--------------------- KESİN ÇÖZÜM ------------------------
Arkadaşlar yaklaşık 4 aydır önceki sayfalarda belirttiğim rölanti düzensizliği ve vitesi boşa alınca birden stop etme sonunun çözümünü araştırıyorum.
Motor düzensiz çalıştığı için motorun bir yerden hava aldığını düşünerek hava akışmetresi, hava filtre körüğünden şüphelendim. Her ikisini de değiştirdim ve düzensizliğin devam ettiğini gördüm. Aracı cihaza bağladık ve arıza veren direksiyon müşürünü değiştirdim ve yine aynı sorunlar devam etti.
Sonra subaplardan süphelendik. Eşit değerlerde basınç olmadığını veya kaçak olması halinde bu düzensizliği yapabileceğini düşündük. Emme manifoltu contalarının deforme olması sonucu contalardan hava alabileceğini düşündük ve sorunun tespiti için kompresyon testine soktum aracı.
Kompresyon testini yaptık ve sonuç kusursuz çıktı. 4 silindirin de değeri neredeyse aynı çıktı. 12,5 bar civarında (+- 0.3 bar) yani sonunun subaplardan olmadığını anladık.
Sonra emme manifolt contasını değiştirdik ve sorun tamamen çözüldü. Meğer araç emme manifoltundan az bir miktar hava alıyormuş. Manifolt contası aslında çok kötü durumda değildi fakat araca LPG montajı sırasında muhtemelen LPG montajını yapan arkadaş manifolt söküp takarken düzgün bir işçilik yapamamış ve hava almasını sağlamış.
Sonuç olarak emme manifolt contasının değişmesi ile veyahut emme manifoltunun düzgün işçilikle takılması ile sorunu kökünden çözmüş olduk.
Araç 1998 Golf 4 1.6 AKL 8V 119.000 km
Manifolt Contası Fiyatı: 40 TL.
--------------------- KESİN ÇÖZÜM ------------------------