Gerçekçi olmak gerekirse türkiye piyasası belli. Çoğunluk binebileceği ve kesesine göre araç arayan bir toplumda yaşıyoruz ama bu kese ile binebileceği araç genelde yüksek model oluyor. Bizim araçlaımız ise sadece bilene hitap eden klasik olmuş araçlar ama bu klasiklik araçlarımızı maalesef değerli kılmıyor bu piyasada. İnsanımızn içinde bir ölücülük zihniyeti var şahsen kendimdede var çünki piyasa böyle. Mk1 lerin ederi ise benim şahsi görüşüm bir mk1 tutkunu olarak.
Normal seriler 2-4 kapı karb, Nekadar masraf yaparsanız yapın isterse bal dök yapın 10bin tl masraf yapın 5000 TL. Dizeldede motoru düzgün olmak şartı ile 6-6,5 tabi bunlar 1-2 yıl hiç arkana bakmadan bineceğimiz durumda olmalı.
İş GTI dedimi biraz farklı. Kasası düzgün olsun çürük çarık önemli değil ama motoru orj. olsun enjeksiyonu üzerinde olsun isterse sorunlu çalışsın 6 ila 10bin arası helalimdir derim ama dediğim gibi kasa GTI motor GTI olacak karb. dönmüş olmayacak. Çok düzgün resto yapılmışlar zaten milyarder funlara hitap eder ona gücümüz yetmez ama GTı değilse isterseniz fabrikadan çıkmış hale getirin dünyanın hiçbir yerinde piyasa fiyatının dışına çıkamaz araç..
Devran arkadaşımızda tr standartlarında aracını 5 yıllık bir garanti ile topladı elinden geleni yaptı ve 6bin gibi bir rakama bıraktı çok yüksek bir rakam değil bilene ama bilmeyene çok büyük rakam. Araba alacak kişilerden %90 ı için eski araba sonuçta klasik değeri olmayan bir araç o yüzden acil satışı çok zor olur gerçekten acil satıcam dersende bedavaya vermen gerek yada durumun müsaitse aylar yıllarca bekleyebilirsin.