sayın ercan ege
aracınızın depo kapağında ya da kullanma klavuzunda yazması lazımdır kullanılacak yakıtın standartı diye
şimdi sizin araç fsi araç yani yakıt hava karışımı dışarıda hazırlanıp içeri çekilp sıkıştırılmıyor
yakıt doğrudan yanma odasına püskürtülüyor buji ateşliyor işte bu noktada oktan devreye giriyor yani düşük oktanlı yakıt bu sıkıştırma sırasında ısınan hava sonucunda kendi kendine tutuşmasın diye yüksek oktan tavsiye ediliyor
oktan yakıtın kendi kendine tutuşma noktasını yükseltir setan kendi kendine tutuşmasını sağlar ne kadar yüksek setan o kadar düşük oktan demek yani
dizellerle hemen hemen aynı sistemmiş gibi gözüksede sistemde buji ateşleme yapana kadar yakıtın kendi kendine yenmaması lazım geliyor çünkü ateşleme zamanı elektronik olarak ayarlanıyor
sizin istemeden almış olduğunuz düşük oktanlı yakıt ateşlemenin kendi kendine bir nevi dizelmiş gibi olması sonucıunda avans vuruntusu diye tabir edilen şeyin olmasına sebep olmuş
sorun değil kafanıza takmayın siz de aliak da
aracınızda hala düşük oktanlı benzin varsa yüksek oktanlı benzin ilave edin üstüne
bir de oktan yükseltici katkılar var ama bunları kafanıza göre koymanız yanlış olur bilen birine sorayım derseniz vw yetkili servisine sorun
dürüstlük kalmamış sizinde bildiğiniz gibi kime malını sorsak onun malından daha iyisi yok diyecek neredeyse
aracı nasıl aldığınızı siz bilirsiniz sizin baktığınız gibi bakmazlar
ne oto yıkamalar ne pasta cilacılar ne ustalar ne de yetkili servisler ne de aksesuarcılar
yetkili servis bunu yaparsa benzinlik neler yapmaz ki iyileri tenzih ediyorum
Debriyaj Takılmasıkazasız belasız güle güle kıullanın araçlarınızı