aslinda dogru dusunmussunuz, yuksek arabanin son surati daha fazla olur, basik arabanin ise daha az..
ha bu fark cok olmaz ama fark olur yinede..
yalniz burada bir durum daha var ki asil belirleyici unsur budur;
aracin daha iyi yol tutmasi icin araci yere basmak yeterli degildir, aracin altina giren havanin azligi coklugu kadar nasil bir yol izleyecegi daha onemlidir..
siz araci yere basiyorsaniz ve yuksek hizlarda daha iyi yola yapismasini bekliyorsaniz eger aracin altindan gecen havanin izleyecegi yolda iyilestirmeler yapmaniz gerekir..
oncelikle arac altini mumkun mertebe duzgun bir yuzey haline getirmek gerekir, ayrica aracin burnu tarafindan yarilip ikiye atilan havanin alta giren kismi onden girdigi mesafede arkadan cikmamali, aracin arkasinin onune gore daha yuksek kalip havanin aracin altindan gecerken arac altinda basinc azaltimi yapip araci yere dogru vakumlamasi gerekir..
aslinda arac alti ile ilgilenecekseniz eger aslolan budur..
bu durumda yuksek hizlarda iyi yol tutarsiniz..
ha bunun disinda daha zibilyon tane faktor var orasi da ayri mevzu