Gönderen Konu: SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ  (Okunma sayısı 29664 defa)

Çevrimdışı Erkut71

  • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ
« : 17 Şubat 2011, 11:11:15 »
Arkadaşlar 99 Comfortline var Gaz kelebeği Orjinal sıemens ile yenisi ile değiştirdim Hala memnun değilim. Bu araç sabahları çalışınca kendi kendine gaz vermesi gerekirken stop ediyo hareket halindeyken kavşak yada ışıklara gelince giderken stop ediyo sonra ısınınca yani termostat 90'a doğru gelirken araba saat gibi oluyo herşey düzeliyo Rölanti, stop sorunu kalmıyo NEDEN ACABA... Termostat ta orj ile değişti.
Bu arada adaptasyon yapıldı bilgisyara bağlanıyo bi sıkıntı görünmüyo :) ama sabahları aynı arıza bazen hızlanıp hızlanıp bi duvara sokasın geliyo rezil etti trafikte artık.
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2011, 11:13:14 Gönderen: Erkut71 »

Logged

Çevrimdışı redbarons

  • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
Ynt: SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ
« Yanıtla #1 : 17 Şubat 2011, 13:55:07 »
hocam donanımdan anlamam ama bizim arabalarda otomatik jikle olayı varya acaba omu devreye girmiyor. belki bilgisi olan arkadaşlara komik gelebilir ama yine de paylaşmak istedim

Çevrimdışı redbarons

  • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
Ynt: SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ
« Yanıtla #2 : 17 Şubat 2011, 14:47:44 »
kardeş bi sitede buldum. 

JİKLE
Jikle soğuk motoru çalıştırmak için gereken yakıt karışım ayarlarını yapar. Hava-yakıt karışımı çok soğuk olunca motor düzgün çalışmaz veya zaman zaman durur. Jikle çekildiğinde hava-yakıt karışımını "zenginleştirir". Jikle karbüratörün ağzında gerektiğinde içeri giren havayı bloke eden özel bir parçadır. Jikle plakası kapanınca altındaki vakum artar, daha fazla yakıt çekmeye başlar. Zengin yakıt karışımı düşük ısılardada yanarak motorun ısınmasını sağlar.
Elle kumanda edilen jikle genelde torpidonun üzerinde bir yerdedir. Karbüratörün üzerindeki jikleye tel ile bağlı olup çekip-iterek kumanda edilir. Sürücü motoru çalıştırırken jikleyi kapar. Unutmamanız gereken şey; motor ısındığında jikleyi tekrar itmek!.. Buradaki problem, sürücüler arac ısındıktan sonra tam olarak açmayı unutur (bu durumda jikleyi itmeyi), bunun sınucunda zengin yakıt karışımı yanma odasında ve bujilerde kurum (karbon) oluşturur. Bu sorunu gidermek için otomatik jikle bulunmuştur.
Otomatik jikle motor ısısına dayanır. Jikle valfi egzos ısısı ile çalışan bir termostat tarafından kontrol edilir. Motor soğukken çalıştırmak için valf kapanır ve motor ısındıkça yavaş yavaş açılır.
Otomatik jikledeki elektrik ısıtmalı bobin jikle valfinin kapalı olduğu zamanı kısaltmak için kullanılır.


Çevrimdışı ak8624

  • İleti: 499
    • Profili Görüntüle
Ynt: SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ
« Yanıtla #3 : 17 Şubat 2011, 15:55:06 »
Sizin araçlarda otomatik yada elle kumanda edilen jigle yok
Elektronik jikle var yani
Rölanti valfi var bi kontrol ettirin.
1.Arac VW 1302S           1972-----3.Arac VW Golf Cl  Mk2  1984
2.Arac VW Golf Gti Mk1  1981-----4.Arac VW Jetta C Mk1  1982

Çevrimdışı redbarons

  • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
Ynt: SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ
« Yanıtla #4 : 17 Şubat 2011, 16:03:44 »
Sizin araçlarda otomatik yada elle kumanda edilen jigle yok
Elektronik jikle var yani
Rölanti valfi var bi kontrol ettirin.

bilgi için teşekkürler

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ
« Yanıtla #5 : 17 Şubat 2011, 16:54:48 »
Rölanti regülatöründe sorun olabilir.

Çevrimdışı Erkut71

  • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Ynt: SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ
« Yanıtla #6 : 18 Şubat 2011, 09:31:50 »
ısınınca Neden Rölanti Dahil hiç bişeyde Problem Yok...

