MbTürkiye.com
Tanıtım
Mercedes'in ürün gaminin en üstündeki S Serisi 1998 yili sonbaharinda yenilendi. Ilk kez Paris Otomobil Fuari'nda sergilenen yeni 5 Serisi (W220) ekim ayinda Türkiye'de de satisa sunuldu. 2.8 litre 204 HP, 3.2 litre 224 HP, 4.3 litre 279 HP ve 5.0 litre 306 HP'lik motorlarla üretilen S Serisi'nin uzun sasili Long versiyonu bulunuyor
Tasarım, Gövde, İç Mekan
Standart versiyonunun uzunlugu 5038 mm olan S Serisi'nin Long versiyonu 12 cm daha uzun, Standart versiyonun dingil açikligi 2965 mm'yken Long versiyonunda bu mesafe 3085 mm'ye yükseliyor, Her iki versiyonun genisligi (1855 mm) ve yüksekligi (1444 mm) ayni. S Serisi'nin standart versiyonu eski modelden 7 cm kisa olmasina karsin iç mekani daha genis. Her türlü konforun sunuldugu kokpitte Mercedes için en önemli yenilik analog göstergelerinin yerini alan elektronik göstergeler. Oldukça genis bir diz mesafesi sunan S Serisi'nin arka koltuklari çok konforlu. Arka koltuklar ön koltuklar gibi ayarlanabiliyor. Yeni S Serisi'nin 500 litrelik bagaj hacmi boyutlarina göre küçük; ancak üst sinif bir otomobil için yeterli
Motor, Performans
Silinclir basina 3 supapli, silindir sirasi basina üstten tek egsantrikli, 3199 cc'lik V motor 5600 d/d'de 224 HP güç, 3000-4800 d/d 315 Nm'lik tork üretiliyor. Sadece 5 ileri vitesli otomatik sazimanla üretilen S320'nin otomatik sanzimanin tiptronic, yani manuel kullanim özelligi de bulu nuyor. Bir Mercedes klasigi olan zigzali vites yollarina sahip otomatik sanzimanin vites geçisleri neredeyse hissedilmiyor. Sanziman virajli yol sürüslerinde de hemen vites büyütmedigi için kullanimi kolaylastiriyor. Winter (Kis) ve Sport modlarinin seçimi vites kolunun solundaki dügmeyle yapiliyor. Hizlanma testlerinde 0'dan 100 km/s'ye 8.8 sn'de ulasan S 320 Long hiç de agirkanli olmadigini kanitliyor. Test kosullarinda 100 km'de ortalama 14.3 litre yakit tüketen otomobilin 88 litrelik deposuyla menzili 615 km'ye çikiyor
Yürüyen Parçalar ve Kullanım
Yürüyan aksam, kullanim Genis konfor ve güvenlik ekipmanlariyla donatilmis S 320'yi kullanmak kadar arka koltuklarinda seyahat etmek de zevkli. AIRmatic (Adaptif Intelligent Ridecontrol) adi verilen adaptif amortisörlü havali süspansiyon sistemi her yol kosulunda amortisörleri ayarlayarak üst düzey konfor sunuyor, Ayrica sürüs hizina göre otomobilin yerden yüksekligi degistirilerek 140 km/s'den itibaren karoser 15 mm alçaltiliyor. Sürücü hatalarini tolere eden ve otomobilin savrulmasini önleyen ESP sistemi gerektiginde sadece bir tekerlege bile fren yaparak savrulmayi en aza indiriyor, ABS ve BAS (Brake Assist System) ile desteklenen fren sistemi, 100 km/s hizla yapilan fren testlerinde otomobili 38 metrede kisa ve güvenli bir sekilde durduruyor
