Krank sensoru kisaca ECU'ya bujileri ne zaman ateslemesi gerektigini soyler. Eger bu parca arizali ise, mars basar ama araba bir turlu calismaz, benim cuma gunu basima geldigi gibi. Ufak bir arastirmadan sonra problemin krank sensoru oldugunu buldum, ve yenisi ile degistirdim. Degistirmek zor bir is degil ama pis bir is oldugu kesin. Krank sensorunun bir pisligi bazen motor ikaz isigini yakmamasi o zaman benim gibi deli oluyorsunuz 1-2 gun sorun nerde diye.
Krank sensoru yag filtresinin hemen altinda. Biraz gizlemis kendini daha once hic farketmemistim orada oyle bir sensor oldugunu yag filtresini degistirirken.
Ise antifiriz tankini yerinden sokerek basliyoruz, toplam 3 tane bida tutuyor, ve yildiz tornavide ile cikartabilirsiniz, tanki yan yatirmadan oncede altindaki sensor kablosunu cikartmayi unutmayin.
Tanki cikardiktan sonra manzara asagidaki gibi olacak. Bizim sokmek istedigimiz sensor, ortadaki krem renkli olan. Onu nazikce yerinden cikarip baglantisinida sokuyoruz. Sensorun kablosu 2-3 tane kelepce ile sIkIstirilmis onlarida yan keski ile sokmeniz lazim, gercekten zahmetli bir is cunku erismesi baya zor ve diger kablolarida yanlislikla kesmemeye cok dikkat edin yoksa isiniz uzar
Kabloyu takip ettigmizde sensorun yerini bulacagiz, daha once dedigim gibi yag filtresinin altinda, iste 1-2 resim tam olarak nerede oldugu ile ilgili
Sensoru bir hex vida tutuyor, asagidaki aletlerin biri ile cikarabilirsiniz ama baya zahmetli cunku cok genis bir alana sahip degilsiniz
Eski sensoru cikarip, yerine yenisini takiyoruz ve butun islemlerin testten yapip isi bitiriyoruz.
Iste eski ve yeni sensorulerin resimleri