YouTube
- 100 3949
Renault 9-11 kulübünde Tekirdağ'dan bir arkadaşımızın deneme çalışmalarıdır.
Kendisinin açıklamasıda budur.
Sistem suyun elektroliz esasına dayanıyor...Malum su 2 hidrojen ve 1 oksijen atomun kovalent bağ ile birbirine bağlanması ile oluşmuş bir madde...Bilindiği üzere hidrojen yanıcı oksijen de yanmayı sağlayıcı yani yakıcı bir gazdır..Oksijen olmadan yanmada olmaz...
Su elektroliz edildiğinde atomlarına ayrılmış oluyor yani oksijen ve hidrojen birbirinden ayrılıp likit durumdan gaz haline geçiyor..Daha önce dediğim gibi hidrojen çok yanıcı bir gaz bu 2 gazı reaksiyona sokunca ateşleme ile ortaya büyük bir patlama oluşuyor bu patlama sonucunda çıkan mamul ise sadece su..Benzin yakılarak patlatıldığında ortaya karbonmonoksit ve diğer çevre kirleten gazlar çıkıyor..
Bu şekilde motorun hem emisyon değerleri düşüyor hemde yardımcı yakıt olarak hidrojen kullanılmış oluyor..Hidrojenin yanma eşiği benzinden kat ve kat düşük yani en ufak bi ateşlemede bile hidrojen patlıyor....
Sistemin güvenilirliğine gelince gaz çıkışı yapılan bubber den hemen sonra bir çekvalf konulması şart..Şahsen ben evde denerken hortumun ucuna çakmakla bi ateş tutayım dedim kavanozun kapağı tavana yapıştı müthiş bi ses çıktı ama ateş çıkmadı...
Daha sonra içinde su olan bi kavanozun içine biraz bulaşık deterjanı döktüm ve gazı o suyun içine verdim biriken köpükler hidrojen ve oksijen gazıyla doldu tabi bunlara çakmağı yaklaştırdım videoda göründüğü gibi yine bi patlama oldu...
çalışmaları ilerlediğinde sizlerlede burda paylaşırım