Gönderen Konu: Bir SCIROCCO Masalı  (Okunma sayısı 9788 defa)

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Bir SCIROCCO Masalı
« : 16 Aralık 2010, 14:53:18 »
Merhaba arkadaşlar. Biraz geç oldu ama bende bu bölümde kendi arabamı tanıtayım dedim. Yıllardır hayalimi süsleyen bir mk2 sahibi olmak için 2009 eylül aylarında internetteki ilanlara göz attığımda en güzel görünen ve fiyatınında en yüksek olduğu bir Scirocco gördüm. Arkadaş bu araba için tam 10bin TL istiyordu. 8 ay sabırla bekledikten sonra bu arabayı motoru rektefiye edilmiş halde 6bine aldık.
İlanda şunlar yazıyodu:
FULL DONANIMLI EFSANE SCİROCCO TERTEMİZ. ALAN ARKADAŞA HAYIRLI OLSUN.. KAÇIRMAYIN...
PIONNER ANFİ SİSTEM İNNAVITEK DVD PLAYER
2010 subat ayında rektefıye olup 130 bg olmustur.
ARACTA HIC KAZA YOKTUR
LPG RUHSATA İŞLİ 2011 muayene
ACİL SATILIK SON 6800TL

 Arabanın ilandaki resimleri şunlardı :























« Son Düzenleme: 16 Aralık 2010, 16:02:06 Gönderen: VolBull »

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Logged

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir SCIROCCO Masalı
« Yanıtla #1 : 16 Aralık 2010, 15:01:04 »
Fakat gittiğimizde arkadaş motor ustası olduğu için güzelim koltuklar makina yağı ile kaplanmış ve biraz kararmıştı  >:(
Ve arabanın sağ arka sinyalinin camı değişmiş ve sağ ön dodiğin üzerinde boya kabarması vardı.





-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir SCIROCCO Masalı
« Yanıtla #2 : 16 Aralık 2010, 15:06:57 »
part 3 to be contenede :D
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir SCIROCCO Masalı
« Yanıtla #3 : 16 Aralık 2010, 15:19:09 »
Arabayı iki şeritli yolda zor tutuyordum ve taş gibi sert bir direksiyonu vardı, anlaşılan ön düzen pekte iyi değildi. Motor benzinde çalışmıyordu ve bunuda bana söylememişti. Bunlara rağmen scirocco sevdama yenik düşerek arabayı aldım.
İlk olarak arabayı İstanbul'a göndererek rot mot direksiyon kutusu balatalar ... değişti. Direksiyonum 2 kat daha yumuşamıştı ve yolda rahatlıkla tutabiliyorduk.
Yürüyenini hallettikten sonra sıra geldi arabayı benzinde çalıştırmaya. Depo temizlendi. Pompaya giden kabloları kesmişler ve benzin deposundaki motorcuk yanmıştı. Tesisat yeniden çekildi ve depodaki motor değişti. Bunlarda halledildikten sonra yaklaşık 7-8 aydır benzinde çalışmamış araba benzinde çalışmaya başlamıştı. Fakat pata pata çalışıyor ve rölantide durmayıp stop ediyordu. K-Jetronic sisteminden anlamadığımız için sebebin ne olduğunu tam bilemiyorduk. Okul tatil oldu ve İzmir'e gidip bide şansımızı oradaki ustalarda denemeye karar verdik. Birkaç usta gezdikten ve hep olumsuz sonuç aldıktan sonra bir K-Jet katliamı yaparak eski sciroccomuzun karbüratörünü sökerek buna taktık.





-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir SCIROCCO Masalı
« Yanıtla #4 : 16 Aralık 2010, 15:33:28 »
Gayette güzel olmuştu. Tüp beynide bozulmuş ve rölantiyi ayarlayamıyodu, onada BRC beyin taktırdık. Hep istediğim fakat taktıktan sonra pişman olduğum performans hava filtresine de sahiptim. Babam bu filtreye karşı çıkmıştı fakat başka filtre bulamadığımız için takmak zorunda kalmıştık. LPG'de gayet güzel çalışıyordu ve hiç bir rölanti problemimiz kalmamıştı. Fakat benzin motoru gereğinden fazla basınç uyguladığı için benzini taşırıyordu. Alttaki yüksek basınç basan motoru çıkardık ve depodaki motor ile çalıştırdık. Fakat bu seferde yakıt benzin geridönüş borusundan geliyordu. Saolsun biönceki ustalardan biri artık motoru değiştiren mi yoksa depoyu temizleyen mi bilemiyorum boruları ters bağlamıştı. Fakat geç kaldık, K-Jet katliamı çoktan yapılmıştı.
 Havalar soğuyunca bir problem daha ortaya çıkmıştı. Karbüratör 2 yıldır yattığı için jiklesi kurumuş ve görevini yapamıyordu ve motor 1-2 dakikalık marş sonrasında anca çalışıyordu. Bu sayede aküden yapıyodur diye akümüzüde değiştirdik. :)  Tekirdağ'ın tek karbüratör ustası 300tl ye karbüratörü komple temizliyormuş. Birde benzinde çalıştırabilmek için benzin otomatiği takmak gerekiyordu. Masraftan kurtulduk derken gene masraf çıkmıştı. Arabanın orjinalliğini bozmak ve en çokta performans için aldığım arabaya 75bg lik arabanın karbüratörünü koymak çok zoruma gitmişti. Forumdaşlarımdan Allah razı olsun (Başta Erşan Abimizden) K-Jet'in ne kadar basit bir sistem olduğunu ve hiçbir ustaya gerek olmadığını öğrendik.
 Gittim ve manifoltumu geri taktırdım. Sistemimi bigüzel yerine oturtturdum. Forumdan bulduğum çıkma mengenteileri de taktıktan sonra benzinde çalışmasını sağladım.


