Gönderen Konu: Ekonomik araç kullanımı..  (Okunma sayısı 20482 defa)

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #14 : 10 Mart 2011, 14:54:52 »
:tamamdir
kardeş eline sağlık.
 zahmet olmuş ama güzel olmuş.
:saygılar

Logged

Çevrimdışı white quattro

  • İleti: 2035
  • S-Line white quattro
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #15 : 10 Mart 2011, 16:19:25 »
Eline sağlık...  :tamamdir
Bizim hayvan yakıyor elden bişey gelmiyor  :D  :D  :D
quattro

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #16 : 10 Mart 2011, 16:25:58 »
Eline sağlık...  :tamamdir
Bizim hayvan yakıyor elden bişey gelmiyor  :D  :D  :D
sana çözüm yok. sen de artık battı fishing yan going
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #17 : 10 Mart 2011, 17:57:06 »
O değil de benim en çok merak ettiğim: uzun yolda giderken araç 90km/h (benimgolfte2700dd/dk) hızda mı en az yakıyor yoksa maksimum torku verdiği devirde (3800dd/dk) mi en az yakıyor?
şöyle bişey var birim zamanda az yakması totalde en az yakması anlamına gelmiyor. örn atıyorum 90la giderken 1 saatte 9lt yakar(bu100km de 10lt yapar.) 120 ile giderken 1 saatte 10lt yakar ve 1 saatte 120km yapmış olursunuz(bu 100kmde 10ltden az yapar)
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #18 : 10 Mart 2011, 18:13:56 »
Maksimum torkun alındığı devir, aynı zamanda yapılan uğraş ,verilen emek dolayısıyla harcanan daha fazla yakıt sonucunda gücün de fazla hissedildiği devirdir,  dakikada 3800 devir çevirmek için gereken eneji, dakikada 2700 devir çevirmek için gereken enerjiden daha fazladır, dolayısıyla 3800 devirde yakıt ta daha fazla olur.

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #19 : 10 Mart 2011, 18:16:40 »
Maksimum torkun alındığı devir, aynı zamanda yapılan uğraş ,verilen emek dolayısıyla harcanan daha fazla yakıt sonucunda gücün de fazla hissedildiği devirdir,  dakikada 3800 devir çevirmek için gereken eneji, dakikada 2700 devir çevirmek için gereken enerjiden daha fazladır, dolayısıyla 3800 devirde yakıt ta daha fazla olur.
öyle mi yoksa maskimum torku verdiği nokta en randımanlı dolayısıyla en iyi verim, en az enerji yakıt gerektiren nokta mı
« Son Düzenleme: 10 Mart 2011, 18:16:49 Gönderen: yesilkrt »
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #20 : 10 Mart 2011, 18:20:47 »
Maksimum torkun alındığı devir, aynı zamanda yapılan uğraş ,verilen emek dolayısıyla harcanan daha fazla yakıt sonucunda gücün de fazla hissedildiği devirdir,  dakikada 3800 devir çevirmek için gereken eneji, dakikada 2700 devir çevirmek için gereken enerjiden daha fazladır, dolayısıyla 3800 devirde yakıt ta daha fazla olur.
gücün en fazla hissedildiği devirse 3800 devirde 130km hızda maksimum güçte mi çalışıyor?
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #21 : 10 Mart 2011, 18:22:30 »
devir yükseldikçe yakıt artar  ;)

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #22 : 10 Mart 2011, 18:23:49 »
gücün en fazla hissedildiği devirse 3800 devirde 130km hızda maksimum güçte mi çalışıyor?

hayır max güce 5600 devirde ulaşıyor. ;)

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #23 : 10 Mart 2011, 18:38:25 »
Maksimum torku 3800 devir, maksimum gücü de 5600 devirde veriyo ama, bu teorik değerlerin yanında önemli bir nokta var, araç hızlandıkça daha fazla rüzgar direnci, daha fazla sürtünmeyle mücadele etmek zorunda kaldığı için daha fazla yakıt tüketiyo.

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #24 : 10 Mart 2011, 18:45:50 »
Maksimum torku 3800 devir, maksimum gücü de 5600 devirde veriyo ama, bu teorik değerlerin yanında önemli bir nokta var, araç hızlandıkça daha fazla rüzgar direnci, daha fazla sürtünmeyle mücadele etmek zorunda kaldığı için daha fazla yakıt tüketiyo.

+1

en basit örnekle aracın arka camlarının açık olduğunu düşünün, yakıt tüketimi nasıl artıyor. yada klimanın açık olması.

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #25 : 10 Mart 2011, 19:34:52 »
devir yükseldikçe yakıt artar  ;)
5. viteste 2700 dd/dk da, 2000 dd/dk dan daha az yakacağına eminim.
 
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #26 : 10 Mart 2011, 19:37:39 »
Maksimum torku 3800 devir, maksimum gücü de 5600 devirde veriyo ama, bu teorik değerlerin yanında önemli bir nokta var, araç hızlandıkça daha fazla rüzgar direnci, daha fazla sürtünmeyle mücadele etmek zorunda kaldığı için daha fazla yakıt tüketiyo.
ne kadar hızlı gitseniz de yoğunluğu sabit bir havanın içinde ilerlediğiniz için hava direnci değişmez.
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #27 : 10 Mart 2011, 19:39:00 »
her neyse konu başka yerlere dağılıyor asıl sorum şuydu:

uzun yolda giderken araç 90km/h (benimgolfte2700dd/dk) hızda mı en az yakıyor yoksa maksimum torku verdiği devirde (3800dd/dk) mi en az yakıyor?
MK-IV- Comfortline