Gönderen Konu: koÇ:) ' a yardım edin :)  (Okunma sayısı 3020 defa)

Çevrimdışı KOÇ:)

  • İleti: 435
    • Profili Görüntüle
koÇ:) ' a yardım edin :)
« : 06 Ocak 2011, 02:19:38 »
Eveet Koray abimle konuştum konu açmamın daha mantıklı olduğunu söyledi ve açıyorum konumu :)
Aracım Golf MKIV 2001 Comfortline.
Bazı planlar var kafamda ve sizlerin fikrini almak istiyorum yararı zararı. Herşeyim hazır ama bilgim olmadığı için nerden başlıcağımı bilemedim.
Şuan aracımın üzerinde önlerde 50mm arkalarda 30mm spor yay var. Konfordan fazlasıyla ödün vermiş durumdayım ama zıplamasıda hoşuma gitmiyor değil.Zıplamaları kesmek için napabilirim ? Çünkü uzun yolda rahatsız edici oluyor. Yaylardan sonra yol tutuşu daha iyi oldu arkadan kayıyordu artık kaymıyor bu sefer ani bi direksiyon hareketimde önden kayıyor önlere ne yapabilirim kaymaması için ? jant olayında kafamda olan önler 15'' arkalar 16''  bunun bana yararı zararı ne olabilir ? Arkalarada spacer istiyorum ama bu kaç cm olmalı bilmiyorum ? Lastiklere gelince arkaları 225/50/16 önleri 205/50/15 istiyorum yararı zararı ne olabilir ? Şuanda aklıma gelen bunlar sorularım oldukça sorucam. Lütfen arkadaşlarım abilerim bana yardım edin :(

Logged

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: koÇ:) ' a yardım edin :)
« Yanıtla #1 : 06 Ocak 2011, 10:01:15 »
Komfor istiyorsan spor yay takman gerekiyor.
Önler 50, arkalar da 30 biraz fark büyük gibi. Bu farkla önlerin kaymaması lazım, arkanın bırakması lazım.
Arka bırakmadığına göre sorun lastiklerinde.
Yanak geniş olduğu için ani direksiyon hareketinde yanak yumuşak ve geniş olduğu için eziliyor ve yol ile temas eden kısım yanak ve tabanın belirli bir kısmı oluyor.
Yanak dar ve sert(spor) olduğu durumda ani direksiyon hareketinde yanak az esner ve taban'ın yer ile teması maksimumda kalarak tekerleğin yol ile tutuşunu arttırır.
Senin arkalar daha da yüksek olduğu için ani direksiyon hareketleridne tüm yük tek bir lastiğe biniyordur ve bu nedenle de lastiğin yer ile teması minimuma iniyordur.

Tavsiyem 17,18 bir jant alıp, kaliteli bir lastik kullanmandır.

Yukarıda verdiğim örneğin görseli:
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı KOÇ:)

  • İleti: 435
    • Profili Görüntüle
Ynt: koÇ:) ' a yardım edin :)
« Yanıtla #2 : 06 Ocak 2011, 11:28:46 »
Teşekkür ederim Koray abi dediğim gibi jantları ön 15 arka 16 diye düşünüyorum onun hakkında bi fikrin var mı ?  ???

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: koÇ:) ' a yardım edin :)
« Yanıtla #3 : 06 Ocak 2011, 12:01:29 »
17 + 17 yap işte :)
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı KOÇ:)

  • İleti: 435
    • Profili Görüntüle
Ynt: koÇ:) ' a yardım edin :)
« Yanıtla #4 : 11 Ocak 2011, 05:56:06 »
15 16 da kararlıyım abi :) Geçen bi lastikçiye sordum yolu daha iyi tutacağını söyledi doğruluğu nedir ?

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: koÇ:) ' a yardım edin :)
« Yanıtla #5 : 11 Ocak 2011, 09:29:12 »
ARkalar tutar önler bırakır.
Zaten golf'ler önden kayıyor.
Yanlış tercih olur.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)