Gönderen Konu: Citroën Nemo Viraj Testi . Araç Devrildi Yahu  (Okunma sayısı 8639 defa)

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Citroën Nemo Viraj Testi . Araç Devrildi Yahu
« : 14 Aralık 2010, 17:05:29 »
Ülkemizde de satılan ortak üretim olan Cİtroen Nemo, Fiat Fiorino (Avrupadaki ismi Qubo) ve Peugeot Bipper araçları ile ilgili bir dönüş testi yapmışlar.

İlginç olan bu araçlar tıpatıp aynı olduğu halde Fiat, virajda sallansa da devrilmezken, Nemo malesef devriliyor.
Sizce sebebi ne olabilir?



    YouTube
        - Ausweichtest: Citroën Nemo kippt
 
Araba binmek içindir..

Logged

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Citroën Nemo Viraj Testi . Araç Devrildi Yahu
« Yanıtla #1 : 14 Aralık 2010, 17:11:54 »
aynı üretim araçlar olsa bile farklılıkları vardır

lastik veya sürüs deneyimi ?
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: Citroën Nemo Viraj Testi . Araç Devrildi Yahu
« Yanıtla #2 : 14 Aralık 2010, 17:23:27 »
cevabı öğrendim. citroende esp yok, fiat da varmış. esp nin bu kadar önemli olduğunu bilmezdim. ayrıyetten fiorino, kango, doblo gibi araçların devirilmeye yatkın olduğunu duyardım bu sayede de görmüş oldum. bu araçlar kesinlikle uzun yol aracı değil 90km üstüne çıkmamalı
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Citroën Nemo Viraj Testi . Araç Devrildi Yahu
« Yanıtla #3 : 15 Aralık 2010, 11:25:47 »
 Yeni nesil otomobil ve bu tür ticari otoları kasa yapıları yüzünden standart donanımla yolda tutmak hakikaten çok zor. Önceden teknoloji yoktu ve bu yüzden araçların kasalarında her türlü dinamikler titizlikle oluşturuluyor. Mercedes ile birlikte bu ESp sistemi denenmeye başlandı ve bazı sınırlar aşılmaya başlandı. Bu sınırlar neydi.

 Küçük boyutta kasa ama rahatlık, genişlik,ağırlık ve güvelik sağlamak amacı ile tavan yüksekliği sınırların (3/1) dışına çekildi. Normalde bu orantısız kasa yapıları yer çekim kuvvetine sadece elektronik kontrollerle kafa tutabiliyor yoksa standart donanımla sürücü için baya risk taşıyan araçlar.

 O yüzden ben işimi sağlama alıp ilk önce aracın kasa dinamiği, tavanın yerden yüksekliği gibi konularda hassas davranan birisiyim sonra elektronik kontrollere...

 
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Citroën Nemo Viraj Testi . Araç Devrildi Yahu
« Yanıtla #4 : 15 Aralık 2010, 16:25:35 »
Abi bu forumda Fiat ciroen ne gezer simitçi onlar.. Alın bunu izleyin:) MK3'e ayıp ettiler.

    YouTube
        - ADAC-Crashtest: Wildunfälle
 
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı onurc

  • İleti: 2229
    • Profili Görüntüle
Ynt: Citroën Nemo Viraj Testi . Araç Devrildi Yahu
« Yanıtla #5 : 15 Aralık 2010, 17:29:41 »
bunalra araba dıye bınıyorlar ıste . fıat ın fıorıno modelını 29 lırayamı ne kampanya yapmıslar . kapalı cam fıorno 29 lıra. kım almazkı . artık herkesın altında araba var.
ok men 8) let s go   :halazn:

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: Citroën Nemo Viraj Testi . Araç Devrildi Yahu
« Yanıtla #6 : 15 Aralık 2010, 18:18:36 »
Abi bu forumda Fiat ciroen ne gezer simitçi onlar.. Alın bunu izleyin:) MK3'e ayıp ettiler.

