Gönderen Konu: Sogukken Yag Isıgı yanması..  (Okunma sayısı 17799 defa)

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sogukken Yag Isıgı yanması..
« Yanıtla #14 : 11 Aralık 2010, 20:57:01 »
Benimde belli bir süre yüksek devirde gittiğimde yanıyor benimkisisn 3 sebebi olablir
1.Yağım eskimiş olabliri.
2.KM saatimi söktüm bi yerde hata yapmış olablirim.
3.Yağ müşürümün ömrü bitmiş olabilir.
Bence benimkisi 1. seçenek sende ne çıkıcak bakalım bizi haberdar et  ::)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Logged

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Sogukken Yag Isıgı yanması..
« Yanıtla #15 : 11 Aralık 2010, 21:10:51 »
 Boşverin bildiğinizden şaşmayın ben 10w/40 kullanıyorum ne yağ lambası yakıyor ne yağ eksiltiyorum. 

 Gökhan yüksek devirde yağ lamban yanıyorsa yakındır makinayı eline alman :D Şaka buna derim işte :D
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sogukken Yag Isıgı yanması..
« Yanıtla #16 : 11 Aralık 2010, 21:13:25 »
Boşverin bildiğinizden şaşmayın ben 10w/40 kullanıyorum ne yağ lambası yakıyor ne yağ eksiltiyorum. 

 Gökhan yüksek devirde yağ lamban yanıyorsa yakındır makinayı eline alman :D Şaka buna derim işte :D
Afedersin ama TR'de buna e.ş.ek şakası diyolar abi korktum valla  ya kalbime inicekti  :D Bende yağını değiştirirken 10\40 koyucam motoru yaptırdık babaya teslim ettik parası benden çıkmasına rağmen bana masraf olmasın diye 20\50 koydurmuş düşünceli babam benim yaktın baba beni  :D Bu halde bile eksiltiyo bakalım 10\40 koyunca neler olucak  :D
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Sogukken Yag Isıgı yanması..
« Yanıtla #17 : 11 Aralık 2010, 21:29:15 »
 Yağ yakıyosan yağını inceltme gökhan.. Ama şaka maka yüksek devirde yağ lambası yakıyosan sorun var yağ basıncında. Üst kapak çatlatabilir yada subab yakabilirsin dikkat et..  GT makina 20w/50 yağı hiç sevmez ama yakıyorsada mecbursun zorlama fazla.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sogukken Yag Isıgı yanması..
« Yanıtla #18 : 11 Aralık 2010, 21:32:20 »
Yağ yakıyosan yağını inceltme gökhan.. Ama şaka maka yüksek devirde yağ lambası yakıyosan sorun var yağ basıncında. Üst kapak çatlatabilir yada subab yakabilirsin dikkat et..  GT makina 20w/50 yağı hiç sevmez ama yakıyorsada mecbursun zorlama fazla.
Napayım abi 20\50 kalın geliyor hissediyorum  :( O canavar motorun içinde 20\50 olduğunu düşündükçe içim ürperiyor nabalım artık yağ filtresi,buji vs hepsini değiştiricem çok dikkatli gidicem yağını sürekli kontrol edicem başka çarmem yok yağ değişimi yapan yakın bi abim senin arabana bi zararı olmaz değiştirme boşuna 10\40 parası verirsin dedi  :-[
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı vortex

  • İleti: 95
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sogukken Yag Isıgı yanması..
« Yanıtla #19 : 22 Aralık 2010, 00:24:53 »
cahit motor usunması derken bayağı bi süre snramı yoksa 1-2 dk danmı bahsediyon bu yağ pompası da olabilir yağlama olmadığındada yağ  ışığı yakar kendimden biliyom fazlada bu olayı halen yapıosa baktır bendede aynı yapıodu ben motor yaptım komple yağsızlıktan
sipop kırıp pistona sapladı ve üst kapağı bozdu  komple kaçtı uyandırayım seni
En KrAlInIzIn YaPtIğI gİdEr. BeNiM aNcA kOmiĞiMe GiDeR:))

