyorum sölemesi ayıp :D
beni yakalayaman :D :D :D
deneyek mi :D :D
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı d3n1s

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
Vites Oranları :   1- 3.46, 2- 1.94, 3- 1.37, 4- 1.03, 5- 0.85

son dişli oranı:4.25

lastikler 195-60-15 baz alırsak;

Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği/10*2)]*Pi sayısı

Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(195*0,60*2)]*3,14=1931mm=1,931mt

Tekerleğin yuvarlanma dairesini bulduk. Şimdi gelelim Tekerleğe aktarılan deviri hesaplamaya.

Tekerleğe aktarılan devir = (Motor devri(rpm)/son dişli oranı/hangi vitesdeysek o dişlinin oranı/1000)

Bu iki formülü kullanarak da aracın hızını bulabiliriz;

Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60

Hız = 1,931mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60

Hız=1,931 x (6000/4.25/0.85/1000)x60=192,43 km/h

bu hesapta ya bi yanlışlık var, ya da 230 yapanlar bi lastik ebadını yazabilir mi?

Alper lastik ebadını büyütse bile arabanın kadranı orjinal lastik ölçüsüne göre ayarlı olacak, dolayısıyla kadranın okuduğu aynı kalır, hatta daha hızlı gitmesi için daha büyük lastik takıcaksın formüle göre, ama arabanın gösterdiği hız değişmicek, hatta düşecek çünkü daha büyük tekerlek daha fazla yuvarlanma direnci demek.

Ayrıca kadranlarda %10 hataya kadar izin verilir ancak güvenlik sebeplerinden ötürü araç yüksek hızlara çıktıkça sapma payı arttırılır, yani 210 diyosa kadran araba 170-180le gidiyordur. (kadran aralıkları sabit olan araçlarda bu böyledir ancak Saab farklı bir güvenlik yöntemi izler, onda kadran aralıkları sabit değildir, yüksek hızlara çıkıldıkça rakamlar arası boşluk azalır, yani ibre daha hızlı döner bu da psikolojik olarak insanı yavaşlamaya iter)

Çevrimdışı golf_4

  • İleti: 476
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A3 S-LİNE
  • Şehir: İstanbul
Başlığı resmen katlettik yaaaa.. Neyse ben iddiamdan vazgeçtim benden kaynaklı bir durumdan ötürü :) İnandım 210 a neden diye sormayın :P

 :)

test hız mız hikaye dostluk sahane ...işte VW cilik budur ...en kısa zamanda tanısmak üzere ..iyi geceler arkadaşlar
Vorsprung Durch Technik

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Geçen gü nsenin gibi bir arkadaş vardı böle e5 te makaslıyodu milleti 3 kırmızıyla bende yeni katıldım otobana hızım 70 filan 5 ten 2 ye çektim uzattım aracı daha 4 vitesteyken beni yanında görünce korktu direksiyonu salladı araç sallandı açtım camı senden hızl ıaraçlar var aynana bak arasıra dedim aynen devam sonra baktım sağdan ilerliyo eleman ;)
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Geçen gü nsenin gibi bir arkadaş vardı böle e5 te makaslıyodu milleti 3 kırmızıyla bende yeni katıldım otobana hızım 70 filan 5 ten 2 ye çektim uzattım aracı daha 4 vitesteyken beni yanında görünce korktu direksiyonu salladı araç sallandı açtım camı senden hızl ıaraçlar var aynana bak arasıra dedim aynen devam sonra baktım sağdan ilerliyo eleman ;)
yav yok ben işin şakasındayım. kolay kolay makasa felan girmem ben tehlikeli işler yapmam önemli bir durum yoksa.. ama arada otobanda yol müsait olursa gösterrim düldülüme yüksek hızları ki ciğeri açılsın, bayram etsin
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı onurc

  • İleti: 2229
    • Profili Görüntüle
abım benzın 4 tl oldu . gazlamayı bırakalım :D
ok men 8) let s go   :halazn:

Çevrimdışı xq288

  • İleti: 274
    • Profili Görüntüle
abım benzın 4 tl oldu . gazlamayı bırakalım :D
mantıklı ....

Çevrimdışı onurc

  • İleti: 2229
    • Profili Görüntüle
sımdı soyle bır durum var. sız ne kadar duzgun gıtsenızde seytan durtuyor. kendımı ornek  vereyım . sakın sakın gıderken cok tatlı bı ara gordummu dayanamıyorum bazen.  ama son zamanlarda kaza haberlerı cogalınca gercekten bıraktım . pısman oldugum bıle oldu . yolda sıkıstıranlar cok oluyor cunku yaştan ve arabanın rengınden dolayı . en guzelı sakın sakın gıtmek . yak sıgaranı yekten  at 5 e sal gıtsın arabayı :) benım mantık bu artık . en keyıflısı boyle .
« Son Düzenleme: 14 Aralık 2010, 01:30:34 Gönderen: onurc »
ok men 8) let s go   :halazn:

Çevrimdışı xq288

  • İleti: 274
    • Profili Görüntüle
aynen aynen .... 5. vites     75-85km-h(hani sapma payı)   :D       karanlık bir yol....  hafif müzik   gerisini boşver....