    YouTube
        - ADAC-Crashtest: Wildunfälle
 


oradaki videodaki mk4 ile fiat fiorino ya da citroen nemo neyse artık ikisi arasındaki farklara bakın.

nemo, yaylanınca nerdeyse devrilecek gibi oluyor ve deviriliyor. arabada tasarım var ama muhendislik yok.

mk4 ise nerdeyse yola yapışıyor, bu aracın devirlmesi çok kolay olmayacak gibi  en ufak bir yaylanma dahi yok.



alman mühendisliği ve tasarımı heryerde kendini belli eediyor. bilenler bilir kırıkkale yolunda  bir kısımda arka arkaya virajlar var. bir sağ bir sol bir sağ sol arka arkaya.normalde oraya dikkat ederek girerdim bi sefer unutmuşum 120 ile karambole dalmışım,  araç. şeriti dahi bırakmadı, tabi bunda lastiğin etkisi de fazla. o viraj ve o hız ile altımda doblo , kango olsa hayal dahi edemiyorum.  önümde bir kartal vardı araç tivis atıyor bir sağa bir sola, şeritte dahi duramıyor  ;D
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı brkdmr38

  • İleti: 1017
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: "00 2.5 TDI T4-"04 1.4 TDI 6Y Fabia
  • Şehir: Kayseri
Ynt: Citroën Nemo Viraj Testi . Araç Devrildi Yahu
« Yanıtla #7 : 15 Aralık 2010, 18:56:12 »
Bi akşam yola çıktık bi düğünden dönüyorduk yol mucurla ayrılmış yolun ortasında da mucur var karşı şeritten opel astra 2001 mod 120 ile felan geliyo bizim altımızda Qashqai var. mucurları su sıçratır gibi bize şıçrattı baya bi savruldu ama takla atmadı. Alman işte Hyundai Accent era olsaydı kesin takla atıp bizi de biçmişti. Qashqainin on cam catladı kaputta eziklikler oldu boya atmaları ile sıyrıldık. 
'Golf MK1 Yaşam Tarzıdır. Birkere Bulaştımı Kurtulması zordur Kurtulanda Hayattan Zevk Almayı Unutandır.. ' DR.Erşan Varol

Z.M.Sigorta Ve Kaskoda Uygun Fiyatlar.

Çevrimdışı onurc

  • İleti: 2229
    • Profili Görüntüle
Ynt: Citroën Nemo Viraj Testi . Araç Devrildi Yahu
« Yanıtla #8 : 15 Aralık 2010, 19:27:40 »
şans işi  .
ok men 8) let s go   :halazn:

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Citroën Nemo Viraj Testi . Araç Devrildi Yahu
« Yanıtla #9 : 15 Aralık 2010, 22:42:41 »
Dah öncede verilmişti ama ben izlemeye doyamıyorum işte karşınızda efsana video :))
,

ohaa


    YouTube
        - Really HARD tests of Volkswagen cars...
 
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı oguz oktay

  • İleti: 1680
    • Profili Görüntüle
Ynt: Citroën Nemo Viraj Testi . Araç Devrildi Yahu
« Yanıtla #10 : 16 Aralık 2010, 00:50:19 »
abi fıat la pejo cok guzel yatırıo arabayı ctroen de adam resmen takla için grdi:))

Çevrimdışı gültekin77

  • İleti: 2392
  • Hayat sürprizlerle dolu...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2003 BORA TDİ 130 HP OTM.
  • Şehir: Bursa
Ynt: Citroën Nemo Viraj Testi . Araç Devrildi Yahu
« Yanıtla #11 : 16 Aralık 2010, 01:54:26 »
Fiyat'la 2. virajı alırken direksiyonu bir kez bırakıp tekrar kırıyor Citroen'de direk keskin viraj alıyor + Citroen'de hızı biraz fazla gibi.

Devrilmesi normal.
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2010, 01:55:55 Gönderen: gültekin77 »
Karakter alışverişte ortaya çıkar.