Gönderen Konu: VW POLO 6R NET YAKIT BİLGİSİ 1.4 1.2 Benzinliler ve 1.6 1.2 Dizeller  (Okunma sayısı 152509 defa)

Çevrimdışı mukusar

  • İleti: 160
    • Profili Görüntüle
170 tl ye depo doldu(yedek hariç)
yapılan km. 590 ---şehir içi

araçta açık hava filtresi olduğu halde.bence iyi ama kahrolası benzin pahalı >:( sanırım lpg zamanı geldi.
G T I

Logged

Çevrimdışı xabu

  • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
1.2 tdi ve bluemotion yakıt tüketimleri...
« Yanıtla #253 : 20 Mart 2012, 19:15:24 »
Arkadaşlar Selamlar,

1.2 dizel kullanıcıları ortalama yakıt tüketimlerini paylaşabilirlermi.ben istanbul trafiği arada tem boş yolda 5,6 ortalama ile genelde geziniyor.4 adet kar lastiği var eklemek isterim.5,6 verisini yol bilgisayarından aldım(onu da enderde taktırmıştım  :))

paylaşımlarnızı bekliyorum

Çevrimdışı GermanStyle

  • İleti: 52
  • I♥GermanStyle
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6r net yakıt bilgisi
« Yanıtla #254 : 20 Mart 2012, 21:41:46 »
 Benım bır sorum olucak sızde de aynı sey varmı bılmıyorum aracımı yenı aldım henuz 50km ıken 175 tlye fulledım ve yakıt deposu yarıya geldıgınde 330km gıtmıstım. Ancak depo bıttıgınde ıse 497 km yaptı gostergedemı problem var yoksa baska bır sorunmu var. Aracı hep ben surdum her zamankı surus seklımde gıttım baskası alıpta aracı zorlamadı da ?
I♥GermanStyle

Çevrimdışı o.bilge

  • İleti: 2328
  • Bir Alex değil.
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6r net yakıt bilgisi
« Yanıtla #255 : 20 Mart 2012, 21:49:02 »
bildiğim kadarıyla yarıdan sonrası hep daha kısa sürede biter. nedeni ise benzinin çalkalanması olabilir. yokuş inerken veya çıkarken fazla gösterebilir

Çevrimdışı dj_burak

  • İleti: 1359
  • Burak Çetin
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6r net yakıt bilgisi
« Yanıtla #256 : 20 Mart 2012, 21:56:46 »

Çevrimdışı GermanStyle

  • İleti: 52
  • I♥GermanStyle
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6r net yakıt bilgisi
« Yanıtla #257 : 20 Mart 2012, 22:05:53 »
bildiğim kadarıyla yarıdan sonrası hep daha kısa sürede biter. nedeni ise benzinin çalkalanması olabilir. yokuş inerken veya çıkarken fazla gösterebilir
   Anladım bılgı ıcın tesekkurler 497 km 175 tlye doldurmustum. 0.36 kurusa denk gelıyor 0 arac ıcın nasıl bır tuketımdır sızce 3000 bakımından sonra duser dıyorlar ama fazla oynarmı bılmıyorum.
I♥GermanStyle

Çevrimdışı o.bilge

  • İleti: 2328
  • Bir Alex değil.
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6r net yakıt bilgisi
« Yanıtla #258 : 20 Mart 2012, 22:37:55 »
artık fullden alıcam benzini 4,56 liste fiyatı full cardlılara 4,53 küsür. 20 kuruş farkla 97 oktan

Çevrimdışı TwinCept

  • İleti: 636
  • ibrahim
    • Profili Görüntüle
Ynt: VW POLO 6R NET YAKIT BİLGİSİ 1.4 (85HP) Benzinliler
« Yanıtla #259 : 20 Mart 2012, 23:52:55 »
Konuyu sabitledim arkadaşlar artık polo 1.4 benzinli ve dizeller için  yakıt bilgilerini bu konu altında toplayacağız konu kirliliği açısından anlayışınız için teşekkür ederim
« Son Düzenleme: 20 Mart 2012, 23:55:21 Gönderen: TwinCept »

Çevrimdışı yagiz ali

  • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Son zamdan sonra aşağı yukarı 30 kuruş yakıyor benimkide 1.4 benzin manuel
R 1 3 5
L  +++
    2 4

Çevrimdışı yagiz ali

  • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
170 tl ye depo doldu(yedek hariç)
yapılan km. 590 ---şehir içi

araçta açık hava filtresi olduğu halde.bence iyi ama kahrolası benzin pahalı >:( sanırım lpg zamanı geldi.
Hava filtresi yakıtı arttırıyormu ki ?
R 1 3 5
L  +++
    2 4

