Gönderen Konu: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?  (Okunma sayısı 20811 defa)

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?
« Yanıtla #14 : 03 Ocak 2011, 20:12:32 »
 Sen baştan bi aracını bilgisayara tak emisyon değerlerini bir gör ona göre bakım ve ayar yap.  Bujiler ve kablolar sana ekonomi pek getirmez. 
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Logged

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?
« Yanıtla #15 : 03 Ocak 2011, 20:24:53 »
Sen baştan bi aracını bilgisayara tak emisyon değerlerini bir gör ona göre bakım ve ayar yap.  Bujiler ve kablolar sana ekonomi pek getirmez. 
Valla egzoz emisyona girdiğimde geçmez ayar lazım dedi bi 5'lik attım oo süper geçti süper yakıyo dedi  >:D
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?
« Yanıtla #16 : 03 Ocak 2011, 22:08:10 »
Bence senin araç 1 lt yakar = 4 tl eder yani ;)
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?
« Yanıtla #17 : 03 Ocak 2011, 22:17:17 »
Bence senin araç 1 lt yakar = 4 tl eder yani ;)
1 LT ama kaç KM'de ben pek anlamıyorum abi o hesaplardan  :)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?
« Yanıtla #18 : 04 Ocak 2011, 18:58:38 »
Ha bide lastik bizim ATS Cuplarında ağırlığı hiç fena değil ama onlarında bayağı yorgunluğu oluyor tabiki yakıtıda etkiliyor bu üzerindeki lastikler çok kayıyor yağmurda bile çok tedirgin gidiyorum hem birazda ekonomi açısından diyorum bahara kadar havalar hep soğuk benzin fiyatları havalar ısınınca düşücek nede olsa şimdilik 14 leri taksam yazın tekrar ATS'leri taksam  :)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?
« Yanıtla #19 : 05 Ocak 2011, 23:41:43 »
1 LT ama kaç KM'de ben pek anlamıyorum abi o hesaplardan  :)

Öyle bir litre değil hacım bidonda 1 lt :D Alıcan dökecen araca yakıcan kurtulacan 1 lt yakmış olacak aracın :P
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?
« Yanıtla #20 : 05 Ocak 2011, 23:50:27 »
Öyle bir litre değil hacım bidonda 1 lt :D Alıcan dökecen araca yakıcan kurtulacan 1 lt yakmış olacak aracın :P
Hadi be abi sende bende oturmuş ciddi anlamda okuyorum  :D
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı onurc

  • İleti: 2229
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?
« Yanıtla #21 : 05 Ocak 2011, 23:55:17 »
Abı nıye oyle dıyorsun   ??? adamın hevesını nıye kırmaya calsıyosun .  :saskin:
ok men 8) let s go   :halazn:

Çevrimdışı onurc

  • İleti: 2229
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?
« Yanıtla #22 : 05 Ocak 2011, 23:56:15 »
Hadi be abi sende bende oturmuş ciddi anlamda okuyorum  :D
;D ;D ;D ;D
ok men 8) let s go   :halazn:

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?
« Yanıtla #23 : 06 Ocak 2011, 00:00:11 »
Abı nıye oyle dıyorsun   ??? adamın hevesını nıye kırmaya calsıyosun .  :saskin:
Heç  :)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?
« Yanıtla #24 : 06 Ocak 2011, 00:01:19 »
Kaç litre yakar dedi bende söledim olm ne alınıyonuz 1 lt yakar o aracı :D
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?
« Yanıtla #25 : 06 Ocak 2011, 21:43:11 »
Kaç litre yakar dedi bende söledim olm ne alınıyonuz 1 lt yakar o aracı :D
Valla akşam akşam deliye döndüm ne yapayımda azda olsun düşsün yakıt diye lastiklerimi tekrardan ufakltayım ATS'ler ağır geliyor yaza doğru tekrardan ATS'lerimi takarım  ;)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?
« Yanıtla #26 : 21 Nisan 2011, 21:43:26 »
Bildiğiniz üzere kısmetse Haziran'ın 19'unda BBB var ve gitmek için hazırlık yapıyoruz kızımın bize sıkıntı çıkartmıycağına eminim ama tedbiri elden bırakmamak lazım sizce yakıtı-gidişatı etkileyecek şeyler nelerdir yani neleri değiştirirsek yada ayarlattırırsak daha az bir yakıtla ve daha güvende gidebiliriz kendime ufak bir liste yaptım aklınıza gelenleride eklerseniz sevinirim  :melek:

