Çoklu karburatör sistemleri 60lı yıllarda performans için uygulanmaya başlanmışlar 70 lerin sonuna kadarda devam edilmiş özellikle büyük hacimli motorların beslenmesi için büyük boğaz veya çoklu boğaz mantığı kullanılmış.. Ama ekonomik krizler yakıta bindirilen ağır vergiler (şimdiki durum gibi) üreticileri başka sistemlere yönelmişler.
Konumuz Hangisi iyidir kötüdür değil ama zamanında performans ve ekonomi kriterleri motorlara uygulanan sistemlerle apaçık ortada.. Yazının içindede dediğin gibi kötü sistem yoktur ama uygulama vardır.. Ben k-jet ile ki kötü ayarlı sistemde 100km de 4,5 litre gibi bir değerler yakaladığımı biliyorum kaldıki aynı makinada çoklu weberin aynı kullanımda aynı yakıt ve performans değerini verebileceğini sanmıyorum..
Şunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim standart kullanımda (stock motor) çoklu karburatörün avantaj yerine dezavantajdan başkabirşey getireceğine inanmıyorum..
Şuan USA Almanya İngiltere normal kullanımda Weber Dellorto tercih ediyor ekonomik açıdan önemlimidir onlar için bilemem . ama bu karbüratör sistemleri Performanslı yakıt sistemidir. Alınan performansa göre en düşük yakıt tüketimide bu karbüratörleriyle sağlanır
Bu karbüratörlerin motora ne kadar güç kattığını şöyle aktarayım .
Stock Golf Mk2 16v KR motor 139 PS dir ( Bu K-jetli sistemle alınan güçtür. )
Aynı Stock Makineye 45 DCOE 152 Karbüratör sistemi takıldığında ise 155 - 160 Ps arası kullanılmaktadır.
İşte aradaki fark bu kadar farklı. Yakıt tüketimi için bilgi lazım olursa . Onuda detaylı yazarım.
Weber Karbüratör sistemi özellikle Gti segmentindeki araçlar için hiç bir zaman dezavantaj değildir. Bu sistemi avantajlı olmak isteyenler kullanıyor zaten. Aksini düşünecek olursak gidip dizel alalım yada LPG li araba alıp binelim.