Çevrimdışı tunataskiran

  • İleti: 149
    • Profili Görüntüle
mazot pahalandı gaza basmaya korkuyoruummm :D genel yakıt tüketimim sehir içi kısa mesafe git gel.. 4.8 lt / 100km:D full dolu depoyla son çeyrekle 480 km yaptım:d km de 18 19 kuruş..
« Son Düzenleme: 21 Mart 2012, 12:02:21 Gönderen: tunataskiran »

Çevrimdışı kemal_koker

  • İleti: 1234
    • Profili Görüntüle
tuna araban kaç km oldu

Çevrimdışı kemal_koker

  • İleti: 1234
    • Profili Görüntüle
konu yakıt tüketimi ise benden de ekonomik araç kullanımı için bi paylaşım gelsin ozaman :)

Benzinin litre fiyatının 4,6 lirayı aşması, yakıtta tasarrufu gündeme getirirken, Enerji Bakanlığı uzmanları tüketicileri yakıt ekonomisi için bazı önlemler almalarını öneriyor.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı uzmanları tarafından hazırlanan ''Taşıtların Ekonomik Kullanılması İçin Sürücünün El Kitabı''na göre, otomobil kullanırken dikkat edilecek bazı küçük detaylar hem yakıt tasarrufu sağlıyor hem de aracın ömrünü uzatıyor.

AA muhabirinin söz konusu broşürden yaptığı derlemeye göre, bir aracın yakıt ekonomisinin belirlenmesinde en önemli faktör sürücü. Yakıt tasarrufu bilincine sahip bir sürücü tasarruf kurallarını uyguladığında, diğer sürücülere göre kilometre başına yakıt maliyetinden yüzde 30 ile 50 arasında tasarruf sağlayabiliyor. Böylece hem kişisel bütçeye hem de ülke ekonomisine katkıda bulunulabiliyor.


Broşüre göre, kısa mesafeli araç kullanmaktan kaçınmak, bunun yerine toplu taşıma araçlarından yararlanmak daha doğru. Sinirli veya moralsiz zamanlarda da araç kullanılması tasarruf açısından doğru değil.

Öte yandan, küçük silindir hacimli araçların yakıt tasarrufundaki önemi büyük. Aynı güçte olan taşıtların en hafif olanı aynı zamanda en az yakıt tüketeni. Aynı güçte, fakat değişik ağırlıktaki araçlar arasında yapılan deneylerde 800 kilogram gelen bir taşıtın bin 200 kilogram gelen taşıta göre yüzde 15 daha az yakıt tükettiği belirlenmiş.

RÖLENTİDE MOTOR ISITMAK

Rölantide motoru gereğinden fazla çalıştırmak, yaygın olan kanının tam aksine fayda yerine daha fazla yakıt tüketimine neden oluyor. İlk hareketten önce, aracın ısınması için uzun süre beklememek gerekiyor. Kısa mesafeli şehir içi kullanımında aracın iyi havalarda 30 saniye ısıtılması yeterli oluyor.
Çok soğuk havalarda süre biraz daha uzun tutulabiliyor. Isınmış bir motorinin bir dakikada rölantide çalışmasıyla harcanan yakıt, duran bir motorinin çalışması için gereken yakıttan daha fazla oluyor. Genel olarak motoru tekrar çalıştırmak için gaz pedalına basmaya gerek bulunmuyor.

İLK HAREKETE DİKKAT
Ani ve süratli kalkışlar dört kat daha fazla yakıt sarfına sebep oluyor. Yumuşak ve yavaş kalkışlar ise daha az yakıtla uzun yol yapılmasına yardımcı oluyor. Düzgün ve dikkatli bir kullanış, daima atılgan ve sinirli bir kullanıştan daha ekonomik.

Ayrıca, otomatik olmayan, normal vitesli araçlarda hareket halinde iken sol ayağın hiçbir zaman debriyaj pedalının üzerinde tutulmaması gerekiyor. Debriyaj pedalına hafif bir baskı bile, debriyajın kaçırmasına ve çekişin düşmesine sebep oluyor.

Yol, trafik ve hava şartlarına göre lüzumlu görünen zamanlarda vites değiştirme işlemi de tasarruf için önemli. Zira, birinci viteste gerektiğinde fazla gidilirse ikinci vitese oranla yüzde 30, ikinci viteste gerektiğinden fazla gidilirse üçüncü vitese oranla yüzde 15 daha fazla yakıt sarf ediliyor.