Çevrimdışı cahitarsal

  • İleti: 1096
  • Her zaman soru sorki,cozum urete bilesin..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sogukken Yag Isıgı yanması..
« Yanıtla #20 : 22 Aralık 2010, 13:56:36 »
cahit motor usunması derken bayağı bi süre snramı yoksa 1-2 dk danmı bahsediyon bu yağ pompası da olabilir yağlama olmadığındada yağ  ışığı yakar kendimden biliyom fazlada bu olayı halen yapıosa baktır bendede aynı yapıodu ben motor yaptım komple yağsızlıktan
sipop kırıp pistona sapladı ve üst kapağı bozdu  komple kaçtı uyandırayım seni

yok abı ısındıktan snr kesıyor 1 dk 2 dakıka maksımım suan havalar sıcak dıye hıc yapmıyor aman allah korusun
Kzu İbiza Stage 3 Upgrade Pd Engine..

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sogukken Yag Isıgı yanması..
« Yanıtla #21 : 22 Aralık 2010, 15:48:48 »
aracin yagini incelt arkada$im. ful sentetik kullanmayada ozen goster. soguk havada i$ik yakiyor cunki yag dibe cokmu$ ve yaglama yapamiyor sübap vurr sesi gelir.


ince yag dene . birde aracin motoru yenimi  yeni ise kalin yag hic kullanma. bunu diyorum aama denemeden once ustana dani$  soyle durum bu ve tavsiyeler bu $ekilde vs vs.. ama sen once yagini inceltip bi dene... kalin yag dola$imi saglikli yapmiyor ve aracina zarar vericek uzun vadede.

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sogukken Yag Isıgı yanması..
« Yanıtla #22 : 22 Aralık 2010, 15:49:49 »
yok abı ısındıktan snr kesıyor 1 dk 2 dakıka maksımım suan havalar sıcak dıye hıc yapmıyor aman allah korusun

kesinlikle yagini incelt. yukarida yazdigim gibi.

Çevrimdışı cahitarsal

  • İleti: 1096
  • Her zaman soru sorki,cozum urete bilesin..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sogukken Yag Isıgı yanması..
« Yanıtla #23 : 22 Aralık 2010, 16:26:55 »
Ben suana kadar kıme sordum ısem 20/50 yag kullan dıyorlar bu aracın yagı bu dıyor..ama 15/40 cekıcem bklım o nasıl olucak..
Kzu İbiza Stage 3 Upgrade Pd Engine..

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sogukken Yag Isıgı yanması..
« Yanıtla #24 : 22 Aralık 2010, 16:47:29 »
 karde$ cevabi kendin veriyorsun dikkat et.
 yagin gorevi yaglamaktir. sogukta yapiyor 2dk sonra kesiyor vs dedin. yag dibe cöküyor ve kalin yag kullaniyorsun. yag isinip en uc noktalara eri$ene kadar ses yapiyor bu cok normal cunki yag ula$amiyor ve iyi bir$ey degil... 2dk sonra i$ik sonuyor diyorsun bukadar basit.
arac bugun alindi $u yag,  ölene kadar bu yag diyen usta usta degildir. yagini incelt yine ayni ses yaparsa eski duruma gecersin . bunun zarari olmaz zaten.aksine faydasi olur ama yine eski istedigin kalinliga gecersin. ve yorgun a$inip yipranmi$ motora ince yag atmanida bizzat tavsiye edebilirim. ki muhtemelen senin aracin sorunu bu ama vakti gelmemi$tir daha vardir zamani,, ince ince belli ediyordur oda ayri bi konu.ama ki$in bu sesin sogukta gelmesi cok normal yagin kalin.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Sogukken Yag Isıgı yanması..
« Yanıtla #25 : 22 Aralık 2010, 23:32:05 »
 Valla bizde diyoz ama dinleyen yok. En iyisi artık alıntı yapayım..

