ya bu kadar olur. Tam şimdi yazacaktım chiptendir diye
Ben anahtarı sustalı ile değiştirirken kısa süreli olarak bu problemi yaşamıştım çünkü...
Arkadaşlar çalışmama ve stop etme sorunu çok sık yaşanıyor. Olası nedenleri toparlayalım:
1- Ateşleme bobini arızalı olabilir. Çalıştırırken bobin üzerine tornavida arkasıyla tık tık vurmayı deneyin. Böyle vurunca çalışıyor ve sorun düzensiz ise büyük olasılık bobinden kaynaklanıyordur. Genelde Çin malı bobin takılıyor ve sorun yaratıyor. Alman malı bobin yaklaşık 80 YTL.
2- Akü sorunlu olabilir. Far ve ışıkları kontrol edin. Akü kutup başları oksitlenmiş olabilir, kontrol edin. Unutmayın, akü bitmişse marşa bastığınızda araç hiç marş motorunu çeviremez, sadece küçük bir tık sesi gelir.
3- Araç kontak çevirildiğinde önce rahatça çalışıp hemen kararlı bir şekilde stop ediyorsa kontak bölgesindeki chip okuyucu (immobilizer) anahtarınızdaki chip'i okuyamıyor ve bu yüzden önlem olarak çalışan motoru durduruyor demektir. Anahtarınızı açıp içindeki chip'i ön bölüme yakın bir yere sabitleyin. Orjinel anahtarda chip için bir yuva bulunur ama anahtarınız değiştiyse chip'i sağlamca ve anahtar yere düştüğünde yerinden oynamayacak şekilde yapıştırmanız gerekir.
4- Marş dinamosu sorunlu olabilir.
5- Ateşleme bobinine bağlı kablolarda gevşeme de çok sık karşılaşılan bir sorun. Kabloları kontrol edin, bujilere giden kabloları da çıkarıp tekar takın, gevşeme olup olmadığını kontrol edin.
Sevgiler