Gönderen Konu: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)  (Okunma sayısı 534974 defa)

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #504 : 28 Şubat 2012, 10:47:21 »
valla ben klima kullanmıyorum ACS (Aç Camı Serinlet) sistemini kullanıyorum artı normal havalandırma :)
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Logged

Çevrimdışı metalteo

  • İleti: 1104
  • ilker
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #505 : 28 Şubat 2012, 13:48:38 »
valla ben klima kullanmıyorum ACS (Aç Camı Serinlet) sistemini kullanıyorum artı normal havalandırma :)

Aynen öyle tüm gün işde klimalı ortamdayım akşamda eve giderken açıyorum camları püfür püfür 5dk da evdeyim :D

Econ yazısı yazarkendemi klima devrede oluyor? hiçbişey yazmayıncamı normal havalandırma oluyor?

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #506 : 28 Şubat 2012, 14:04:08 »
kışın econ, yazın sürekli autoda klima...

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #507 : 28 Şubat 2012, 15:37:17 »
İNTERNETTEN ALINTIDIR...


Az yakıtla çok yol nasıl yapılır?

 

Hızla artan akaryakıt fiyatlarıyla mücadele etmenin en iyi yolu olabildiğince sakin otomobil kullanmaktan geçiyor. İşte araç kullanırken yakıt tasarrufu yapmanın 10 altın kuralı:


Gaz pedalıyla dost olun!


Halk arasında ağızdan ağza dolaşan bir deyim vardır. Açıkçası bu yakıt tasarrufu yapmanın altın kuralını ortaya koyuyor. Kesinlikle tahmin ettiğiniz gibi; “Gaz pedalına altında yumurta varmış gibi bas”. Hız yapmak için gaz pedalının sonuna kadar basmaya ihtiyaç yok. Bunun için otomobili fazla zorlamadan hızlandırmak ve hızı korumaya çalışmak yeterli. Otomobiliniz enjeksiyonluysa yokuş aşağı inerken gaza basmayın; ilerlemek için yer çekiminden faydalanın. Bilindiği üzere yokuş aşağı inerken gaza basılmazsa enjeksiyonlu otomobiller yakıt tüketmiyor. Ancak yokuş inerken kesinlikle vitesi boşa atmayın ve kontağı kapatmayın. Vites boşa atıldığında motora yakıt girişi kesilmediğinden tüketim devam eder. Ayrıca motor kompresyonu ortadan kalkacağından otomobili durdurmak güçleşir. Kontak kapatıldığındaysa fren sistemi çalışmadığı için yapılacak yakıt tasarrufuna karşılık ciddi kazalarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Yokuş çıkarken az yakıt tüketmek için yüksek viteste tam gaz yapmaktansa daha düşük viteste yarım, hatta çeyrek gaz yapmak daha doğru olur. Hız sınırlarına uymaya ve gereğinden fazla hızlı gitmemeye gayret edin. 90 km/s'den sonraki her 1 km/s artış yakıt tüketimini yüzde 1 oranında artırır. Saatte 120 km hızla giden bir araç 80 km/s hızla giden bir araca göre yüzde 25 daha fazla yakıt tüketir. Ayrıca yakıt tüketimini artıran "saldırgan" sürüşten kaçının; ancak az yakıt tüketmek için çok düşük devirlerde de sürekli yol almaya çalışmayın. Çok düşük devirlerde kullanılan bir otomobilin motoru daha çabuk yıpranır; bu da yakıt tüketimini azaltarak yapılan tasarrufun tamir ve yedek parçaya verilmesine neden olur.

Rölantide ısıtmayın!

 Motoru rölantide ısıtmak yakıt tüketimini artırır. Motoru çalıştırıp hemen yola çıktığınızda yaptığınız birinci kilometre sonunda otomobilin yaktığı yakıt üç dakika rölantide çalışarak yaktığı kadardır. Yapılan bir teste göre 1.6 litrelik motor taşıyan kompakt sınıftaki bir otomobil 0 (sıfır) derece hava sıcaklığında marşa basıldığı andan 10’uncu kilometrenin sonuna kadar yaklaşık 4 litre yakıt tüketiyor. Motor normal çalışma sıcaklığına dört kilometre yol katedildikten sonra ulaşıyor ve tüketim fabrika verilerine yakın hale geliyor. Bu nedenle özellikle soğuk havalarda kısa mesafelerde otomobil kullanmak yerine yürümeyi tercih edin.

Doğru viteste ilerleyin!

 Birinci vites otomobile hareket vermek için tasarlanmıştır. Uzun süre bu viteste gidilirse yakıt tüketimi anormal miktara yükselir. Vites değiştirirken motorun üst devirlere çıkarmaktan kaçının. Her motorun maksimum devir sayısı ve en verimli çalıştığı devir aralığı vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakarak ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. Teknik verilerde "maksimum tork" adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az yakıt tükettiği devirdir. Otomobilden otomobile değişmekle birlikte genellikle 2000-4500 d/d aralığında olan maksimum tork devrinde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde yakıt tüketimi önemli ölçüde azalacaktır. Ancak hiç bir zaman fabrika verisi olarak açıklanan yakıt tüketimine ulaşmayı hayal etmeyin. Çünkü bu veriler 90 km/s hızda, rüzgarsız ortamlarda tespit edilen verilerdir. Otomobili yol ve trafik koşullarına uygun kullanın. Ne kadar kararlı ve sakin otomobil kullanırsanız o kadar az benzin tüketirsiniz ve otomobiliniz de o kadar az yıpranır. Otomobili akan trafiğin hızına uygun kullanın. Aksi kullanım sürücünün ani frenaj ve ani hızlanmalara ihtiyaç duymasından ötürü yakıt tüketimini artırır. Önünüzdeki araçla yeterli takip mesafesi bırakın. Sık sık şerit ve hız değiştirmekten kaçının. Yavaşlamak gerektiğinde, örneğin kırmızı ışığa yaklaşırken hızı koruyup ani frenle durmak yerine ayağınızı gazdan çekerek otomobili motor kompresyonuyla yavaşlatıp hafif frenle durmak yüzde 15-20 oranında daha az benzin tüketmenizi sağlar.