Alıntı Kimyaturk Kimya Forumu Yazan shapiro

Madeni baz yağlar (mineral yağlar): petrol türevi;
1.  Alifatikler:
a) Parafinik
b) Naftanik
2. Aromatikler
3. Alifatik ve Aromatik
Sentetik baz yağlar: yeni teknoloji yağlardır, kullanımları gün geçtikçe artmaktadır;
1. Polialfaolefin (PAO)
2. Alkali Aromatik
3. Polybutenes
4. Alifatik Diester
5. Polyester
6. Polyalkeneglycol
7. Phosphate Ester
Bu motor yağları çeşitli uluslararası kuruluşlar tarafından standartlaştırılıp sınıflanmışlardır. Bu kuruluşlar ve sınıflama kriterleri şöyledir;
SAE (Society of Automotive Engineers) sınıflandırması;
10W-40; 10=Düşük ısı viskozitesini (yağın baz viskositesi, katkısız halde), W=winter: kış, 40=Yüksek ısı viskositesini gösterir. İkinci rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir. Ancak kışın ince yağ gerekir.
Burada verilen 10W-40 ve 20W-50 arasında karşılaştırma yapılınca şu ortaya çıkar; birincisi ikinciye göre daha ince ve viskositesi düşük (daha fazla akışkan), ikincisi daha kalın, viskositesi yüksek (daha az akışkan) motor yağı anlamında. Yazında viskosite geliştirici polimer katkılar dolayısıyla aynı yağ kullanılır. Bu tip yağlara multiviskosite yağlar denir. Kışın ince, yazın kalın yağ kullanılır. Multiviskosite yağlar kış soğuğunda yeterince ince yaz sıcağında yeterince kalındır. 10W-40 ve 20W-50 multiviskosite yağlardır.
API (American Petroleum Institute) Sınıflandırması;
S-Benzinli, (minimum performans) SA, SB, SC, SD, SE, SF, SH, SJ (maksimum performans)
C-Dizel, (minimum performans) CA, CB, CC, CD, CE, CF (maksimum performans)
API SJ/CF şeklinde bir ibare görürseniz bu, yağın hem benzinli, hem de dizel tüm motorlarda kullanılabileceği anlamına gelir
ACEA (Association of European Car Manufacturers) Sınıflandırması;
A-Benzinli
B-Dizel
C-Dizel Kamyon
1-Ekonomik, genel maksat, 2-Orta seviye, 3-Yüksek performans
A1=Ekonomik benzinli araçlar için motor yağı anlamında
B2=Orta seviye dizel araçlar için motor yağı
C3=Dizel kamyonlar için yüksek performans motor yağı gibi.
Motor yağının üstüne baktığınızda üç farklı tanımlamayı da görürsünüz; Shell Helix Ultra SAE 5W-40, API SJ/CF, ACEA A3/B3 (hem benzinli hem dizel motorlar için yüksek performans)
Kış sıcaklığı -18 derecenin altına düşmüyorsa ve yazın aşırı sıcak olmuyorsa 10W-40 hem yaz hem de kış için uygun bir seçimdir. Ancak viskozite konusunda yapacağınız seçim sıcaklık, otomobilin üzerindeki kilometre (yaptığı hız), piston aralıkları ve kullanım şartları gibi birçok değişkene bağlı olmakla birlikte, genel kural olarak viskozite aralığını çok açmadan mümkün olan en ince yağı kullanmak en iyisidir. Çok kalın yağların da sürtünmeyi arttırdığı bir gerçektir.
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2010, 10:26:08 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı mk1 2.9 vr6

  • İleti: 354
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sogukken Yag Isıgı yanması..
« Yanıtla #26 : 22 Aralık 2010, 23:59:27 »
doktoruda deli ettiniz sonunda  ;D ;D. receteden vazgecti sunum hazırladı adam size  ;D ;D. bence fazlasıyla acıklayıcı abi  :tamamdir
« Son Düzenleme: 22 Aralık 2010, 23:59:52 Gönderen: mk1 2.9 vr6 »

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sogukken Yag Isıgı yanması..
« Yanıtla #27 : 23 Aralık 2010, 00:00:28 »
Bence çok açıklayıcı bir anlatım olmuş Erşan abi eline sağlık  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???