Bloklar aynı fakat krank, kollar, pistonlar, gömlek ve üst kapak değişecek. EG de gömme diye tabir edilen ve çoğunlukta dizel pistonlarda kullanılan br mantık var, Sıkıştırma odası üst kapakta değil piston üstündedir ve bu sayede çok dayanıklı ve yüksek devir kaitli bir sistemdir. Ondandırki Eski tip dizel motorlarda sağlamlığını buna borçludur.. EG Değerli bir makinadır yurt dışında artık klaskçiler için bulunması zor hale gelmiştir özellikle ABD de çok değerli ve aranan bir motor ve ABD de motor 1600cc değil 1700cc olarak çıkmış.
DX e gelince son jenerasyon GTI makinadır ama stock hali ile EG gibi canlı bir makna değildir. Üst HP yi 5200dk/d yakalar ve 6100dk/d de soluğu kesilir ama EG zaten 6100dk/d de tam gücünü verir ve bunu 6800dk/d kadar kaybetmez.. Sözün özü DX e Kısa tip şanzıman ve dereceli egzantrik takmadan çok bişey beklemeyin.. 81-82 yılında elden geçirilmiş BBS edtion mk1 GTI EG nin en tepe noktasıdır.