arkadaşlar bi süredir aracımda bazı sorunlar baş göstermeye başladı, ve anlayamıyorum.. bu arada mk2 1.6 td bilmeyenler için.
bi süre önce yolda devirdaimden kalorifere giden su borusu patlamış, 10 km civarı yol gittikten ve arabadaki su boşaldıktan sonra farkına varmıştım. boruyu değişip, gerekli kontrolleri yaptığımızda bi sorun olmadığını görmüştüm. daha sonra ikinci kez bi başka boru, devirdaimden silindir kapağına giden su borusu patladı, yine bi süre sonra farkına vardım ve gidecegim yere kadar manuel fanla yoluma devam ettim. her iki olay esnasında da hararet göstergesi yarım ile max arasındaki kısımda kalmış, daha fazla artmasına izin vermemiştim. ikinci boruyu da değiştirdim ve yapılan kontrollerde herhangi bi sorun olmadığını gördük, yağa su karıştırma, suya yağ karıştırma, rolantide su kazanında su fokurdatma, hararet vs. sadece üst külbütör kapağının mantar contası iki olay sonrasında iyice genleştiği için yağ atmaya başlamıştı. onu da geçtiğimiz günlerde değiştirdim. ikinci boru patlama olayından sonra farkettim ki, normalde yarının solundaki çizgi üzerinde olması gereken hararet ibresi, sol çeyreği geçmiyor, kalorifer filan ısıtmıyordu. muhtemelen termostat, iki olay sonrasında aşırı derecede ısındığı için olsa gerek, açık kaldı diye düşündüm, bi çok kişiye danıştığımda da aynı şeyi söylediler.
düne kadar durum bu şekildeydi. dün bandırmadan gönene gitmek için yola çıktım, bandırmayı daha çıkamadan, çeyrekte olan hararet ibresi ilginç bi şekilde hızla yarıyı geçti, ve yarıyla max arasında sabitlendi, sağa çektim, kaputu açtığımda su kazanının kapağından buhar şeklinde attığını gördüm.fan da çalışmıyordu. bi süre bekledim, kapağı açtım, suyu tamamladım, ve yoluma devam ettim, ibre olması gereken seviyede yani yarının solundaki çizgideydi. ama ne zaman gönene yaklaştım, trafik yavaşladı, hararet yine yükseldi, ve yolun başındaki olay tekrarlandı. ertesi sabah sanayiye gidip durumu sorduğumda fanın açmamış olabilceğini söylediler. kadiri aradım, o da üst boruyla alt boru arasında sıcaklık farkı varsa termostatın açmamış olabileceğini söyledi. ben de elledim, hararet ortaya yakın olmasına ragmen alt boru buzgibi, üst boru ise cok sıcaktı. elektrikçiye gittim, dükkanda bi süre çalıştırdık ettik, sonra tık, alt boru ısındı, fanı açtı ... e haliyle elektrikçi de bi sorun olmadıgını söyledi. ordan cıktım, yolda denemek istedim, gene aynı, hararet yükseldi. ama hep aynı seviyede duruyordu, yarıyla max arasında. ve su buharı atıyordu. bu akşam karanlık olmasına rağmen, yattım altına, termostatını değiştirdim, değiştirdikten sonra sorun cozulmustu, hararet yarıya geliyor, ama fanın acılmasıyla düşüyordu. yola cıktım, sıkıstırdım denedim, bişi yok gibi duruyordu. akşam yola cıktım, mazot almak için benzinlige girdim, gene foşşşş... bi miktar su attı kapaktan. hay allah dedim, tekrar cıktım, köye gelirken o kadar rampa çıktım, özellikle düşük viteste çıktım, yüksek devirde, gene hararet normaldi, bişi yoktu ... içinden çıkardıgım termostatı da kaynar suya attım, hiç bi kıpırtı yoktu, demekki bozulmus. ama diğer olaylara kafam basmadı, kazanda kaynama yok, yağa suya bişi karışmıyor...
ne olduguna dair fikirlerinizi alabilir miyim ?