Gönderen Konu: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı  (Okunma sayısı 51733 defa)

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #14 : 08 Mart 2011, 16:04:33 »
sonuçlarda saptırma yok arkadaşı iyi tanırım dediği neyse doğrudur söylediklerine ne bişey katar nede ben. Şuan sistemi normal şartlarda neyse o şekilde kullanarak denemelere devam ediyor. sistemini daha stabil hale getirince detayları paylaşırım. 

Logged

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #15 : 08 Mart 2011, 16:24:52 »
sonuçlarda saptırma yok arkadaşı iyi tanırım dediği neyse doğrudur söylediklerine ne bişey katar nede ben. Şuan sistemi normal şartlarda neyse o şekilde kullanarak denemelere devam ediyor. sistemini daha stabil hale getirince detayları paylaşırım. 

benim anlayamadigim durum su..
hidrojen eger sudan elde edilir ve yakita karistirilarak bir miktar verim saglanabilir, bu normal ama bu verim ne kadar?
ve ne kadar duzenli olabilecek?
yani bir kaptan hidrojen eldesinin bir limiti var arac uzerinde nihayetinde, bu limit rolantide falan ise yariyor olabilir ama ust devirlerde sistemin yeterli hidrojen saglayabilecegini ben pek dusunmuyorum..
bunu vakt-i zamaninda kimy hocamlada oturup uzun uzun konusmustum, bir motoru ciddi anlamda besleyecek hidrojen ureteci icin ciddi akim degerleri ve pahali materyaller gerekli diyordu..
benim cok mantigim almadi acikcasi..
benzine yuzde 10 katki yapacagim diye alternatorden yuzde 10dan fazla verim calmak gibi geliyor bana bu is..
ama olursa neden olmasin, cidden verim saglanirsa bizlerde kullaniriz..
bekliyorum gelismeleri..

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #16 : 08 Mart 2011, 18:52:30 »
bu haftasonuna doğru araca monte edilmiş halinin resimleri gelecek o zaman daha da detaylı bir bilgi verebilirim. Bir daha söyliyeyim bu sistemda amaç sadece suyla aracı yürütmek değil sadece lpg sistemine takviyeyle lpg tüketimini azaltmak  :saygılar

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #17 : 10 Mart 2011, 22:48:32 »
güzelde burda da akımı depolamak sıkıntı kardeşim. kuru akü yada sulu..... bir aracı götürecek kadar güçlü olması için çok olması gerekir. bu da ağırlığın fazla olması anlamına gelir.. fazla ağırlık o akülerin üzerinden fazla güç çekilmesi o da az yol yapmak demektir. kim ne derse desin sıvı yakıt harici sağlıklı bir sistem yok gibi.. belki gelecekte bu sıvı bor olayını yaparlar da o zaman kurtuluruz....

Bütün teknolojiler ilerlerken aküler yerinde sayamaz. Obama ilk konuşmasında ekonomiyi geliştirmek için, elektrikli araçlara takılacak yüksek teknolojili akü inovasyonundan bahsetti, 10 yıl sonra pazarın %20 sini hedefliyormuş. İçinde şu olur yada şu olur böyle birşey mümkün değil diyebilirsin, ama öyle olsa inovasyon diye birşey olmazdı.

Büyük kaçış filmi var bilirsin, orada da Güneş pilinin veriminin %100e çıkarıldığı konu alınmış, ve ana madde bor. Böyle bir şey hayal etsene. Dünya atmosferi tertemiz, ama Türkiye de sürekli iç savaş karışıklık :)  
« Son Düzenleme: 10 Mart 2011, 22:49:38 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #18 : 20 Mayıs 2011, 14:21:10 »
Konu çok ilgimi çekti fakat bu sistemin verimli çalışabilmesi için termodinamik yasalarının baştan yazılması gerekir. Şöyle açıklıyaylım termodinamik der ki, ikinci durumda elde edilen enerji her zaman ilk durumdakinden daha azdır. Yani sen 5 birim enerji vererek suyu elektroliz edersin. Ama hidrojeni yakarakda ancak 5 birimden daha az bir enerji açığa çıkar. Zaten aksi olsaydı dünyada enerji sıkıntısı olmaz devirdaim makinaları yapılırdı. ( Ütopya olan bedava elektrik ürettiği iddia edilen makinalar) Yani alternatörden elektroliz için aldığı enerji hidrojenin yanmasından elde edilen enerjiden daha azdır.
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #19 : 20 Mayıs 2011, 18:02:08 »
okan bu sistem zaten aracın direk çalışması için değil. LPG ye katkı sağlamaya çalışıyor arkadaş ama daha tam olarak verimli bir şekilde çalıştıramadı. Bazı elektronik devrelere ihtiyacı var. Yakında onuda çözecek gibi  :saygılar

