tamam bakınca yazarım net rakamı sana.
biraz karışık bir durum aslında. yola, araca, ağırlığa, şanzumana, motorun diesel, turbo veya atmosferik olmasına vs göre değişir.
biz golfün 1.6 atmosferik motorunu örnek alalım değerlendirmemizde.
max. tork devri en az yakıt harcanan devirdir.verimlilik için bu söylenebilir. motorun en az yakıtla en verimli olduğu devir denilebilir.
ancak en az yaktığı devir budur anlamına gelmez.
daha düşük devirde daha az güç ile araç o yolu alabiliyorsa şüphesiz daha az yakar.
başka bir şekilde anlatırsam bir aracın az yakması için daha az beygir gücü üretmesi lazım. benzinli araçlarda da ne kadar yüksek devir çevirirseniz o kadar fazla güç üretirsiniz. max. güce ulaştığındada yakıt tüketimi max. olur.
2500 devirde birim zamanda oluşan patlama 3800 devirde oluşan patlamadan daha azdır. dolayısıyla daha az yakacaktır.
peki max. güçte max.hız olmuyorsa ne oluyor.
motor max. güç devrinden sonra benden daha iyi performans bekleme, daha fazla devir çevirmem sadece hızımı artırır diyor.