Merhaba, ben 2 yıldır 2000 polo highline kullanıyorum. Yaklaşık 2 ay önce işten çıktığımda aracımın çalışmadığını gördüm. Özel servisime çektirdim. Akü bitmiş ve şarj etmiyor şarj dinamosunun kömürü bitmiş dediler, kömür değişti. 10 gün sonra yine aynı sorun. Tüm elektrik aksamı elden geçti. Sorun aküde dediler akü değişti. Aküyü 1 yıl önce almıştım zaten, o yüzden iade için servisine götürdüm yaklaşık 20 gün sonra. Akünün servisi ölçümler yaptı hem aküde hem aracımda ve "Aracınızın normalde 14,4v en az ise 14v şarj etmesi gerkirken 13,5-13,7v, farlar açılınca ise 13,3v şarj ediyor. Hatta yeni takılan akü de siyaha dönmüş, Kaçak var" dedi. Tekrar servisime döndüm ve durumu anlattım. Servisimdeki elektrikçide pololarda her zaman 0,4v kaçav vardır normaldir dedi. Araç yatarsa aküyü bitirir dedi. Kaçak genelde bagaj kapısının kilidinde yada vantilatörün altındaki bir kutudan (adını hatırlayamadım) olduğunu söyledi. Ya fişleri çekelim yada konnektörü değiştirelim daha fazla şarj etsin dedi. Kafam iyice karıştı.
Ben aracımı 4 günde 1 kullanmıyorum, nöbet tutuyorum diğer günler günde 40-60dk trafikteyim. Akünün şarj etmesi için yetmezmi?
2 yıldır tık demeyen araç 2 aydır mı elektrik kaçırıyor ve normal kabul ediliyor. Madem kaçak vardı niye kömür ve akü değiştirdim?
Ne yapmalıyım bilemiyorum!
Arkadaşlar, tecrübelerinize güvenerek yorumlarınızı rica ediyorum. Şimdiden teşekkür ederim