Otomobilinizi hafifletin


 Otomobilinizin üzerine monte ettiğiniz eşya yüklü portbagaj 100 km mesafede 2 litre, boş portbagajsa otomobilin aerodinamik yapısını olumsuz etkileyeceğinden yakıt tüketimini ortalama 0.5 litre artırır. Hız büyüdükçe hava direnci o oranda artacağı için portbagaj kullanıldığında yavaş gitmek göreceli olarak yakıt tasarrufu sağlayabilir. Otomobile fazladan takılan aynalar, süsler, o otomobil için özel olarak üretilmemiş spoylerler ve benzeri hava tutucu herşey aracın aerodinamik yapısını etkileyerek yakıt tüketimini artırır. Açık camlarla yolculuk yapmaksa neredeyse otomobilin iç mekanının bir paraşüt görevi görmesine sebep olur. Açık camlar şehir içi ya da şehir dışı yolculuklarda yakıt tüketimini 100 km'de en az 0.3 litre artırır; ancak camları kapatıp, varsa klimayı açmak da çözüm değildir; çünkü klima havanın sıcaklığına ve kullanılan kapasiteye göre yakıt tüketiminin 0.5-1 litre arasında artmasına neden olur. Unutmadan otomobilinde gereksiz yük bulundurmayın. Otomobilde bulunan her türlü ağırlık yakıt tüketimini olumsuz yönde etkiler. Tüketim artışı motor gücü düşük olan araçlarda daha belirginleşir. Standart bir otomobilde her 100 kg fazlalık için 100 km'de 1 litre tüketim hesaplanabilir. Bu nedenle otomobilde taşınan gereksiz eşyaları boşaltmakta yarar var.

10 ipucu

1- Aşırı hız yapmayın, yüksek devirlerde otomobil kullanmayın. 2- Ani kalkıştan ve frenden kaçının. 3- Yokuş aşağı inerken gazdan ayağınız çekin; vitesi boş atmayın, kontağı kapatmayın 4- Fazla ağırlıklardan kurtulun. 5- Aerodinamik yapıyı bozan eklentileri sökün. 6- Hava filtresini sık sık değiştirin. 7- Lastiklerinizi sık sık kontrol edin, hava basınçlarını fabrika verilerinde tutun. 8- Hız sabitleme sistemini sadece düz yollarda kullanın. 9- Uzun süre hareketsiz duracaksanız motoru kapatın, rölantide çalıştırmayın 10- Yaz aylarında klimayı ihtiyaç duydukça kullanın. Yolculuk boyunca sürekli açık tutmayın.
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2012, 15:38:54 Gönderen: ogretmen_ankara »

Çevrimdışı metalteo

  • İleti: 1104
  • ilker
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #508 : 28 Şubat 2012, 16:15:39 »
kışın econ, yazın sürekli autoda klima...

Anladım teşekkürler.

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #509 : 28 Şubat 2012, 17:23:54 »
ekranda econ yazdığı sürece sürekli normal havalandırma modunda oluyor metalteo kardeşim. econ yokken hiçbirşey yazmasa da auto da yazsa klima sistemi devrede...
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı metalteo

  • İleti: 1104
  • ilker
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #510 : 28 Şubat 2012, 21:20:04 »
ekranda econ yazdığı sürece sürekli normal havalandırma modunda oluyor metalteo kardeşim. econ yokken hiçbirşey yazmasa da auto da yazsa klima sistemi devrede...

son kararınızmı bakın kafam karışmaya başladı  :D :D :D :D

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2012, 21:33:37 Gönderen: ogretmen_ankara »

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #512 : 29 Şubat 2012, 12:14:32 »
kafan karışmasın sen klima yı kullanmak istemiyorsan econ sürekli açık olacak.
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı metalteo

  • İleti: 1104
  • ilker
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #513 : 29 Şubat 2012, 13:07:40 »
kafan karışmasın sen klima yı kullanmak istemiyorsan econ sürekli açık olacak.

Teşekkürler bilgi için. milangaz dan şikayeti olan warmı kampanya yaptılar 2.27 gaz fiyatı.

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #514 : 29 Şubat 2012, 13:42:30 »
forumdan ankara daki arkadaşların çoğu milangaz kullanıyorlar ve memnunlar diye biliyorum ama ilden ile petrolden petrole değişirmi orasını bilemem
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı kralterekeme

  • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #515 : 29 Şubat 2012, 22:46:09 »
en son lpg 2.620 iken uzun yolda 21 kuruş yaktı benim araç bilmem iyi mi dersiniz.

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #516 : 29 Şubat 2012, 23:40:06 »
o fiyatla normal. 8,0 lt/100 km ediyor bence normal.
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #517 : 29 Şubat 2012, 23:48:57 »
Yol bilgisayarı değerleri hafıza  2 de
1800 km, ortalama hız 25 km/sa , kullanım süresi 67 saat, ortalama tüketim 11,8 lt...  Ankara- lpg alış 2.18 tl milangaz... tüketim tl değeri 25 kuruş. Ayda 1 defa 50 tl lik benzin. Ayda ortalama 2000 km yol.
ilk çalıştırma 30 sn rolanti sonrası hareket. 2 km sonrasında lpg ye geçiş...Araç otomatik...132.800 km de.... 1.6 sr motor....lpg atiker...