oncelikle umarim basarirsiniz diyorum, yanlis anlasilmak istemem, maksadim karsi cikmak degil ama inanin ben hala tatmin olamadim..
paylastiginiz videoda adam bir balon hidrojenle (yanilmiyorsam 5.5 hp honda motoru yaklasik 160-170cc gibi birseydi) ufak bir motoru rolantide bile sayilmaz aslinda (dusuk rolantide diyelim biz ona) calistiriyor.. bu demek degildir ki bu sekilde motor calistirmak verimli..
ki biz 1600cc motorlardan bahsediyoruz..
zaten goruldugu gibi back-fire goruluyor, olmasa sasiridim zaten
simdi siz diyeceksinizki "ya ben anlatamiyorum, biz hidrojeni direkt yakit degil ana yakita takviye olarak kullaniyoruz"..
siz hidrolizle elde edilen hidrojeni ana yakita takviye olarak kullansaniz da tekrar soyluyorumki sudan hidrojen eldesinin bir limiti var, yani kurdugunuz sistemin bir gaz cikisi debisi vardir.. ve ben hala bir arac akusunden (aslinda arac calisirken alternatorden) alinan enerjiyle motoru takviye edebilecek yeterli hidrojen gazi eldesine inanamiorum..
daha oncede soyledigim gibi bu sistem belki size rolantide bir ise yariyormus gibi gelebilir ama yuke binen ve devir ceviren motorda bence faydadan cok zarar olur bu is..
mesela merak ettigim sey, demissinizya arkadas ecu yapti onun sayesinde akim cok dusuk diye, nedir bu ecunun esprisi??
ben elektrik elektronik muh. ogrencisiyim, daha oncede 2 yillik elektronik teknolojisi okudum ve boyle birseyden ne haberim var nede birakin pratigi teoride bile rastlamadim..
hadi bunlarida gectik diyelim,
benzinin, lpg nin ve mazotun herbirinin birbirlerinden cok farkli yanma sartlari ve sureleri var..
birbirlerine en yakin olan benzin ve lpg de bile farkliliklar var..
bugune kadar birsuru insan sibop yakti lpg yuzunden, bunun sebebi nedir? lpg nin yanmasi sonucu olusan isinin benzine oranla fazla olmasi.. kaldiki burda hidrojenden bahsediyoruz, yanma suresi hakkinda bir fikrim yok sahsen benim, bu yuzden benzinle yada lpg ile karisip yandiginda yanmada ne gibi bozukluklar cikarabilecegi hakkinda fikir yurutemem..
ama emin oldugum birsey var ise o da yanmayi ya uzatacak/kisaltacak yada yanma isisinda oynamalara sebep olacak..
ayrica benzinli yada lpg li araclarda avans sorunuda var, yanma suresi ve sartlari avans icin cok cok onemli..
hadi diesel bi nebze yine avans olayinda biraz daha rahat ama dieseldede skstirma cok yuksek, yinede hidrojenin havayla birlikte daha mazot puskurtulmeden yani diesel motorun 2. zamninda avansa meylettirmeyecegide muallakta??
velhasil-i kelam ben ek yakitin yanmaya faydadan cok verim azaltacagini dusunuyorum..
TIR falan denmis onun hakkinda zaten hic mi hic yorum yapmiyorum, 11-12 litrelik motorlardan bahsediyorsunuz bilmem farkindamisiniz? bu hacimlerde motorlara elektrolizle hidrojen bana gore hayal..
buarada TIR lardan daha cok anlarim, babam TIR tamircisi, sallamasyon durumlar yok yani..
simdi;
1.sistem caisirken elektroliz devrenize bir ampermetre baglayip onuda arac icine koyup hangi durumlarda ne kadar akim cektigini gorsek,
2.ayrica sistem kurulan araclarda sistem acikken ve kapali iken birer (hatta mumkunse tek video seklinde) dyno videosu izlesek ve bahsedilen farki dynoda gorsek,
3.sistemin gaz cikis miktarinida ogrensek,
bunun gibi somut degerler uzerinden konussak sanirim hepimizin kafasindaki soru isaretleri yok olacak..
umarim yanilan ben olurum..