olayın özü şu. 1. vites seri biçimde hızlandınız. 2. vitese geçtiniz. gaza basıp motorun devrini arttırdınız. 3 e atacaksınız. ama eliniz kayıyor. 1e geçiriyorsunuz. debriyajı bırakıyorsunuz. motor redline yapıyor. ön tekerler kilitleniyor. ne olduğunu anlayamıyorsunuz. kayıp yolun dışına çıkıyorsunuz.
bu özellik sayesinde bunu engellemiş oluyorsunuz. senkromeçsiz eski kamyonlar gibi ara gaz vererek (4000 devir üstü) 2 den 1e rahatça alabilirsiniz. ya da zorlayarak (kırt) 1 e yine alabilirsiniz. double clutch denilen teknikle 1. vitese yine alabilirsiniz. ama arkadaşların da dediği gibi mk4 lerin 1. vites dişlileri ilk hareketi sağlıyor zaten. gerisi 2. vites. sıkıntısız şekilde 2. vitesle devam edebilirsiniz. araç tekleyebilir. gerekirse yarım debriyaj yarım gaz yaparak 2. viteste az daha yüksek devirde gidebilirsiniz. (balata ömrüne etki eder) ama illa 1. vitese atacağım diye zorlamayın (şanzımanın ömrüne etki eder)
balata maliyeti vs şanzıman maliyeti. seçim sizin.