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #20 : 20 Mayıs 2011, 20:00:13 »
tamamda elektroliz için gerekli elektriği alternatörden alıcak buda araca ekstra yük bindirmezmi ?
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #21 : 20 Mayıs 2011, 22:28:36 »
tamamda elektroliz için gerekli elektriği alternatörden alıcak buda araca ekstra yük bindirmezmi ?

derdi o zaten okan az kaldı çözecek inşallah

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #22 : 27 Mayıs 2011, 16:10:00 »
başlık harika bir başlık. tartışma konusu da harika.

he rşeyi biliyorum edasıyla ortaya çıkıp ders verir gibi konuşuyormuşcasına algılanmak istemiyorum. sadece bildiklerimle başlıkta konuşulanlar arasında çelişen bazı noktalara değinmek istiyorum. belki ben eksik veya yanlış biliyorumdur.

hidrojen yakıt sistemi geleceğin yakıtı bana kalırsa. petrol şirketlerinin tekelvari krallığı olmasa tahminimce en az 10-20 sene önce hidrojen yakıtlı sistemlere geçmiştik. komplo teorisi mi? belki de. ama eğer bir kişinin aklında geliyorsa gerçek olma olasılığı vardır bunun.

hidrojenin en basit kaynağı su. zaten bahsedilmiş. 2H+1/2 O2 = H2O malum. farklı hidrojen eldesi çalışmaları var. ama klasik içten yanmalı motorlarda hidrojeni tek yakıt olarak kullanmak mümkün değil. motor iç yapısını değiştirmek gerekir. zira hidrojenin yanmak için oksijen arar vaziyetteki kararsız yapısı erken patlamaya ve geri yanmaya sebep. bu da mehter takımı gibi iki ileri bir geri patlama demek oluyor ki toplam fayda eldesi için harcanan enerjiden kat be kat verimsizlik demek. hidrojen ile oksijeni doğru zamanda birleştirmek gerekir. o da ancak hidrojen için üretilmiş bir motorda mümkün.

motoru yaptık yakıtımız hidrojen. peki hidrojeni nereden sağlayacağız? iki alternatif var. ya aracımıza dışarıdan hidrojen takviyesi yapıp yakıt olarak kullanacağız ya da araçta elde edeceğiz. araç üstünde elde etmek için de elektrik kullanacağız. (sadece elektroliz değil farklı hidrojen elde yöntemleri de var. ama temel nokta aynı. ve kaynağımız elektrik)

püf noktamız şu. alternatör elektrik eldesi için tek yöntem değil. f1deki KERS'i göz önünde bulundurmak lazım. üzerinde çokça çalışılabilecek bir konu. ama bir o kadar da yüksek teknoloji ve uğraşmak gerektiren bir konu.

ikinci alternatifimiz araca hidrojeni dışarıdan sağlamaktı. hidrojen eldesi ile ilgilenen şirketlerden tıpkı şimdi benzin istasyonlarından yakıt alır gibi hidrojen alabilmek demek bu. fakat burada sorun şu. hidrojen oksijen aşkıyla yanıp tutuşan ve en ufak bir kıvılcımda kısa sürede tamamı yanan bir madde. güvenli bir şekilde nasıl taşınabilir? aracımızın koltuğunun altına nitrogliserin koyup dağ yoluna vurmaya benzemez mi?

bor burada devreye giriyor. sanıldığının aksine bor fosil yakıtların alternatifi bir yakıt cinsi değil. geleceğin yakıtı olan hidrojenin güvenli olarak taşınabilmesini sağlayan hidrür bileşikleri oluşturur. ama burada da sorun saf hidrojenin geri kazanım hızının düşük olması. ikinci büyük sıkıntı ise tankların ve bor bileşiklerinin kendi ağırlıkları.