Standart Özellikler
Sürücü ve yolcu hava yastigi, pencere hava yastiklari, ön ve arkada yan hava yastiklari, ABS'yi de içeren fren yardimci sistemi, BAS, ESP, AIRmatic (adaptif kontrollü havali süspansiyon), Tiptronic fonksiyonlu 5 kademeli otomatik sanjiman, uzaktan kumandalimerkezi kilit, isitmali katlamali elektrikli katlanabilir yan aynalar, otomatik klima, elektrik ayarli ön koltuklar, inis binislerde yükselen direksiyon simidi, yagmur sensörü, yol bilgisayari, degisken hiz sinirlamali hiz kontrol sistemi, 10 hoparlörlü müzik sistemi
Fabrika Verileri
Motor: Önde uzunlamasina yerlestirilmis, 6 silindir, çok nokta enjeksiyon, 18 supap, V motor Motor Hacmi: 3199 cc
Çap/Strok: 89.9x84.0 mm Sıkıştırma Oranı: 10.0 :1
Motor Gücü: 5600 d/d´de 165 kW (224 HP) Max. Tork: 4800 d/d´de 315 Nm
Vites Oranları: 1-3.93, 2-2.41, 3-1.149, 4-1.00, 5-0.83, geri-3.16 Son Dişli: 3.07 :1
Frenler: Önde hava kanalli disk, arkada disk, ABS Bagaj Hacmi: 500 lt
Boyut: 5158/1855/1444 mm Ağırlık: 1770 kg
Lastikler: 225/60 R16
Test Verileri
Hızlanma Testi Esneklik (60-100 km/s) Testi
0-50 km/s: 3.4 sn 4.Viteste: 5.7 sn
0-100 km/s: 8.8 sn 5.Viteste: -
0-130 km/s: 15.1 sn Max. Hız: 240 km/s
Dönme Çapı: 11.7 m
Gürültü Testi Diğer
3.vites 50 km/s: 53 dB(A) 100 - 0 km/s Frenleme Süresi: 38 m/2.9 sn
4.vites 100 km/s: 60 dB(A) Yakıt Tüketimi: 14.3 lt/100 km
5.vites 130 km/s: 65 dB(A) Depo Kapasitesi: 88 lt
Azami Menzil: 615 km
----
İnşaat açıklaması: V 140 E 32
Türü: 140.033
Üretim Dönemi: 01,1991 / 04,1991 - 09,1998
Üretim öncesi / Binbaşı Serisi üretimine başladı - üretim sonu
Motor
Çalışma prensibi: Dört zamanlı benzinli 3 ile port yakıt enjeksiyonu ve emisyon kontrol sistemi-yollu katalitik konvertör () ile
Araç konumu: , uzunlamasına dik ön
Motor tipi / türü: M 104 E 32 / 104.990, 06,1993 tarih: 104.994
Silindir sayısı / düzeni: 6 / range, 15 ° sağa eğik
Bore x Stroke: 89,9 x 84,0 mm
Toplam Kapasite: 3.199 ccm
Sıkıştırma Oranı: 10,0
Krank yatakları: 7
Güç / at: Min 170 kW / 231 kW at 5.800 / 06,1993 Gönderen: @ 5.600 rpm
Tork / AT: 4.100 min de 310 Nm / 06,1993 seçin: 3.750 devirde 315 Nm
Kapak düzeni / değeri: 2 giriş, 2 çıkış / V-Hanging şekilli
Valvetrain: 2 egzantrik milli (emme kam mili ayarı)
Camshaft sürücü: Dubleks Rulo Zinciri
Karışım oluşumu: mikroişlemci-enjeksiyon sistemi ile kontrollü sıcak-tel hava-kütle ölçüm ~ (LH-Jetronic), 06,1993 sıcak film hava kütle ölçümü (HFM; den 06,1996: Motorlu Bosch ME) ile
Soğutma: Su / Pompa, su 14,5 litre
Yağlama: Basınç sirkülasyon yağlama / yağ 7,5 l
Elektrik sistemi: 12 V
