Gönderen Konu: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)  (Okunma sayısı 534863 defa)

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #588 : 17 Mayıs 2012, 00:45:08 »
valla anlamıyom bu işi ben kontak kapatıp mı gidiyo millet bujiler kablolar yeni 40 tl gaz ile lt 2,50 den şehir içi 130 km gitti 22 ile 25 kuruşu nasıl elde ediyosunuz bi açıklasınız çok sevineceğim

ertan kardeşim çok fena bi tüketim bu. yakıt konusu malesef sadece buji ve kablolarına bakmıyor. bir sürü etken var. sizin kullanım tarzınızda önemli. agresif kullanıyorsanız bu normal. bu tüketimleri veren arkadaşlarla birlikte araca binmeden anlayamazsınız nasıl olduğunu. en basitinden vites değiştirme devir aralığınız nedir?
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Logged

Çevrimdışı mcetin

  • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #589 : 17 Mayıs 2012, 13:21:11 »
Bende '99 Golf 1.8 highline var,alalı 1 ay oldu en son depoyu tam doldurdum, 515 km gittim şehiriçi-dışı karışık ve son olarak 103 tl'lik lpg aldım,hesaplarsak km'ye 0.2 tl yakmış,bana çok iyi gibi geldi..
Aşıksan vur saza,şoförsen baz gaza...

Çevrimdışı ertan yıldız

  • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #590 : 17 Mayıs 2012, 20:21:04 »
öyle çok hor kullanmam sadece işıklarda kalkışta 1. vites 4000-4500 devir 2. vites 3000 devir 3. vites 2000 devir 4 .ve 5. vites 3000 devir kullanırım sadece ilk kalkışta biraz bağırtırım sonraki viteslerde sakin kullanırım yokuş aşağı gaza basmam ama yinede yakıt çok fazla hatta 2 hafta benzinde kullandım 500 kuruş tan aşağı düşmedi valla

Çevrimdışı metalteo

  • İleti: 1104
  • ilker
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #591 : 17 Mayıs 2012, 21:05:19 »
öyle çok hor kullanmam sadece işıklarda kalkışta 1. vites 4000-4500 devir 2. vites 3000 devir 3. vites 2000 devir 4 .ve 5. vites 3000 devir kullanırım sadece ilk kalkışta biraz bağırtırım sonraki viteslerde sakin kullanırım yokuş aşağı gaza basmam ama yinede yakıt çok fazla hatta 2 hafta benzinde kullandım 500 kuruş tan aşağı düşmedi valla

Aracım otomatik 1. vites 2500 devir 2, vites 2000 devir 3, vites 2000 devir kullanıyorum 25 krş dan yukarı çıkmadı daha lpg de. Çok ışık var güzergah da oda olmasa daha da düşer.

Benzin de daha devirli kullanırdım 450 krş dan aşşağı düşmezdi.
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2012, 21:06:41 Gönderen: metalteo »

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #592 : 17 Mayıs 2012, 22:01:42 »
Bende '99 Golf 1.8 highline var,alalı 1 ay oldu en son depoyu tam doldurdum, 515 km gittim şehiriçi-dışı karışık ve son olarak 103 tl'lik lpg aldım,hesaplarsak km'ye 0.2 tl yakmış,bana çok iyi gibi geldi..

bence süper. bide şehiriçi-dışı karışık diyorsunuz. benim 1.6 şehirdışında 20.8 krş çıkıyordu havalar soğukken vede bujilerim değişmeden önce.

öyle çok hor kullanmam sadece işıklarda kalkışta 1. vites 4000-4500 devir 2. vites 3000 devir 3. vites 2000 devir 4 .ve 5. vites 3000 devir kullanırım sadece ilk kalkışta biraz bağırtırım sonraki viteslerde sakin kullanırım yokuş aşağı gaza basmam ama yinede yakıt çok fazla hatta 2 hafta benzinde kullandım 500 kuruş tan aşağı düşmedi valla

sakinlik de göreceli bi kavram kişiden kişiye değişir malesef o tüketimlerini 22 krş diyenlere ve bana göre kullanımınız çok hor ve sakin değil. ne işiniz olur ki 1. viteste 4000-4500 devirde drag mı yapıyoruz. ben size şu kadarını söyleyeyim siz ona göre yorumlayın hor kullanıp kullanmadığınız ve tüketiminizin neden bu kadar olduğu hakkında. benim aracım; aldığım 1.5 seneden beri sinirlendiğim (ki çok nadir olur) anlar dışında 3 kişi ve daha altında iken 2400 devirden yukarısını görmedi 5. vites hariç. onu da 90 km hıza çıkabilmek için mecbur 5. viteste 2800 devire çıkıyoruz :) hatta 1 veya 2 kişi iken yaz günlerinde 2200 deviri bile geçmem. gerisi size kalmış
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2012, 22:06:52 Gönderen: ferhattasdemir »
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #593 : 17 Mayıs 2012, 22:03:10 »
Aracım otomatik 1. vites 2500 devir 2, vites 2000 devir 3, vites 2000 devir kullanıyorum 25 krş dan yukarı çıkmadı daha lpg de. Çok ışık var güzergah da oda olmasa daha da düşer.

