merhaba
bende 1997 bir
sportline sahibiyim. almadan önce çok araştırmıştım. bildiklerimi sizinle paylaşayım.
öncelikle 97 - 98 polo
sportline'ın piyasası şu anda 9.500-12.000 ytl arasında değişiyor.
bendeki tek kapı, siyah. alaşım jantlar , sis farı , spoiler , klima ,abs ,sürücü airbag,
spor koltuklar , yükseklik ayarlı direksiyon ve koltuklar,merkezi kilit , immobilizer, elektrikli aynalar ,hidrolik direksiyon , 4 hoparlör. bunları standart zannediyordum ama daha önceki mesajlarda bahsedildiği gibi donanım seçeneği farklı olanlar da var demek.
1.4 litre 16v 100 beygirlik motora gelince ;
16V olması motorun rahatça yüksek devirleri çevirebilmesini sağlıyor. motor 100 beygiri 6000 devirde veriyor. aracın max torku 125 NM/dd , bu torkuda 4400 devirde veriyor. yani şehir içinde , düşük devirlerde bu motordan birşey beklemek anlamsız.
(1.6 litre 75 beygirlik diğer pololar 4800 devirde 75 beygir güç veriyor , 2800 devirde 135 NM/dd tork üretiyor , kıyaslayın artık )
Ben şehir içinde 3000 -3500 arası devirde vites değiştiriyorum(zaten daha azı zorluyor ) ,sanırım bu gayet ideal. tabi iş sollamaya veya biraz hız yapmaya geldiğinde 4000 - 4500 devirlerde koltuğa yapıştırabiliyor veya ışıklarda milletin tozunu attırıyor. ayrıca araba çok rahat 160 - 170 km hıza ulaşabiliyor ve 200 km görebiliyor.
yakıtı ise bence gayet uygun.şehir içi abartısız bir kullanımında km de 230-250 bin arası yakıyor. 25 ytl lik benzinle 100 km den az yaptığım şimdiye kadar hiç olmadı. ama hava filtresi ve bujiler 3000 km devirdimi yakıt tüketimi biraz artıyor.
daha önce bahsedildiği gibi farlar pek iyi aydınlatmıyor , mesafesi çok kısa. aracın motor sesini içe fazla aldığını düşünmüyorum. hatta 3000 devirden sonraki motor sesi insanın hoşuna bile gidiyor. ama motor harici sesleri içeri çok aldığını düşünüyorum. birde sanırım 10 yıllık bir aracın sağından solunda tıkırtıların gelmeside gayet normal. ayrıca 97 -98 modellerin plastik aksamlarıda zamanın ve güneşin yıpratıcı etkilerinden nasibini almış oluyor. kaportanın iyi olduğunu düşünüyorum. pas ve çürük açısından istanbulun nemli havasını düşünürsek gayet kaliteli olduğunu söyleyebilirim. çok poloya baktım , öyle çürümüş olanına rastlamadım.
ben özellikle direksiyon ve vites topuzu için deri kaplama yaptırdım , güneşten mahfolmuştu. aracı aldığımda 150.000 km idi ve 6 aydır hiç bir sorunda çıkarmadı diyebilirim. vw servisinin çok pahalı olduğu doğru. tanıdığım bir arkadaş 98 passatı için sirkeciden parça alıp sanayide ustaya taktırıyor ve servise göre 1/3 e geldiğini söylüyor.
son olarak pololar için dikkat edilmesi gereken en önemli nokta lastik basıncı. pololar buna karşı çok hassas. özellikle aracın lastik basınçları fazla olduğunda yada arkalar öncen fazla olduğunda düşük hızlarda bile virajlarda arka taraf kaymaya başlıyor. ben ön 31-32 arka 29-30 olarak kullanıyorum
saygılar