*Rot-Balans
*Yağ-Yağ Filtresi  -  Değişti
*Bujiler
*Hava Filtresi
*Şanzıman Yağı
*Vites Tamir Takımı(5.Vitese geçmiyor ekonomi için yaptırıcam) :)
*Tekerlek Bilyaları
Şarj Dinamo kayışı  -  Yedek alıcaz
Antifreeze-Su  -  Yanımıza alıcaz
Karbıratör Bakımı
Benzin Filtreleri

Veee tabiki full depo benzin  :)
Eklemek istediklerinizi lütfen esirgemeyin  :tavkiss:
« Son Düzenleme: 21 Nisan 2011, 21:43:42 Gönderen: GolfMk1Cabrio »
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Golf GT Mk1 Genel Bakım ?
« Yanıtla #27 : 22 Nisan 2011, 04:49:25 »
saydıklaarın haricinde ilk aklıma gelenler hidrolik tamamlama. balata kontrolü, yedek ampul, sigorta. tabi hepsinden daha önce aracının neler istediğini bilmemiz gerek. kaporta boya tente vs değil ama aracın taşıyıcı organları ne durumda, yürür aksamı motor ve aktarma organları ne durumda bilmek gerek.

bu kadar detaya girdikten sonra başımdan geçen bir olayı anlatayım.

15 sene kadar önce bir arkadaşım (hangi akla hizmetse) gitmiş bakkaldan ekmek alıyor gibi ucuz diye bir şahin almış. aracı alırken oto pazarına 2 arkadaş gitmişler. bunu beğendik bunu alıyoruz demişler. aracı almışlar. izmirde satıcının tavsiye ettiği (?) bir servise birlikte gitmişler. ust aaraca bakmış. fena değil bu demiş. bunlar da araca binip Akhisar'a getirmişler.

7-8 yaşında araç. ama ticari taksi olarak kullanılmış. araba ağır kaza geçirmiş (sürücü ölmüş). 1 sene açıkta yatmış kazalı şekilde. sonra toplanmış. toplarken de olabilecek en kötü şekilde baştan savma bir halde doğrultulmuş.

ben aracı görür görmez önden büyük darbesi var dedim. o da bana saydı. yahu ne akla hizmet aldın sen bunu dedim. ucuzdu dedi bana. (hey Ya Rabbim)

arkadaş aracı Adana'ya götürecek ama uzun yol tecrübesi yok. yola çıkmadan bir gece önce benden rica etti. benimle gelir misin dedi. tamam dedim. birlikte yola çıkacağımız gün servise götürdük. aracın lastiklerine filan üstün körü bakmıştım. diş derinliği ortaydı. ama titremesi çoktu. bir balans taptıralım dedik. lastikler balans tutmuyor. sebebi? aracın 4 lastiğinin her biri farklı marka ve haliyle desenleri farklı. iki tanesinda yanaktan çok ciddi balon yapmış. (satan adam balonları iç tarafa çevirterek saklamış.) hendeğe alındı araç. usta araç kimin dedi. arkadaş benim dedi. girdik hendeğe. arabanın şasileri ölmüş resmen. bir tarafta 1.5 cm yer tutuyor gerisi pas. diğer tarafta ise 0,5 cm yer ya var ya yok. gerisi çürümüş. koskoca açıklık var. ama o araçla da yol açıkmamız şart. sanayiye gittik. bildiğin su borusunu eğip kaynattı çürük yerlere.

yola çıktık. o araçla o lastiklerle hız yapılmaz ya gençlik var işte. gece arkadaş uyurken bir nissan pikapla kapıştık. 140 vurdum. (akıllı işi değil tabi.) aracın motoru bitik traktör gibi çalışıyor. direksiyonda boşluk devasa. bir şehir girişinde ışıklara yaklaşırken sarıya döndü. frene bastım araba sağa sola gitmeye çalışıyor. resmen iki elimle bütün gücümle direksiyona sarılarak arabayı yolda tutmaya çalıştım.

vesselam arabanın elle tutulur yanı yoktu. ama mecburiyetten uzun yol yaptık o haliyle. ama senin gayet makul bir süren var önünde.

ilk uzun yolunsa aracını mutlaka muayeneye girecekmiş gibi hazırlat. ama daha önce uzun yol tecrüben varsa işler değişir. o zaman aracını muayeneye girecekmiş gibi hazırlat.  :p
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.