PEDALLARA SEYREK BASIN
Gaz pedalına her ani basışta karbüratördeki kapış pompası karbüratöre bir yüksük dolusu yakıt püskürtüyor. Bu da yakıt sarfiyatını artırıp, kat edilecek kilometreyi azaltıyor. El kitabında, ''Gaz pedalına sonuna kadar basmanın hiçbir yararı olmayacağı gibi, bu şekilde sürat de kazanılamayacağının bilinmesi gerekiyor. Eğer gaz pedalı ile ayağınız arasında bir yumurta olduğunu farz ederseniz daha az yakıt ile daha çok yol kat edebilirsiniz'' şeklinde sürücülere uyarıda bulunuluyor.

Öte yandan, trafiğe girildiğinde gözün en azından iki araç ileriye bakacak şekilde ayarlanması, yakıt israfına yol açan duruşlardan kaçınılması, trafik ışık sürelerine hakim olunması da yakıt tasarrufu için önem arz ediyor.

FREN GAZ AYARI
Aracın frenini ancak gerektiğinde kullanmak gerekiyor. Her fren depodan birkaç damla yakıtın eksilmesi anlamına geliyor. Lüzumsuz yere gaz pedalına yüklenerek ani hızlanma, viraj veya kavşaklarda ani fren ve hemen gaza basmak yakıt sarfiyatını yüzde 5 artırıyor.

Ayrıca devamlı olarak şerit değiştirmek ve zikzaklı taşıt kullanmak trafik akışını aksattığı gibi, kat edilecek mesafe ve zamanı uzatmış olduğu için gereksiz yere yakıt da sarf ediliyor.

Isınmış bir motorun bir dakikada rölantide çalışmasıyla harcanan yakıt, duran bir motorun çalışması için gereken yakıttan daha fazla. Genel olarak motoru tekrar çalıştırmak için gaz pedalına basmamak gerekiyor.

-Yokuş yukarı ve yokuş aşağı taşıtınızı kullanırken lüzumsuz yere debriyaj ve gaz pedalına basmayınız. Çıkış ve inişlerde gereken vites küçültmelerini yapınız.

-Kısa yolculuklardan kaçının. Kısa yolculuklar, soğuk araç parçaları, soğuk lastikler ve uygunsuz motor yağlama nedeniyle yakıt ekonomisi üzerine ağır faturalar yüklüyor

-Bir aracın verimli işletilmesi için yaklaşık olarak 25 kilometrelik mesafeyi kat etmesi gerekiyor.

-Tamamıyla hazır oluncaya kadar motoru çalıştırmaktan kaçınınız.

-Başlangıçta bir plan yapınız, birden fazla iş yapmanız gerekiyorsa, bunları bir seyahatle halletmeye çalışınız.

-Seyahat için mümkünse trafik sıkışıklığının az olduğu saatleri tercih ediniz.

-Şehiriçi trafiğinde havalandırmayı çalıştırmak yakıt sarfiyatını yaklaşık yüzde 9 artırır.

-Alışverişlerinizi işle ev arasında gidip gelirken yapınız.

-Rüzgar direnci yakıt ekonomisinde verimsizliğe neden oluyor, bu nedenle saatte 60 kilometrenin üzerindeki hızlarda pencerelerinizi kapatınız.

-Aracınızda gereksiz ağırlıkları taşımayınız, ortalama bir araç için 50 kilogramlık fazla yük yakıt sarfiyatında yüzde 1-2'lik bir artışa neden oluyor.

-Kapalı kasalı olan kamyon ve kamyonetlerde şoför mahallinin üstünden taşan kısım aracın hızını yavaşlatıyor. Bunu önlemek için belli bir eğimle yükselip kasa hizasına ulaşacak bir reflektör taktırılması yüzde 10-15 oranında yakıt tasarrufu sağlıyor.

-Yeni bir motorin intibak devresinde, kullanma talimatına uygun biçimde hareket edilmesine dikkat edilmeli.

-Bujilerinizden bir tanesi arızalı olduğu takdirde kat etmeniz gereken yolu aynı yakıt sarfiyatıyla yüzde 10 nispetinde daha az gidersiniz.

-İyi şişirilmemiş lastikler, sürtünme ve dönme direncini artırdığından, yüzde 5 daha fazla yakıt sarfına sebep oluyor.

-Motor yağı zamanında değiştirilmelidir. Aksi halde sürtünmeler artar, güç düşer, parçalar çabuk aşınır ve yakıt tüketimi de yüzde 5-10 dolayında artar.

-Egzoz sistemindeki bozukluklar, yakıt sarfiyatını doğrudan etkiler.

Alıntıdır. (mynet.com)

Çevrimdışı o.bilge

  • İleti: 2328
  • Bir Alex değil.
    • Profili Görüntüle
onu bunu önereceklerine benzindeki vergiyi az kıssalar ya kendileri s600 lere biniyo geziyo oğullarına gemicik alıyo. onların ayağının altında yumurta mı varmış