Gönderen Konu: Ekonomik araç kullanımı..  (Okunma sayısı 20475 defa)

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #28 : 10 Mart 2011, 19:44:26 »
2700..

Logged

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #29 : 10 Mart 2011, 19:49:52 »
 maksimum güce 5600dd/dk da ulaşıyorsa 5600 devirden sonra araç nasıl hızlanıyor peki?
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #30 : 10 Mart 2011, 19:55:54 »
Denemediğim için pratiğe dayalı cevabım yok, ama teorik olarak hızlanmaması gerek dediğiniz gibi, bu şartlarda hızlandığına dair kesin bilginiz mi var?

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #31 : 10 Mart 2011, 19:58:59 »
Denemediğim için pratiğe dayalı cevabım yok, ama teorik olarak hızlanmaması gerek dediğiniz gibi, bu şartlarda hızlandığına dair kesin bilginiz mi var?
isterseniz video çekerim. yani 6-6500 devri çok kez gördüm.
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #32 : 10 Mart 2011, 20:00:21 »
 ???

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #33 : 10 Mart 2011, 20:04:42 »
hiç makine müh. yok mu aramızda? şu soruya güzel bir açıklama alsak?
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı Ghog

  • İleti: 46
  • .........
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #34 : 10 Mart 2011, 23:26:52 »
 :t17 inç Borbet 1.6 8 VaLf benzınlı comfortlıne 430 Kurus nasıl   ımanım gevredı bunları okuyarak 370 kurusa dusurebılırım :Pp
.............

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #35 : 11 Mart 2011, 10:07:01 »
5. viteste 2700 dd/dk da, 2000 dd/dk dan daha az yakacağına eminim.
 

senin sorun 2700 devirin altı değildi ama  :)
neyse 2000 devirin altını bilmem ama sonrasınında 2700 den az yakıyor.
bugün aracım yanımda değil olsa yol bilgisayarına bakarak kesin cevap veririm.
ama şunu kesin olarak sana söyleyebilirim, max. torkun olduğu devir en az yakıt tüketen devir değil.  ;)

bir diğer sorun max. güce 5600 de ulaşıyorsa araç niye hala hızlanıyor?
5600 devirden sonra güç bitmiyor ki, güç devam ediyor ama 100hp değilde 90hp diye düşün.

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #36 : 11 Mart 2011, 11:31:50 »
senin sorun 2700 devirin altı değildi ama  :)
neyse 2000 devirin altını bilmem ama sonrasınında 2700 den az yakıyor.
bugün aracım yanımda değil olsa yol bilgisayarına bakarak kesin cevap veririm.
1.ama şunu kesin olarak sana söyleyebilirim, max. torkun olduğu devir en az yakıt tüketen devir değil.  ;)

2.bir diğer sorun max. güce 5600 de ulaşıyorsa araç niye hala hızlanıyor?
5600 devirden sonra güç bitmiyor ki, güç devam ediyor ama 100hp değilde 90hp diye düşün.
1.yol bilgisayarından bakarsan birimini de söyleyebilir misn lt/h mı yoksa lt/100km mi? bu önemli.
2. yani ivmelenme daha yavaş diyorsun. aslında güzel cvp ama hala çok anlamış değilim. yani max güce ulaştığında max hıza ulaşmıyorsa max güçte  ne oluyo?
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #37 : 11 Mart 2011, 12:37:48 »
tamam bakınca yazarım net rakamı sana.

biraz karışık bir durum aslında. yola, araca, ağırlığa, şanzumana, motorun diesel, turbo veya atmosferik olmasına vs göre değişir.
biz golfün 1.6 atmosferik motorunu örnek alalım değerlendirmemizde.

max. tork devri en az yakıt harcanan devirdir.