Çevrimdışı Erkut71

  • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Ynt: SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ
« Yanıtla #7 : 22 Şubat 2011, 16:47:24 »
YOK MU ŞİMDİ BİLGİSİ OLAN MİLYONLARCA GOLFÜN İÇİNDE BENDEMİ OLDU BU SORUN...

Çevrimdışı redbarons

  • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
Ynt: SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ
« Yanıtla #8 : 23 Şubat 2011, 11:17:31 »
hocam birde ısıyla ilgili müşürlere baktır. aracına uygun olanı takılmadıysa oda sorun yaratabilir..

Çevrimdışı Erkut71

  • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Ynt: SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ
« Yanıtla #9 : 23 Şubat 2011, 11:27:01 »
hocam birde ısıyla ilgili müşürlere baktır. aracına uygun olanı takılmadıysa oda sorun yaratabilir..
Kardeş, Hararet Müşürü, Termostat Orjinalleri ile Değişti Yine Aynı ?

Çevrimdışı kumtel

  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ
« Yanıtla #10 : 23 Şubat 2011, 22:44:32 »
Hocam bak benzer sorunu bende aylarca yaşadım.Arabayı defalarca bilgisayara soktuk hiç bir şey gözükmedi.Sırf tahmini  olarak hararet müşürünü bende değiştirdim.Olmadı.En sonunda bir usta (adama dua ediyorum) benzin pompası olabilir dedi ve değiştirdi.Şimdi hiç bir sorun yok.Meğerse sorun benzin pompasında imiş.

Çevrimdışı redbarons

  • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
Ynt: SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ
« Yanıtla #11 : 24 Şubat 2011, 11:34:11 »
Hocam bak benzer sorunu bende aylarca yaşadım.Arabayı defalarca bilgisayara soktuk hiç bir şey gözükmedi.Sırf tahmini  olarak hararet müşürünü bende değiştirdim.Olmadı.En sonunda bir usta (adama dua ediyorum) benzin pompası olabilir dedi ve değiştirdi.Şimdi hiç bir sorun yok.Meğerse sorun benzin pompasında imiş.

kardeş tam tersi bi durumla karşı karşıya sen sabahları zorlanmıyorsun arkadaş sabahları zorlanıyor. sen araba ısındıktan sonra ılık durumda problem yaşıyorsun arkadaş ısınınca saat gibi diyor. aynı sorun olduğunu düşünmüyorum.


Çevrimdışı redbarons

  • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
Ynt: SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ
« Yanıtla #12 : 24 Şubat 2011, 11:43:16 »
Kardeş, Hararet Müşürü, Termostat Orjinalleri ile Değişti Yine Aynı ?

kardeş birde ısı ve fan ünitesiyle alakalı bir müşür daha var yeri : sürücü tarafında rüzgarlığın altına gizli. yani sol amortisör varya orda rüzgarlığı kaldırınca altında bir müşür daha var..

birde bende ustama anlattım senin durumu ısı sensöründen yapar başka bişeyden yapmaz diyor. veya beyin ısı sensörünü görmüyor olabilir diyor. birde şunu söyledi piyasada ısı sensörürünün neredeyse orjinali kalmadığını genelde orjinal diye yan sanayi takabildiklerini söyledi. sen bu dediklerini yetkili serviste mi yaptırdın.

Çevrimdışı Erkut71

  • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Ynt: SOĞUKKEN SÜREKLİ STOP ISININCA SAAT GİBİ
« Yanıtla #13 : 26 Şubat 2011, 11:18:34 »
Hocam bak benzer sorunu bende aylarca yaşadım.Arabayı defalarca bilgisayara soktuk hiç bir şey gözükmedi.Sırf tahmini  olarak hararet müşürünü bende değiştirdim.Olmadı.En sonunda bir usta (adama dua ediyorum) benzin pompası olabilir dedi ve değiştirdi.Şimdi hiç bir sorun yok.Meğerse sorun benzin pompasında imiş.
Keşke Pompadan Olsa Gözüm Kapalı Değiştiririm Başkan Vallahi Ama işte Kesin Bir Bilgi Veren Olmuyo Ki Kırıkkalede Yetkili Serviste Yok Ankaraya Gitmem Gerek Onlarda Randevulu Çalışıyo Bizde EsnaFız Gidemiyoruz Tabi Özel Vw ustalarına GötürDüm ama Bişey yok...