Sağolun, iyi dilekleriniz için teşekkür ederim..
Merak ettiklerinizi elimden geldiğince yanıtlamaya çalışayım..
Keyif faktörü ilk çalıştırmayla başlıyor.. Dışarda pek ses duyulmasa da içerde epey keyifli bir ses duyulmaya başlıyor hatta çoğu zaman müzik açtırmıyor.. Süspansiyon sistemi abartılı bir sertliğe sahip değil.. Zaten GTI felsefesi günlük kullanıma uygun ufak
spor otomobil olmasını gerektiyor.. Virajlarda yana yatma gibi bir sorun yaşamadım, hız yüksek de olsa gayet rahat girebiliyor, gerçi henüz limitlerine çıkmadım, ESP müdahalesiyle karşılamadım ama hızlı girdiğim virajların ne kadar keskin olduğunu yanımdaki iri cüsseli arkadaşım üstüme yıkılmaya başladığında anladım..
Motordan yek pare tonda bir ses çıkmıyor, ses iki basamaklı geliyor, gür gür gür diye ve sanki önde 6 yada 8 piston varmış gibi bir his veriyor insana.. Sürekli basmak gerekmiyor, potansiyelinin olduğunu bilmek yetiyor insana.. Trafikte öndekinin keyfine göre gitmek zorunda kalmıyorsun çoğu zaman çünkü bastığında saniyeler içinde önüne geçebiliyorsun.. Bunlar yüksek motor gücüne sahip her arabanın olduğu gibi polo gti nda ortak özelliği.. Trafikte göster amcanlara pipini tarzı bir yaklaşıma girenler olabiliyor yada kapışmak isteyenler..
Eğer denemeye değmezse önünden çekilip buyur diyorum.. Şanzıman konusunda VW DSG ile büyük bir atılım yaptı, bu teknolojiyi tüm araçlarına uyguladı.. Sistemi belki biliyorsunuz çift kavramaya sahip, bu sebeple auris teki -yanlış bilmiyorsam- otomatikleştirilmiş şanzımandan farklı.. Sürüş tarzınıza göre şanzıman mantıklı tercihler yapıyor.. Yavaşlama eğilimindeyseniz bir alt, hızlanıyorsanız bir üst vitesi hazırda bekletiyor.. Gecikme gibi bir sorun nerdeyse hiç yok, bastığınız anda gitmeye başlıyor ve devir sesiyle de vites değiştirdiğini belli ediyor.. Viteslere direksiyon altı kulakçıklarla da (f1 denilen) müdahale etmek mümkün oluyor, bunu yaparken kolu illa da tiptronik bölümüne almanız gerekmiyor.. Genellikle vites küçültmede işe yarayan bu kulakçıklarla müdahale edildikten bir süre sonra vites hangi konumdaysa (D-S) o konuma dönüp otomatik kullanıma devam ediyor.. Kısaca şanzıman insanı kararsızlıkla nerdeyse hiç karşı karşıya bırakmıyor.. Halen daha alışamadığım bir durum var; içerde duyulan ses önceki aracımdaki 4-5 bin devirdeki sese benzediği için yüksek devirde kullandığımı sanarak sık sık gözüm devir saatine takılıyor, bakıyorum meğer 1-1500 devir arasındaymış..
Umarım yeterince açıklayabilmişimdir..