 
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2010, 20:14:50 Gönderen: VolBull »

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir SCIROCCO Masalı
« Yanıtla #5 : 16 Aralık 2010, 15:48:09 »
Ve işte o an gelmişti. Sonunda araştırmalarımda gördüğüm K-jet övgülerinin bana verdiği heyecan ile uykusuz gecelerime son verip, gerçek GTi keyfini yaşayacaktım. Arabayı benzine aldım ve yola düştüm. Tekirdağ çıkışındaki İstanbul yolunda testimi yapmak üzere yola çıktım. Karbüratöre çeviren usta gaz telimin ucunu kesmiş ve başka kafa uydurarak karbüratöre uyarlamıştı. K-jete dönünce tel kısa gelmişti ve başka bi tel ile bağlayarak uzatma yapmıştık. Neyse bi gaz kökleyeyim dedim ve tak pedal basılı kaldı. Kaputu açıp baktım ve telin yamadan koptuğunu gördük. Neyse bağladık gene yola devam ettik. Tekirdağ'ın son ışıklarına varmıştık. Heyacanım dorukta idi, vücudumdaki adrenalin seviyesi yüzünden tüylerim diken diken olmuştu. Yeşil ışık yandı ve patinaj ile kalktık, 1. vites 2. vites fena değildi, benzindeki performansı LPG den çokta farklı değildi. Tahminimce enjektörlerin uzun zamandır yatmasından dolayı yeterince kaliteli püskürtmüyordu. Neyse 3. vites 120 derken tak araba stop etti. Nereye gidiyosun kardeşş, ecele daha var der gibi beni sağa çektirdi. Neyse açtım kaputu baktım, egzost manifoltuna değen kablolar yanmış ve birbirlerine değerek kısa devre yappmış. Yanan yeri tamir ettikten sonra sevincimi kursağımda bırakarak daha sonra test ederim diyerek eve döndüm. Elektrik tesisatı, su geçiren yerlerin tamiri, oring kayış filtre gaz teli derken cepte benzin koyacak para kalmadı  :D :D
 Şimdilik buraya kadar... Sonraki maceralarda görüşmek üzere   ;)

Ama 130 bg lafına nasıl kandım onu bilmiyorum ( :
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2010, 20:19:49 Gönderen: VolBull »

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir SCIROCCO Masalı
« Yanıtla #6 : 16 Aralık 2010, 15:59:55 »
Güzel tecrübeler serisi olmuş :) seven insan ne olsa yapar işte  :tamamdir :sevgi:
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir SCIROCCO Masalı
« Yanıtla #7 : 16 Aralık 2010, 16:15:30 »
Güzel tecrübeler serisi olmuş :) seven insan ne olsa yapar işte  :tamamdir :sevgi:

Aynen öyle.

Buda Tekirdağ manzarası.




« Son Düzenleme: 16 Aralık 2010, 16:17:18 Gönderen: VolBull »

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı DAS AUTO.

  • İleti: 128
  • ruhunuzun iç ışığını yansıtın new PoLo büyÜkSüN
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir SCIROCCO Masalı
« Yanıtla #8 : 16 Aralık 2010, 16:24:55 »
usta tam bir film konusu gitt halt etmiş yanında. aynı seyyar tayyar gibi baglamışşın durumu gidiş o gidiş patladı gittıı :)

Çevrimdışı barthez

  • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir SCIROCCO Masalı
« Yanıtla #9 : 16 Aralık 2010, 17:22:49 »
tekirdağ güzel memleket ilerde emekli olursam yerleşmeyi düşündüğüm yerler
arasında çarşısı bakırköye benziyor birde deniz var askerliği kısa dönem olarak
8. mekanize 'de yapmıştım  :)
golf 4 1,8 Highline

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir SCIROCCO Masalı
« Yanıtla #10 : 16 Aralık 2010, 19:09:21 »
Şu resmini çektiğim yerden başka güzel biyer görmedim ben.

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı GolfMk1Diesel

  • İleti: 4238
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir SCIROCCO Masalı
« Yanıtla #11 : 16 Aralık 2010, 19:50:15 »
 volkan abi süpersin  :D
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2010, 19:50:26 Gönderen: GolfMk1Diesel »
Kılıçoğlu Garage.

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir SCIROCCO Masalı
« Yanıtla #12 : 16 Aralık 2010, 20:03:34 »
volkan abi süpersin  :D

Teşekkür ederim  ;D

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bir SCIROCCO Masalı
« Yanıtla #13 : 20 Aralık 2010, 09:53:16 »
Volkan abi bayıldım hikayene Tokyo Drift-60Saniye vs halt yemiş  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???