amacim kimseye karsi gelmek falan degil yanlis anlasilma olmasin..
bastakilerin kim oldugu falan mevzusuda degil bu durum bence..
devletin politika olarak hem dogru hem de yanlis yaptigi birsey akaryakita bu kadar yuklenmek bence..
kayitdisi ekonomi yillardir onu alinamamis bir sorun hala..
bu kayitdisiligin getirdigi mali yuku ise devlet oncelikle akaryakittan almayi tercih etti..
ve nitekim aliyorda..
gelismekte olan ve (benim sahsi kanaatim) ciddi manada gelisen bir ulkeyiz, kaynaklara cok fazla ihtiyacimiz var, bu da devlet icin bir sekilde kaynak saglamak demektir..
devletin yanlis politika izledigi yer bana gore vergi yukunu cogunlukla akaryakita baglamis olmasi..
aldigimiz akaryakitin yerisi vergi, bunu hepimiz biliyoruz, 100liralik yakit aliyoruz kaba hesapla 50 lirasi direkt devlete gidiyor.. tamam gitsin, devletin buna ihtiyaci varsa gitsin benim bu duruma lafim sozum yok, hatta birgun kalkip deselerki vatandaslar herkez iki ay maasinin yarisini devlete verse butun borclarimiz kapanacak falan deseler ben sahsen seve seve veririm, borc bitsin de rahatlayalim diye ama iste devlet bir yerde isin kolayina ve saglam kaynaga yoneldi..
baska neye bu kadar vergi bindirilse alternatifi olan yada vazgecilebilecek seyler, ama akaryakit boyle degil..
mecburuz kullaniyoruz.. bu da devlet icin saglam kaynak oluyor..
ama isin diger boyutunda devletin bu kaynak saglama cabasi vatandasa dolayli olarak sadece akaryakita para vermesinden cok diger mal/mamuller bazinda geri donuyor ve dahada zora sokuyor..
ornegin nkliye sektoru neredeyse tamamiyle akaryakita muhtac, tasinan her malin akaryakit zamlariyla birlikte tasinmasi dahada pahali olmakta ve bu durum NORMAL olarak tasinan malin fiyatini sabit kalsa bile tasinma bedeli yuzunden zamlanmasi demek..
yani akaryakit sadece vay efendim alamiyoruz, ailemizle gezemiyoruz falan durumu degil..
cok daha ciddi bir durum..
biz burada 100km de 7-10 litre yakan araclardan bahsediyoruz, halbuki isin diger tarafinda her 100km de 35-40 litre dolaylarinda yakit harcayan agir nakliye var..
hemde oyle bir nakliyeki demiryolu vs gibi alternatifi olmayan ve kara yolunda bu isi yapmak zorunda oldugumuz nakliye..
herneyse durum zor bir durum bunun bende farkindayim..
ama samimiyetle sunu soylemek istiyorum, mesele bastakilerin kim olduklari meselesi degil, bugun bu sartlarda oraya kimi oturtursaniz oturtun kimse bu buyuk kaynaktan vazgecemeyecektir..