egzoz borusundan çıkan havanın solunması ciddi sağlık riski. hadi yanma sonucu ortaya çıkan karbon monoksidin tamamını ekarte ettik. % 100 yanma verimliliği elde ederek. ama bu sefer de su buharı ve karbondioksit çıkacak.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #23 : 27 Mayıs 2011, 16:36:36 »
matruşka gibi bir durum galiba ? iç içe

bilgiler için teşekkürler
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #24 : 27 Mayıs 2011, 23:48:09 »
tolga arkadaşımız güzel anlatmış. yanlız eklemek istediğim bişey var karbondioksit kirletici bir gaz değildir arkadaşlar. kirletici olan karbonmonoksittir. karbondioksit bitkiler tarafından direk alınabilir. dünyada bitkilerin gelişimininde sınırlayıcı madder karbondioksittir. eğer %100 yanma olursa ki bu imkansız  :D çevremizdeki bitkiler çok daha erken büyürler. :tamamdir

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #25 : 28 Mayıs 2011, 14:57:36 »
tolga arkadaşımız güzel anlatmış. yanlız eklemek istediğim bişey var karbondioksit kirletici bir gaz değildir arkadaşlar. kirletici olan karbonmonoksittir. karbondioksit bitkiler tarafından direk alınabilir. dünyada bitkilerin gelişimininde sınırlayıcı madder karbondioksittir. eğer %100 yanma olursa ki bu imkansız  :D çevremizdeki bitkiler çok daha erken büyürler. :tamamdir

bir manada doğru. karbon monoksit kirleticidir. tam yanmamış karbon atomu anlamına gelir. yanmayı havadaki oksijeni bağlayarak tamamlar. zehirleyicidir. ama solunum vücuda oksijen sağlamak için yapılır. eksoz gazındaki yüksek karbondioksit oksijen konsantrasyonunun düşük olması sağlık açısından zararlıdır.

bir anlamda ise doğru değil. fotosentezin sınırlayıcı tek faktörü karbondioksit konsantrasyonu değildir. bir çok faktör vardır. ışık şiddeti, sıcaklık, yapraktaki kloroplast sayısı, su, vs. hepsi bir arada sınırlayıcıdır. kaldı ki sera gazları arasında en etkililerden birisi co2 dir. atmosferde 0,003 oranında  bulunmasına rağmen en etkili sera gazıdır.

Nizam kusura bakma cevap yazmamıştım mesajıma. Rica ederim. Estağfirullah. benim aktardıklarım akademik bilgiler değil. hep birlikte beyin fırtınası yapıyoruz burada. katkıda bulunan tüm arkadaşlara teşekkür ederim ben de.
« Son Düzenleme: 28 Mayıs 2011, 16:44:53 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #26 : 28 Mayıs 2011, 17:05:43 »
Güzel yazmışsında sanki kendi fikrini söylememişsin olumlu ve olumsuz taraflarını işlemişsinde sence fizibıl mı değilmi ?
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #27 : 28 Mayıs 2011, 17:23:59 »
yok yapılabilir dğeil manasında bir şey söylemedim. sadece mevcut motorlarımızla hidrojeni verimli yakamıyacağımızı söyledim. ayrı bir AR-GE ayrı bir mühendislik çalışması gerektirir. Kers ile verimli elektrik eldesi yolunda ise milyar dolarlık F1 dünyası daha tam yol katedebilmiş dğeil. malum bir kaç yıl önce BMW F1'de Kers ar-gesi için ciddi yatırım yapıp diğer faktörleri ihmal edince başarısız oldu ve F1'den çekildi.

daha önce bahsettiiğim üzre hidrojeni yakıt olarak kullanmak için 2 yol var ve ikisinde de kısıt var şu anki teknolojiyle. birincisi hidrojeni dışarıdan sağlamak ki burada bor ile birlikte depolamak gerekli ve ağırlık kısıtı devreye giriyor. ikinci yol ise araçta üretmek. burada da elektroliizn hidrojen eldesi için çok verimli olmaması ve elektriğin depo edilebilirliği noktasındaki kısıt. mevcut pil sistemleri çevreye çok ciddi zarar veren maddeler barındırıyor. ki bence püf noktası elektriğin depo edilebilirlik sorununun çözülmesi. o da teknolojik gelişme gerektiriyor.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.