Pil: 100 gövde Ah / in
Jeneratör: Faz / 1680 W
Başlangıç: Elektrik / 1,7 kW
Ateşleme: Ateşleme karakteristik diyagram kontrolü
Yakıt tankı: Warrant / Kapasite: arka aks üzerinde / 100 lt
Yakıt sübvansiyonları: elektrikli pompa
Şasi & Power Transmission
Yürütülmesine altında: Kendi kendine çelik gövde destekleyen
Süspansiyon, ön: Çift salıncaklı
Süspansiyon, arka: Multi-link süspansiyon, hidropnömatik düzeyi ile kontrol isteği üzerine
Süspansiyon, ön: Coil, torsiyon çubuğu sabitleyici yaylar
Süspansiyon, arka: Coil, torsiyon çubuğu sabitleyici yaylar
Amortisörler, ön / arka: Gazlı amortisörler basınçlı
Direksiyon: , 09,1991 gelen topu Hidrolik Direksiyon recirculating duyarlı direksiyon
Direksiyon oranı: 14,02:1 / tekerleğin 2,96 turnike
Frenler (ayak freni): vakum güçlendirici ile çift devre hidrolik fren sistemi, anti-kilit fren sistemi, 12,1996 gelen fren yardımcı olan; ~ disk frenler (ön havalandırılmış) ve arka
Park freni (el freni): mekanik (ayak işletilen), arka tekerlek üzerinde hareket
Fren diskleri ve fren davul, ön / arka çapı: Ön disk / arka: 310 / 290 mm
Tekerlekler: Çelik disk jantlar, eğer disk alaşım jantlar istenen
Tekerlekler: 7 1 / 2 J x 16 H 2
Lastikler: 225/60 R 16 97 V, 01,1993 tarih: 235/60 R 16 100 V
Driven Tekerlekler: Arka
Yayınlar: Split Driveshaft
Şanzıman & Performans
İletim: 5-ileri manuel şanzıman
Durumu: Serisi 12,1992 () kadar
İletim: Zemin kayması
Debriyaj: Tek kuru
İletim: Vites değiştirmek vites
Senkronize Dişliler: I - V
Şanzıman çeviri: 4:15 I., II 2,52, III. 1,69; IV 1,24; V. 1,0, R 4,15
Son Dişli Oranı: 3,46
Hız: 230 km / s
0-100 km / h: 9,4 s
Hızlanma için not: Ivme ile 0 ile-- 100 km / dan saat, yük 2 kişi
Yakıt tüketimi: 9,5 / 11,6 / 17,6 l
yönergesine göre: 80/1268/EEC; değerleri için 90 km / h / 120 km / h / Town döngüsü
İletim: 4 ileri otomatik şanzıman
Durumu: 01,1993 Serisi istek üzerine () den
İletim: Vagonun ortasında Seçici kolu
Debriyaj: otomatik şanzıman hidrolik tork konvertörü
İletim: Planet dişli
Şanzıman çeviri: I. 3,87, II 2:25; III. 1,44; IV 1,0, R 5,59
Son Dişli Oranı: 3,46; den 08,1993: 3.27
Hız: 225 km / s
0-100 km / h: 8,9 s
Hızlanma için not: Ivme ile 0 ile-- 100 km / dan saat, yük 2 kişi
Yakıt tüketimi: 10,3 / 12,3 / 15,8 l; den 06,1993: 9,6 / 11,6 / 14,5 l
yönergesine göre: 80/1268/EEC; değerleri için 90 km / h / 120 km / h / Town döngüsü
İletim: 5-ileri otomatik şanzıman
Durumu: request
İletim: Vagonun ortasında Seçici kolu
Debriyaj: otomatik şanzıman hidrolik tork konvertörü
İletim: Planet dişli
Şanzıman çeviri: I. 3,87, II 2:25; III. 1,44; IV 1,0, 0,75 V, R 5,59
Son Dişli Oranı: 3,69; den 08,1993: 3,46