Benzin de daha devirli kullanırdım 450 krş dan aşşağı düşmezdi.

otomatik araçta vites değiştirme devrini sen nasıl ayarlıyosun onu anlayamadım :S
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #594 : 17 Mayıs 2012, 22:05:16 »
...
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2012, 22:05:59 Gönderen: ferhattasdemir »
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı metalteo

  • İleti: 1104
  • ilker
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #595 : 17 Mayıs 2012, 22:08:32 »
otomatik araçta vites değiştirme devrini sen nasıl ayarlıyosun onu anlayamadım :S

1 hafda Otomatik araç kullanan ayarlar hocam. Sen 2000 devirde tut gazı araç hızlandıkca belli hızda vites atıyor zaten düşük vitesleri hatırlamıyorum ama 4. vitese 60km hız da geziyor. İster 2000 devir ister 3000 ister 3500 devir istediğinde vites değişir sana bağlı  ;)

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #596 : 17 Mayıs 2012, 22:15:33 »
bir yanlışlık var o işte. vites değiştirme hıza bağlı değil devire yani tork konvertörüne gelen tork a bağlıdır. bu nasıl olabilir. spor mod dışında hep aynı devir civarında geçmesi gerekir. mesela 2200-2400 aralığında diyelim. zaten 2000 devirde tut gazı araç hızlandıkça belli hızda vites değiştiriyor demişsin. o hıza gelene kadar devirde yükselir hep 2000 de nasıl dursun ki?
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #597 : 17 Mayıs 2012, 22:53:18 »
bir yanlışlık var o işte. vites değiştirme hıza bağlı değil devire yani tork konvertörüne gelen tork a bağlıdır. bu nasıl olabilir. spor mod dışında hep aynı devir civarında geçmesi gerekir. mesela 2200-2400 aralığında diyelim. zaten 2000 devirde tut gazı araç hızlandıkça belli hızda vites değiştiriyor demişsin. o hıza gelene kadar devirde yükselir hep 2000 de nasıl dursun ki?

hep 2000de duruyor derken 2000 civarı artı eksi 500 diyor yani

arkadaşın dediği doğru, golf otomatiklerde s modu yok, dynamic shift points var, kullanım stilinize göre vites değiştirir.gaz pedalına biraz fazla basarsanız daha yüksek devirde, çeyrek gibi basarsanız arkadaşın dediği aralıklarda değiştirir.yani o aralığa siz müdahale edebiliyorsunuz

Çevrimdışı metalteo

  • İleti: 1104
  • ilker
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #598 : 17 Mayıs 2012, 23:08:52 »
hep 2000de duruyor derken 2000 civarı artı eksi 500 diyor yani

arkadaşın dediği doğru, golf otomatiklerde s modu yok, dynamic shift points var, kullanım stilinize göre vites değiştirir.gaz pedalına biraz fazla basarsanız daha yüksek devirde, çeyrek gibi basarsanız arkadaşın dediği aralıklarda değiştirir.yani o aralığa siz müdahale edebiliyorsunuz

Aynen benim demek istediğimi çok güzel açıklamışın sağolasın  :tamamdir

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #599 : 17 Mayıs 2012, 23:33:31 »
hep 2000de duruyor derken 2000 civarı artı eksi 500 diyor yani

arkadaşın dediği doğru, golf otomatiklerde s modu yok, dynamic shift points var, kullanım stilinize göre vites değiştirir.gaz pedalına biraz fazla basarsanız daha yüksek devirde, çeyrek gibi basarsanız arkadaşın dediği aralıklarda değiştirir.yani o aralığa siz müdahale edebiliyorsunuz

hah bunu söyle ciğerimi ye :) ilker tam anlatamamış. ben golf lerde s modu olmadığını bilmiyordum öğrenmiş oldum. bu dediğin olay çok iyi. manuel vites gibi birşey o zaman bu vw in otomatikleri. ah birde 5 vites olsa tadından yenmezmiş demekki. tiptronic değil bunlar değil mi?
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #600 : 17 Mayıs 2012, 23:42:02 »
tiptronik değil, olması lüzum da değil, hatta olmadığı daha iyi, zira düzgün bakımlı şanzımana sahip tam otomatik golf, en dik rampalarda frene basmayı lüzumsuz kılar ki yoğun trafikte çok zevklidir.tiptronikte ise kayma yapar.

golfün boranın otomatiğine kullanmaya alışırsanız manuel değerleri yakalamanız mümkün.otomatik bora ile ben ankara trafiğinde çook 9.3 leri gördüm.kışın kullanmış olduğum otomatik golf4te ise kış şartlarına rağmen yol bilgisayarı değerim hiç 9.8i geçmedi.

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV - LPG Değeri (Güncel)
« Yanıtla #601 : 18 Mayıs 2012, 00:08:08 »
tiptronik değil, olması lüzum da değil, hatta olmadığı daha iyi, zira düzgün bakımlı şanzımana sahip tam otomatik golf, en dik rampalarda frene basmayı lüzumsuz kılar ki yoğun trafikte çok zevklidir.tiptronikte ise kayma yapar.

golfün boranın otomatiğine kullanmaya alışırsanız manuel değerleri yakalamanız mümkün.otomatik bora ile ben ankara trafiğinde çook 9.3 leri gördüm.kışın kullanmış olduğum otomatik golf4te ise kış şartlarına rağmen yol bilgisayarı değerim hiç 9.8i geçmedi.

vites sistemi dediğiniz gibi olduğu için eveet manuel e çok yaklaşır. ben diğer her araçta olan standart otomatikler gibi zannettim hani şu belli devirde geçiş yapan daha yüksek devirler için spor modu olan dik rampalar için 1 2 3 konumları olan otomatikler. bu dediğiniz sistemin varlığı nedeniyle evet tiptronic lüzumsuzmuş. böyle bir şanzuman varken autonun da olduğu yerde kim niye vitesi kendisi atmak isterki
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)