elinize klavyenize sağlık arkadaşlar, güzel bir sohbet oldu, iyi geceler demeden önce son bir ekleme yapmak istiyorum, bu sefer daha açık olacak.Aslolan torktur, çünkü;
Önceki bmw 3.16 aracım, 116hp motor gücüne sahipti, çok yuksek suratlere ulaşabiliyordu ama tork fakiriydi, aktarması falan bir yana, bu kadar hp olmasının sebebi emsallerine göre yüksek devir çevirebilme yeteneği,lakin o düşük torkla yuksek hızlara ulaşmasının ama atik olayamamaşının başlıca sebebi bu.Keza 195 nm torkluk ibiza aracım 80 hp ama 4250 deviri fazla geçemiyor,bir noktada kalıyor, kalmak zorunda bırakıldığı için.7000 devirlere çıksa o zaman adı 80 hp olmaz, başka bir şey olur, zira bu yüzdendir ki dikkat ederseniz 0 araçların kataloglarında aracın max hp si aracın çevirebildiği son devirde olur, yanında yazar.
Başka bir örnek araç yaşlandıkça bildiğiniz gibi güçten düşer, tork üretemez olur, tork düştüğü için hp düşer.Testlerde motorun yuzde kaç kondisyonda olduğu torkundan bakılır.Hani demem o ki hp aracın sırt numarası gibi birşeydir, bir nevi gücünün markasıdır.
Herkese saygılar...