verimlilik için bu söylenebilir. motorun en az yakıtla en verimli olduğu devir denilebilir.
ancak en az yaktığı devir budur anlamına gelmez.
daha düşük devirde daha az güç ile araç o yolu alabiliyorsa şüphesiz daha az yakar.
başka bir şekilde anlatırsam bir aracın az yakması için daha az beygir gücü üretmesi lazım. benzinli araçlarda da ne kadar yüksek devir çevirirseniz o kadar fazla güç üretirsiniz. max. güce ulaştığındada yakıt tüketimi max. olur.
2500 devirde birim zamanda oluşan patlama 3800 devirde oluşan patlamadan daha azdır. dolayısıyla daha az yakacaktır.

peki max. güçte max.hız olmuyorsa ne oluyor.
motor max. güç devrinden sonra benden daha iyi performans bekleme, daha fazla devir çevirmem sadece hızımı artırır diyor.  :)

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #38 : 11 Mart 2011, 13:09:42 »
max güçte brim zamanda tüketilen yakıt max oluyor ama 100km de tüketilen yakıt max olmuyor anladığım kadarıyla.
iş makinalarında ağır iş yaparken max torque 'ta çalışmanın hem ekonomik hem verimli olduğu devirdir.
kısaca şöyle diyebiliriz sanırım: yani çok yüklü durumda max tork devrinde çekiş dolayısıyla verim yüksek olduğu için yakıt da en az oluyor. Ama yüksüz durumlarda 2700dd/dk yakıtın tam yanmaya başladığı(sarfiyatın olmadığı) ilk nokta olduğu için en az yakıtı yakıyor.

vites yükseltince devrin düşmesinin(dolayısıyla yakıtın düşmesinin) nedeni dönme noktasına olan uzaklığın artması oluyor sanırım. tabi vitesin dişli oranlarının da etkisi olyor.
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #39 : 11 Mart 2011, 13:21:32 »
tabiki iş makinaları genellikle diesel olduğu için, bu söz dieseller için doğruda sayılabilir aslında.
çünkü dieselin max tork devri benzinliye göre düşüktür.

bir başka örnekle 2000 devirde düz yolda en az yakıt tüketimi sağlayabilirsin ama rampa çıkarken veya dediğin gibi yüklü durumda 2000 devirde yakıt sarfiyatın daha fazla olabilir.

benim golfte gözlemlediğim 2500-3000 rpm arasında kullanmak.
daha altında belki az hatta fabrika verisinin bile altına düşebilir ama motorun sağırlaşma yada kurum bağlama riskleri olabilir.

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #40 : 11 Mart 2011, 13:27:10 »
tabiki iş makinaları genellikle diesel olduğu için, bu söz dieseller için doğruda sayılabilir aslında.
çünkü dieselin max tork devri benzinliye göre düşüktür.

bir başka örnekle 2000 devirde düz yolda en az yakıt tüketimi sağlayabilirsin ama rampa çıkarken veya dediğin gibi yüklü durumda 2000 devirde yakıt sarfiyatın daha fazla olabilir.

benim golfte gözlemlediğim 2500-3000 rpm arasında kullanmak.
daha altında belki az hatta fabrika verisinin bile altına düşebilir ama motorun sağırlaşma yada kurum bağlama riskleri olabilir.
zaten en az yaktığını motor çalışmasından belli ediyor. gaz pedalından hissediyosn :D
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #41 : 11 Mart 2011, 14:37:35 »
senin sorun 2700 devirin altı değildi ama  :)
neyse 2000 devirin altını bilmem ama sonrasınında 2700 den az yakıyor.
bugün aracım yanımda değil olsa yol bilgisayarına bakarak kesin cevap veririm.
ama şunu kesin olarak sana söyleyebilirim, max. torkun olduğu devir en az yakıt tüketen devir değil.  ;)

bir diğer sorun max. güce 5600 de ulaşıyorsa araç niye hala hızlanıyor?
5600 devirden sonra güç bitmiyor ki, güç devam ediyor ama 100hp değilde 90hp diye düşün.
Bu açıklama mantıklı.. :tamamdir