kesin problem var bu gün daha iyi anladım...
tamirciye götürdüm hava filtresi bogaz kelebegi bujiler temizmiş yeni deişmiş . 30 tl lik lpg vardı depoda ve henüz 67 km deyken uyarı verdi gösterge ve benzine geçti. bi süre benzinde gittikten sonra stop ettim. sonra çalıştırdıgımda yine lpg ye geçti... arabayı lpg cide bilgisayara baglıyoruz bi arıza yok motorda sıkıntı yok... atikerin söyle saglam servisi tavsiye eden olursa çok sevinecem
Bu arabalarda gaz ayarına manuel olarak müdahele edemiyorlar. Cihaza bağlıyor bilgisayardan kontrolünü yapıyorlar. Bence en mantıklısı Boğaz kelebeğini temizlet, bujileri değiştir BOSCH taktır 4 tanesi 40 tL zaten ondan sonra hava filtresi 10 TL yağını değilştir. Castrol Magnatek 10 /40 koydur. Yağ filtresi zaten değişir o değişince, Baskı balata zamanın gelmişse ondanda yapar araba kalkışta geç kalkar seri olmaz buda otomatik olarak güce yüklenir. doğal olarak aracın kalkış esnası 1000-1500 devirde kaldırman gerekirken 3000 devire kadar çıkar buda bir etken. Daha sonra adaptasyon yaptır. Cihaza bağlat EGR valfi arızalıdır arıza ışığı yakmaz bunu bilemezsin ancak cihazda motor 100-150 derece arasında ısındığı zaman o aralıklarda EGR valfi açması lazım. aşmazsa çok yakar. Birde Lambda sensörü var ön taraftaki egsoz giriş yerinin altında. Eğer Lambda sensörün arızalı ise ondan da yapar. Etken çok bunlara baktır. Büyük bir ihtimalle EGR veya Lambda sensöründendir abartı derecede çok yakması. Bence.